اخبار ورزشی

پرسپولیس و فولاد؛ به دنبال جام در سیرجان!

پرسپولیس و فولاد؛ به دنبال جام در سیرجان!

مریم روحی: سوپرجام فوتبال ایران از آن دست مسابقه هایی است که تا زمان زدن سوت آن نمی توان از برگزاری اش مطمئن بود و در اکثر موارد با اما و اگر همراه می شود.
وقتی یک مسابقه سوپرجام برگزار می شود برای دانستن اینکه این دیدار مربوط به کدام فصل می شود باید کمی تامل کرد. به جای اینکه سوپرجام یک فصل قبل از اغاز فصل جدید برگزار شود در فوتبال ایران این مسابقه همیشه به زمان دیگری موکول می شود مثلا اواخر فصل بعد!
نکته جالب توجه این است که سوپرجام ایران بیش از آن که برگزار شود، برگزار نشده است!
پرسپولیس با ۴ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم محسوب می شود.

پرسپولیس
شاگردان گل محمدی با وجود شرایط خوبی که در جدول رده بندی لیگ برتر دارند اما حواشی زیادی را کنار خود می بینند. آن ها در تعطیلات دو هفته ای شاهد استعفای (ولو نمادین) سرمربی خود در واکنش به مشکلات این تیم بودند. در فصل نقل و انتقالات زمستانی احمد گوهری دروازه بان صنعت نفت آبادان به تهران آمد و با پرسپولیس قرارداد بست. با وجود این خرید اما به نظر می رسد گل محمدی با ترکیب آشنا پا به بازی سوپرجام بگذارد چرا که آن ها هنوز هیچ خرید بزرگ در سایر خطوط انجام ندادند.
پرسپولیس در لیگ برتر از ۱۶ بازی ۳۵ امتیاز کسب کرده و پشت سر استقلال در رده جدول قرار دارد.
در چهار سال گذشته پرسپولیس قهرمانی سوپرجام را از آن خود کرده است و این بار هم به عنوان قهرمان لیگ پای به این مسابقه می گذارد.
پرسپولیس ۳- نفت تهران صفر
پرسپولیس ۳- استقلال صفر
پرسپولیس (برگزار نشد- قهرمان حذفی و لیگ)
پرسپولیس یک – تراکتور صفر

فولاد خوزستان
قرمزهای اهواز در ابتدای لیگ شرایط خوبی نداشتند اما بعد از بازگشت نکونام اوضاع بهتر شد. این تیم که چند بازیکن مطرح خود را از دست داده در فصل نقل و انتقالات زمستانی عارف آقاسی و آرش رضاوند را به صورت قطعی و قرضی خرید. آن ها صالح حردانی ملی پوش خود را به استقلال دادند.
زمزمه هایی مبنی بر حضور رشید مظاهری در این تیم به گوش رسید اما این اتفاق رخ نداد. گرشاسبی مدیرعامل این تیم نیز درباره نقل و انتقالات گفت: حردانی اول فصل با تیم استقلال به توافق رسید. مظاهری با ما پیش قرارداد هم امضا کرد اما نشد به تیم ما ملحق شود. حردانی آن موقع (ابتدای این فصل) با استقلال به توافق رسیده بود و داشت به امضای قرارداد می‌رسید که با صحبتی که با او داشتیم متقاعدش کردیم یک فصل دیگر با ما تمدید کند و آن بند را بردارد اما شرط او این بود که اگر پنجره نقل و انتقالات فولاد باز شد اجازه بدهیم، برود. قول ضمنی به او دادیم که نگران نباش و با شما همکاری می‌کنیم. حردانی ابتدای این فصل با استقلال به توافق رسیده بود؛ شرط او این بود که اگر پنجره نقل و انتقالات فولاد باز شد اجازه بدهیم، برود. از وقتی پنجره باز شد، حردانی زمزمه رفتن را سر داد. گاهی اوقات یک بازیکن از جایی کنده می‌شود و فکر و ذکرش یک جای دیگر می‌شود. دخالت بعضی از ایجنتها هم بی تاثیر نیست. استقلالی‌ها بارها با حردانی صحبت کردند. بعد از چند جلسه با رشید مظاهری، قراردادی امضا شد و مظاهری پای این قرارداد هم انگشت زد. بعد از این همه جلسات، مظاهری درخواستی را به کادر فنی اعلام کرد که کادر فنی هم نپذیرفت. این باعث شد قرارداد محقق نشود.
شاگردان جواد نکونام با 21 امتیاز در رده دهم لیگ برتر قرار دارند. نکونام همراه با فولاد در فینال جام حذفی استقلال را از پیش رو برداشت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد تا یکی از دو تیم حاضر در سوپرجام باشد.

تیم های پرسپولیس و فولاد خوزستان بازی رفت و برگشت خود در لیگ برتر را انجام داد که هردو بازی برنده اش شاگردان گل محمدی بودند. در هفته اول در اهواز پرسپولیس فولاد ویسی را ۳  بر یک برد و در هفته شانزدهم نیز پرسپولیس د وزرشگاه آزادی با یک گل فولاد نکونام را از پیش رو برداشت.
عبدی در بازی رفت یک گل زد و در بازی برگشت هم گل سه امتیازی را زد و در بازی امروز هم می تواند هت تریک کند!

دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان دوشنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۷:۱۵ در شهر سیرجان و با قضاوت محمدرضا اکبریان برگزار می شود.
بیشتر بخوانید:
حرکت زیبای ستاره انگلیسی به یاد هوادار ۶ ساله/عکس
طرح عجیب لباس استقلال سوژه فضای مجازی شد/عکس
بازی صداوسیما با اعصاب هواداران!
۲۵۳ ۲۵۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا