آذربایجان شرقی

پرداخت سهم سرمایه گذار، راهکار حذف عوارض اتوبان تبریز-سهند

پرداخت سهم سرمایه گذار، راهکار حذف عوارض اتوبان تبریز-سهند

به گزارش recive از تبریز، مسعود پزشکیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی مسئولان در بیان واقعیات پروژه اتوبان تبریز-سهند با مردم صادق نیستند افزود: دولت فقط 40 درصد هزینه 500 میلیارد تومانی این مسیر را پرداخت کرده و بقیه سرمایه گذاری صورت گرفته باید از طریق پرداخت عوارض تامین می شد.
وی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی برای احداث این مسیر پیشگام نمی شد این پروژه سالها بعد نیز به اتمام نمی رسید گفت: مسئولان بهتر است به جای فرافکنی با مردم صادق باشند چراکه در تمام بزرگراه های مشارکتی، سهم سرمایه گذار از طریق پرداخت عوارض تامین می شود.
پزشکیان با تاکید بر اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی، پرداخت عوارض برای اغلب ساکنان شهر سهند سنگین است تصریح کرد: تنها راه رایگان شدن این مسیر یا کاهش میزان عوارض، پرداخت سهم بخش خصوصی از سوی دولت است اما بسیاری از مسئولان از بیان این واقعیت طفره می روند.
وی احداث راه های مواسلاتی را یکی از مهمترین ارکان توسعه دانست و افزود: با افتتاح این اتوبان، ارزش واحدهای شهر سهند افزایش یافته و این واقعیت را نمی توان کتمان کرد.
پزشکیان با اشاره به تصویب احداث اتوبان تبریز – سهند از سال 87 گفت: به دلیل نبود توان مالی برای اجرای پروژه های دولتی، اگر سرمایه گذار خصوصی وارد میدان نمی شد این پروژه سال ها بعد نیز به اتمام نمی رسید.
وی حمایت از سرمایه گذران بخش خصوصی و نیز سرمایه گذراران خارجی را تنها راه اجرای پروژه های مهم در کشور خواند و تصریح کرد: به عنوان مثال با وجود تصویب و نیز کلنگ زنی بزرگراه تبریز – بازرگان، به دلیل عدم حمایت و فراری دادن سرمایه گذار ترک، این مسیر رها شد و معلوم نیست تا چندین سال دیگر هم به نتیجه برسد.
پزشکیان فضای ایجاد شده علیه سرمایه گذار مسیر تبریز – سهند را عامل فراری دادن دیگر سرمایه گذاران در حوزه های مختلف دانست و افزود: نمی شود بار مالی یک پروژه مهم را گردن سرمایه گذاران خصوصی بیندازیم و پس از اتمام آن با فرافکنی آنها را با انبوهی از مشکلات رها کنیم.
نماینده مردم تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های مهمی مانند انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه و نیز قطار بستان آباد به تبریز تصریح کرد: به دلیل عدم اختصاص اعتبارات لازم، این پروژه ها در مراحا پایانی ناتمام مانده و اگر بودجه لازم اختصاص نیابد، تمام زحمات صورت گرفته بی نتیجه خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه باید مسایل را شفاف و صریح به مردم بگوئیم گفت: با توجه به مشکلات مالی دولت، جذب کشارکت بخش خصوصی تنها راه اجرای پروژه های عمرانی است در غیر اینصورت هیچ طرحی به سرانجام نخواهد رسید.

48 

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا