تهران

پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، جواد علی اکبریان معاون هماهنگی و توسعه موقوفات حرم عبدالعظیم (ع)روز در نشست خبری اجلاسیه آستان‌های مقدس اظهار کرد: پنجمین اجلاسیه با حضور آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، آیت الله کلانتری تولیت آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) (شاهچراغ)، حجت الاسلام  نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه در هتل کرامت شهرری برگزار می شود.

وی گفت: این اجلاسیه با هدف هماهنگی و هم افزایی آستان های مقدس و بقاع متبرکه کشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، هنری و رسانه و تبلیغاتی جهت گسترش مفاهیم قرآنی و اسلامی برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه نخستن اجلاسیه این آستانها سال ۹۵ در مشهد مقدس آغاز بکار کرد، افزود: اجلاسیه های دوم و سوم نیز به ترتیب در کربلا معلی، کاظمین و چهارمین اجلاسیه نیز در قم برگزار شد.

علی اکبریان ادامه داد: دبیرخانه این اجلاسیه مرکب از نمایندگان آستانهای مقدس با هدف برنامه ریزی و طرح مسئله در اجلاسیه ها تشکیل شده که در ذیل آن هفت کارگروه نیز در مسائل قرآنی، فرهنگی، عمرانی و خانواده که کارهای تخصصی را انجام می دهند ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طرح های پژهشی نیز باهدف تنظیم سند منشور حقوق زائران و نحوه بهره برداری از موقوفات و درآمدهای آن در دست اجرا است.

معاون هماهنگی و توسعه موقوفات حرم عبدالعظیم (ع) یادآور شد: سالانه بیش از یکصد میلیون زائر در آستانهای مقدس داریم که می طلبد با برنامه ریزی از این ظرفیت عظیم و گسترده فرهنگی حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به فعالیت های فرهنگی آستانهای مقدس کشور، گفت: برای تبلیغ مفاهیم قرآنی و اسلامی آستانها با توجه به تاثیرات فضای مجازی به بخش ورود کرده و از تکنولوژی های جدید برای بیان و ارسال مفاهیم دینی و فرهنگی به مخاطبان استفاده می کنند.

وی همچنین طرح سوغات را یکی دیگر از برنامه های آستانهای مقدس کشور برشمرد و افزود: در این زمینه نیز بررسی های انجام شده و در طرح در حال نهایی شدن است و براساس آن برای فرهنگی شدن سوغات های زائران برنامه ریزی شده است.

علی اکبریان به فعالیت آستانهای مقدس در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: باوجود محدودیت ها در این دوران با هماهنگی آستان‌ها ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی به گونه ای برنامه ریزی شد که مردم از این فضا استفاده کردند و در کنار این فعالیت ها توزیع اقلام بهداشتی و کمک به آسیب دیدگان کرونا نیز در دستور کار حرم ها قرار گرفت.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا