قزوین

پزشکان برای خدمت در مراکز درمانی دولتی انگیزه ندارند/ نقش موثر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ سلامت

پزشکان برای خدمت در مراکز درمانی دولتی انگیزه ندارند/ نقش موثر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ سلامت

به گزارش خبرگزاری recive از قزوین؛ عبدالله دیدبان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در نشست خبری با رسانه‌های استان به مناسبت هفته سلامت گفت: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ سلامت نقش مهمی دارند و می‌توانند در راستای پیشبرد اهداف سلامت استان تأثیرگذار باشند و انتظار داریم در این استان نیز از حمایت رسانه‌ها برخوردار شویم.
او بیان کرد: مردم باید در حفظ سلامت مشارکت کنند زیرا سیستم درمانی حدود ۲۵درصد در تامین سلامتی مردم نقش دارد و بقیه با مردم است و اگر آن‌ها مشارکت نکنند با چالش مواجه می‌شویم.
سرپرست دانشگاه علوم ‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین ادامه داد: در جریان سفر رئیس‌جمهور به قزوین مقرر شد هزار میلیارد تومان به طرح در دست ساخت بیمارستان ۷۰۰تخت‌خوابی قزوین تزریق شود که منتظر ابلاغ مصوبه آن هستیم.
دیدبان تصریح کرد: در یک مقطع ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای احداث بیمارستان 700تخت‌خوابی دریافت شد و تاکنون با در نظر گرفتن مصوبه در مجموع یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان برای این بیمارستان تأمین شده است.
او در خصوص بیمارستان ۲۲بهمن، گفت: این بیمارستان فرسوده است و باید ساختمان جدیدی برای آن تأسیس شود و در صورت احداث بیمارستان ۷۰۰تخت‌خوابی، بیماران بخش اعصاب و روان به این محل منتقل می‌شود.
دیدبان در خصوص کمبود رادیولوژیست و متخصص بیهوشی در قزوین بیان کرد: متاسفانه پزشکان برای خدمت در مراکز درمانی دولتی انگیزه ندارند به طوری که مالیات پزشکان بخش خصوصی ۲۰درصد و بخش دولتی ۳۵درصد است و هرچه پزشکان بیشتر کار کنند دریافتی کمتری خواهند داشت.
او در ادامه گفت: در حال حاضر بیمه تأمین‌اجتماعی ۱۶۰میلیارد تومان به بخش درمان دولتی استان بدهکار است که با محاسبه جریمه دیرکرد این بدهی بیش از ۲۰۰میلیارد تومان است که در صورت پرداخت نیمی از آن می‌توانیم تمام بدهی پرسنل را پرداخت کنیم.
دیدبان در مورد بیمارستان شهدای آبیک بیان کرد: در این حوزه اطلاعات اشتباهی در فضای مجازی منتشر شد که برداشت‌های اشتباهی صورت گرفت ولی اعلام می‌کنیم واگذاری بیمارستان شهدای آبیک به بخش خصوصی از نظر قانونی امکان ندارد و ما حتی تعرفه‌های بیمارستان ولیعصر آبیک را دولتی محاسبه می کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآورشد: هیچ اجباری برای فعالیت پزشکان در بخش دولتی نداریم اما در برخی از تخصص‌ها از جمله رادیولوژی از پزشکان طرح استفاده می‌کنیم و در بخش بیهوشی نیز کمبود متخصص داریم و اگر با همین وضعیت ادامه دهیم با چالش جدی مواجه می‌شویم.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا