علمی و فناوری

پژوهش‌های حوزه آب تجاری‌سازی می‌شود/شناسایی حلقه‌های مفقوده توسعه فناوری‌های حوزه آب

به ‌گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،کارگروه تخصصی توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اولویت‌های اصلی خود را یافتن حلقه‌های مفقوده بین نهادهای علمی، فناوری، اقتصادی و فرهنگی فعال کشور برای توسعه فناوری‌های حفظ منابع آب، مقابله و سازگاری با خشکسالی و کنترل فرسایش خاک، حفظ محیط زیست برای منافع ملی و نیل به اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور قرار داده است.

آب، خاک و هوا سه عنصر اصلی حیات بشر است و حفاظت از آنها لازمه تداوم زندگی سالم است. با وجود این اهمیت، نیاز روزافزون بشر موجب دخالت در طبیعت و ایجاد تغییرات شده، به طوری که امروزه تخریب و آلودگی آب، خاک و هوا یک تهدید جدی برای حال و آینده بشر در مقیاس‌های محلی، منطقه‌ای و جهانی شده است. به همین دلیل حفاظت از این دارایی‌های طبیعی و خدادادی در ایران وظیفه‌ای است که نهادهای مختلفی را به میدان کشانده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این میان با توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری این حوزه در تلاش است تا فعالیت‌های فناورانه و استفاده از راه‌های نوین و نوظهور را در کشور تسهیل کند. ظرفیت‌های دانشی و تخصصی که می‌تواند گره گشای چالش‌های موجود در حوزه آب و خشکسالی باشد.

اما در این میان ارتقای همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها نیز قدمی موثر و مفید در این زمینه است که این کار به عنوان یکی از اولویت‌های کارگروه تخصصی توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شده است. هماهنگی بین این دستگاه‌ها مقدمه‌ای ضروری برای هم‌افزایی و همگرایی در دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز و به‌کارگیری آنها است.

 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا