سیاسی

پیام‌ها و پیامدهای فرمان رهبر انقلاب / مسمویت‌ها،«جنایت بزرگ» است / انکار، کوچک‌نمایی و سناریوبافی، ممنوع!

پیام‌ها و پیامدهای فرمان رهبر انقلاب / مسمویت‌ها،«جنایت بزرگ» است / انکار، کوچک‌نمایی و سناریوبافی، ممنوع!

سخنان امروز مقام معظم رهبری درباره مسمومیت های زنجیره ای دانش آموزان، از چند نظر حائز اهمیت ویژه است:

۱ – در حالی که برخی افراد و جریان ها تمایل داشتند موضوع مسمومیت ها را به هیستری جمعی تقلیل دهند و آن را توهم دانش آموزان بخوانند، تصریح رهبرمعظم انقلاب به مسمومیت دانش آموزان، توهم متوهم شدن دانش آموزان را نفی می کند و بر واقعی بودن مسمومیت ها صحه می گذارد.

۲ – ایشان تصریح کردند که بدون تردید دست هایی در این ماجرا نهفته است.
این تاکید واضح و صریح بر وجود دست های مجرم نیز باطل کننده حرف های عجیب و غریبی است که عده ای می خواستند جا بیندازند و مثلا می گفتند: کار خود دانش آموزان است که شیطنت می کنند برای تعطیلی کلاس ها یا گزارش تهیه می کردند که حواس یک راننده کامیون که مواد شیمیایی حمل می کرده جمع نبوده و کامیون را کنار مدرسه پارک کرده و مواد شیمیایی وارد مدرسه شده و بچه ها را مسموم کرده است!
حال آن که طبق بیانات رهبری با یک جنایت گسترده در گستره ایران مواجهیم نه با شیطنت چند بچه محصل یا غفلت یک راننده کامیون و … در این میان صدا و سیما نیز بهتر است به جای سناریوهای تخیلی، وظیفه اطلاع رسانی خود را منطبق بر واقعیت مذکور در بیان رهبری مورد اهتمام قرار دهد.

۳ – رهبر انقلاب در توصیف این ماجرا از کلمه “جنایت” استفاده کردند. این واژه دقیقی است برای وصف آنچه ماه هاست علیه دانش آموزان این مملکت انجام می شود.
در روزها و هفته های گذشته برخی افراد و جریان ها اصل ماجرا را انکار می کردند و در کمال شگفتی با تجاهل به آنچه روی داده می گفتند که اساسا اتفاقی در مدارس نیفتاده و رسانه ها فضاسازی می کنند و از این قبیل حرف های غیرمسوولانه و نابخردانه.

اینک رهبر مملکت که قطعا بر اساس اطلاعات سخن می گویند، تاکید و تصریح دارند که یک جنایت در حال جریان است و قطعا دست هایی در آن دخیل اند. لذا توصیه می شود افراد و جریان هایی که می کوشیدند با ساده انگاری موضوع این جنایت را لاپوشانی کنند، چشم بر واقعیت تلخی که سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و کل جامعه را تهدید می کند بگشایند و با حرف های ناروا،‌نمک بر زخم دانش آموزانی که هدف این جنایت بوده اند نپاشند.

۴ – در حالی که عده ای می کوشیدند کل ماجرا را مساله ای ناچیز قلمداد کنند و با گفتار درمانی و تیتر درمانی از کنار آن بگذرند، تاکید رهبر انقلاب بر این که این جنایت باعث ناامنی و رعب در جامعه شده و این ها چیزهای کوچکی نیستند، نشان می دهد که وقت کوچک شمردن جنایت نیست و باید با جدی گرفتن هر چه بیشتر موضوع، به دنبال حل مساله بود و نه پاک کردن صورت مساله.

۵ – و در پایان منتظریم دستگاه های امنیتی و انتظامی و قضایی، دستور فرمانده کل قوا در کشف سررشته ها و دستگیری و مجازات آمران و عاملان این جنایت را در اسرع وقت اجرایی کنند تا امنیت به مدارس و آرامش به جامعه بازگردد و اطمینان داریم که چنین خواهد شد.

۲۱۲۲۰

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا