کرمان

وضعیت ورزش جودو در کوهبنان

مهران کارگر رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دین مبین اسلام همواره بر ورزش‌های رزمی در کنار فتوت، مروت و جوانمردی تاکید دارد لذا مولای متقیان بعنوان پهلوان پهلوانان الگویی بسیار ارزشمند برای جامعه بشری و ورزشی است.

وی تصریح کرد: در کوهبنان ورزش‌های رزمی جودو، کنگ‌فو، کاراته و … پیشرفت قابل توجهی دارند به گونه‌ای که همواره شاهد کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری در این رشته‌ها هستیم.

کارگر افزود: ورزش رزمی کنگ‌فو با مربیگری احمد فخارزاده از سال ۹۲ شروع به کار کرده و طی سالیان متوالی اعزام به مسابقات استانی و کشوری را داشته است و ورزشکاران این رشته مقام‌های مختلفی در این سطوح کسب کرده‌اند.

وی یادآور شد: در سال ۹۶ کوهبنان میزبان مسابقات کنگ‌فو استان کرمان شد و توانست مقام اول تیمی استان را کسب کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان گفت: در سال ۹۸ رشته سامبو و کیک بوکسینگ نیز با مربیگری احمد فخارزاده شروع به فعالیت کرد و اولین تجربه سامبو کاران کسب ۱۲ مدال رنگارنگ در استان بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هرسه رشته رزمی انفرادی در شهرستان فعال هستند و کوهبنان به در قالب تیم استان کرمان در مسابقات منطقه ۵ کشور  مقام  اول را کسب کردند.

وی ابراز داشت: جودوی بانوان شهرستان به مربی‌گری خانم رنجبر و همکاری کمک مربیان و جودوی براداران به مربی‌گری محمد جواد اکبری در حال انجام است.

کارگر بیان داشت: درسال 97کسب مقام سوم استانی توسط مهلاسادات رنجبر و دعوت به تیم ملی و کسب مقام استانی دوم توسط خانم‌های جعفری، مالکی و شفیعی همچنین در سال 98کسب مقام اول نونهالان توسط خانم فرناز شفیعی و مقام چهارم کشوری را داشتیم .

کارگر افزود: دراین دوسال اخیر متاسفانه بچه‌ها به‌دلیل وضعیت کرونا در مسابقات حضوری شرکت نکردند اما مسابقات مجازی بانوان شهرستان کوهبنان فعال بود.

 وی تصریح کرد: در سال 99کسب مقام سوم منطقه‌ای توسط  علی اکبری و دعوت وی به تیم ملی و مهدی کمساری مقام دوم استانی،  جشن کمربند بانوان جودو کار و تمرینات استقامتی و هوازی بانوان، کسب دان یک کمربند جودو توسط بانوان شهرستان را شاهد بودیم.

کارگر یادآور شد: در نظر داریم آخر آذرماه مسابقات جودوی درون شهرستانی برای بانوان جودو کار برگزار کنیم.

 در ادامه محمدجواد اکبری مربی جودو شهرستان کوهبنان اظهار کرد: از سال ۱۳۷۶ فراگیری ورزش جودو را زیر نظر استاد گران‌قدر سید محمدحسینی رامشه در شهرستان کوهبنان آغاز کردم و کمربند مشکی دان ۳ و مربیگیری درجه ۳ و داوری درجه ۳ جودو را دارم و اولین نفری هستم که مفتخر به دریافت این مدارج شده‌ام.

وی تاکید کرد: ما در جودو با زمین خوردن یاد می گیریم که در مقابل مظلومان زمین بخوریم، غرور و تکبرمان را بشکنیم و در عوض مقابل ظالمان قد علم کنیم تا صورت ظالمان را به خاک بمالیم.

اکبری خاطر نشان کرد: در مسابقات استانی دو مرتبه مقام کسب کردم که در وزن خودم یک مرتبه مقام سوم و یک مرتبه مقام دوم شدم.

وی تاکید کرد: وضعیت جودوی شهرستان چه در بخش آقایان و چه بانوان در سطح استان رضایت بخش است و جودوی کوهبنان بعنوان یکی از تیم‌های قدرتمند استان شناخته شده است.

مربی جودو بیان داشت : حتی قهرمانان جودوی کشوری در شهرستان داریم که متاسفانه ویروس منحوس کرونا ورزش کشور مخصوصا این ورزش را  تحت تاثیر قرار داده است.

اکبری ابراز داشت : اکنون به همت نامجو کوهبنانی رئیس سابق هیئت جودو شهرستان و پیگیری‌های روسای اسبق اداره ورزش و جوانان رفیع‌زاده، تکاور و جعفری‌نژاد و همچنین اکبری رئیس سابق هیئت جودو استان تاتامی جودو به شهرستان اختصاص داده شد و خانه جودو با سالن اختصاصی به یاد جودکار شهید سید عبدالحسین مظفری راه‌اندازی شده است.

مربی جودوی کوهبنان یادآور شد: مهمترین توصیه من به نوجوانان و جوانان این است که از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند و وقت خودشان را با پرسه در فضای مجازی، تنبلی و کاهلی سپری نکنند و اگر با علاقه و انگیزه و با پشتکار وارد این رشته رزمی بشوند مطمئنا نه تنها در راستای سلامت جسم خود قدم گذاشته اند بلکه سلامت روح و روان آنان با ورود به این ورزش تضمین شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۲/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا