کهگیلویه و بویراحمد

وضعیت بودجه کهگیلویه و بویراحمد در دولت آیت‌الله رئیسی/ درخواست استاندار از رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی شهابی‌نسب در نشست شورای برنامه‌ریزی که به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اختصاص داشت، گفت: سهم ۷ استان از جمله اردبیل، سمنان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در برش استانی تولید ناخالصی داخلی کمتر از ۶ درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: جایگاه استان در بودجه درآمد مالیاتی ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که نزدیک ۲۰۰ میلیارد فروش اموال است و باید سال آینده از محل فروش اموال مازاد ادارات ۲۰۰ میلیارد تومان سهم استان شود.

وی با اشاره به وضعیت استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: در این لایحه درآمدهای استان نسبت به سال جاری  ۷۱ درصد است و بودجه استان در لایحه آینده حدود دو هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: در دولت قبل استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاه نوزدهم ردیف بودجه قرار داشت اما در دولت سیزدهم یک رتبه ارتقا کردیم و به جایگاه هیجدهم رسیدیم، ۱۳ استان که جمعیت و وسعت بیشتری دارند اعتباراتشان از ما کمتر است .

وی با اشاره به انتشار اخبار در مورد پایین بودن بودجه استان در یک سایت محلی گفت: این سایت می‌خواست دولت و استان را خراب کند.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم نیست روی اعتبارمان در بودجه ۱۴۰۱ مانور بدهیم بقیه استان‌ها حساس می‌شوند، برخی از اعتبارات استان به خاطر زلزله سی‌سخت بود.

سید علی احمدزاده بیان کرد: اینکه ما باید جایگاه ۲۸ کشور بودیم اما ۱۸ هستیم نیاز به مانور دادن نیست و لازم نیست رسانه‌ها مانور دهند تلاش‌ها همچنان ادامه دارد اعتباراتمان خوب نیست.

وی بیان کرد: کل اعتبار استان دو هزار میلیارد تومان است با این رقم نمی‌ توانیم کار بزرگی انجام دهیم، این رقم برای یک استان با این همه مشکلات و محرومیت‌ها کم است، سیلاب و کلوار در استان ما جاده دسترسی مناسبی ندارد، قلعه رئیسی و دیشموک و سایر نقاط استان هم همینطور هستند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با این همه مشکلات اینکه در لایحه بودجه ۱۸ کشور هستیم شق‌القمر نکردیم. اعتبار دو هزار میلیاردی کم است باید دوباره به صورت بخشی اعتبار بگیریم.

احمدزاده بیان کرد: در سفر رئیس جمهور برخی از محرومیت‌ها دیده نشد گفتیم و اعلام کردیم که برای این مناطق اعتبار می‌خواهیم، نمایندگان استان در مجلس سه نفر است خیلی زور نمایندگان زیاد نیست خواهش می‌کنم جراید ملی خیلی به این بودجه نپردازند که به ضرر ما است.

وی کرد: از فرمانداران درخواست می‌کنم که پروژه‌هایی عمرانی که در شهرستان هستند را از دو کانال پیگیری کنند، اول اینکه روی قدرت نمایندگان حساب کنند دو نماینده از سه نماینده استان در کمیسیون تلفیق هستند از این ظرفیت استفاده کنید.

احمدزاده بیان کرد: آقای نادران به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق به استان آمدند و وضعیت استان را دیدند لذا از طریق نمایندگان پیگیر احیاء پروژه‌های شهرستانی باشید.

وی بیان کرد: دوم اینکه مدیران کل استان را تحت فشار قرار دهید که پای کار باشند خودم از معاونین می‌خواهم پیگیری کنند شما هم از مدیران کل بخواهید پیگیری کنند.
ایراداتی در مبانی کار وجود دارد، اما سعی کنیم اعتبارات ماده ۲۳ را زنده کنیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا