فارس

وضعیت جوی فارس| مه گرفتگی جاده‌ها تا سپیدپوش شدن پولادکف

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هواشناسی فارس میزان بارش باران در مناطق مختلف استان فارس را تا صبح امروز اعلام کرد.

بیشترین میزان بارندگی سامانه بارشی اخیر با ۸۱  میلی متر در فیروزآباد فارس به ثبت رسیده است.

در شیراز هم ۳۴ میلی متر باران بارید.

میزان بارش باران در مناطق مختلف استان به شرح زیر است:

 

مه گرفتگی در جاده های فارس

رییس پلیس راه شمال فارس گفت: به علت مه گرفتگی و کاهش دید افقی در جاده اقلید به سپیدان و جاده جدید دشت ارژن – کازرون به رانندگان توصیه می‌شود با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

سرهنگ دهقانی با بیان این که همه جاده‌های استان باز و تردد روان است، افزود: از رانندگانی که قصد سفر به نقاط صعب العبور و سردسیر دارند خواست، تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیر چرخ، لباس و پوشاک گرم همراه داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت و از عجله و شتاب خودداری کنند.

 

پولادکف سپیدپوش شد

بارش برف که روز چهارشنبه در شهرستان سپیدان آغاز شده، پیست بین المللی اسکی پولاد کف سپیدان، پیست تربیت بدنی سپیدان و نقاط مرتفع و کوهستانی شهر اردکان را یکپارچه سفید پوش کرده است.

تا کنون در پیست اسکی پولادکف بیست سانتی متر برف باریده است و پیش بینی شده تا سه شنبه هفته آینده بیش از ۴۰ سانتی متر برف در این پیست بر زمین بنشیند .

مجموعه تفریحی – ورزشی پولادکف با ۵۰۰ هکتار مساحت، یکی از پیست‌های اسکی بزرگ و بین‌المللی ایران است که در ۱۵ کیلومتری شمال شهر اردکان مرکز شهرستان گردشگری سپیدان و ۸۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

طول این پیست سه و نیم کیلومتر و شیب آن ۳۵ درصد است که با آغاز بارش برف به تدریج برای پذیرایی از گردشگران و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی آماده می‌شود.

مسافران و گردشگران می‌توانند از خدمات هتل کوهستانی در ارتفاع ۲ هزار و ۸۳۰ متری از سطح دریا هم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا