اخبار استانها

پرورش نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی در توان فنی و حرفه‌ای است

پرورش نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی در توان فنی و حرفه‌ای است

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، حجت الاسلام قدس‌پور که به دلیل دارا بودن تحصیلات آکادمیک در رشته مهندسی الکترونیک و انجام فعالیت‌های مختلف در حوزه هوش مصنوعی، به عنوان امام جمعه مهندس شناخته می‌شود در نشست مشورتی با مدیرکل و معاونین آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، پیشنهاداتی مبنی بر تجهیز آزمایشگاه و کارگاه در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی را ارائه داد.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه آموزش فنی وحرفه‌ای اول کار خدای متعال است گفت، تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها ICT و IT ارزش افزوده خاصی پیدا کرده و سهم بالایی در تولید ناخالص ملی دارد خاطرنشان ساخت: در حوزه هوش مصنوعی، فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد که علاوه بر پایداری، از درآمد خوبی نیز برخوردار است.

حجت الاسلام قدس‌پور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در زمینه هوش مصنوعی جز 10 کشور اول دنیا قرار گیریم گفت: در حال حاضر ما در زمینه تولید علم هوش مصنوعی در رتبه 15 هستیم و مشکلی در زمینه تولید علم نداریم اما اساسی‌ترین مشکل ما، کاربردی کردن این علم است که در جایگاه 75 دنیا هستیم زیرا مقالات تولید شده تبدیل به پروژه و محصول نشده است.

امام جمعه موقت سمنان با تشریح دو نوع هوش مصنوعی ضعیف و قوی، تصریح کرد: در نوع ضعیف که نمونه بارز آن رباتیک است ارزش افزوده زیادی وجود ندارد امام در نوع قوی که اهمیت زیادی دارد، ماشین می‌تواند استنتاجاتی را انجام دهد که سیستم‌های خبره مصداق عینی آن است و اگر فنی و حرفه‌ای بتواند در این زمینه ورود کند بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی پیشنهاد داد که در کارگاه‌های آموزشی به مهارت آموختگان آموزش نوشتن الگوریتم سیستم‌های خبره ارائه شود و کارآموزان رشته‌های مختلف، هر کدام، موارد و مشکلات مرتبط با رشته خود را بصورت الگوریتم درآورند که در این‌صورت پس از یک سال، مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها را خواهیم داشت که پیاده‌سازی آن کار پیچیده و سختی نخواهد بود.

حجت‌الاسلام قدس پور در ادامه پیشنهاد تجهیز آزمایشگاه و کارگاه‌هایی در زمینه ماشین لرنینگ، دیتاست‌سازی و سیستم‌های خبره داد تا از آن طریق ضمن تربیت نیروی انسانی ماهر و عملیاتی، مکانی برای فعالیت‌های متخصصان نیز در استان ایجاد شود.

سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سمنان نیز در این جلسه ضمن بیان رسالت‌های اصلی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور به منظور تربیت کارجو جهت اشتغال در فرصت‌های شغلی مختلف و نیز ارتقای مهارت شاغلین، به بیان مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان پرداخت و افزود: از اصلی‌ترین رویکردهای اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، مشارکت و استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی است که پارک اقتصاد دیجیتال سمنان یکی از مصداق‌های بارز این قبیل فعالیت‌هاست .

شاهچراغ همچنین ضمن تقدیر از امام جمعه موقت سمنان به دلیل ارائه پیشنهادات سازنده تصریح کرد: این اداره‌کل آمادگی تجهیز آزمایشگاه و کارگاه در حوزه هوش مصنوعی و مطابق با پیشنهادات حجت الاسلام قدس‌پور را دارد و به منظور ارائه آموزش‌های متناسب با ظرفیت‌های ایجاد شده، نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و افراد مرتبط و صاحبنظر خواهد بود.

شایان ذکر است حجت الاسلام محمدعلی قدس‌پور امام جمعه موقت سمنان علاوه بر گذراندن تحصیلات حوزوی به مدت 15 سال، دارای دانشنامه لیسانس در رشته مهندسی الکترونیک است و همچنین مدیریت پروژه و طراحی نرم‌افزار هوشمند درایت الثقلین مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مدیریت پروژه و طراحی سیستم خبره اعتبارسنجی روایت به عنوان اولین سیستم خبره حوزوی با پشتیبانی معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیریت پروژه و طراحی زیرساخت جنگ شناختی و مدیریت پروژه و طراحی کنترل فضای مجازی با استفاده از هوش مصنوعی را در کارنامه عملکردی خود دارد.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا