فارس

وزیر کشور: امداد رسانی در جنوب فارس با سرعت بیشتری دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، شامگاه پنجشنبه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های جنوبی استان فارس با حضور وریاست احمد وحیدی وزیر کشور و نیز حضور   رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، موسوی نماینده مردم  لامرد و مهر،حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز، محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، سردار حبیبی فرمانده انتظامی فارس، فرمانداران شش شهرستان و امام جمعه بیرم  در محل فرمانداری لامرد آغاز شد.

احمد وحیدی در این نشست  با تأکید بر ضرورت امداد رسانی سریعتر به مناطق سیل زده از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون عمرانی وزیر کشور و استانداری فارس درخواست کرد هرچه سریعتر نسبت به  تأمین امکانات مورد نیاز مناطق سیل زده و رفع کمبودهای آنان اقدام کنند‌.

وزیر کشور گفت: باید با نگاه عمیق به وضعیت سیل زدگان پرداخته شود و درخواست های آنان به صورت دقیق و منظم بررسی شود و گزارش های آن به بخش های مختلف ارسال گردد.

وحیدی به نقش ویژه مسؤولان محلی در حل بحران سیل زدگان اشاره کرد و افزود:  مسؤولان و مدیران استانی و محلی بخصوص  فرمانداران باید به طور مستمر در بین مردم حضور داشته باشند، از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گیرند.

خسارت بیش از ۱۳۰۰ میلیاردی سیل اخیر،تخریب منابع زیستی در  وقوع سیل بی تأثیر نبوده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این نشست اظهار داشت:  بر اساس ارزیابی های اولیه بارش های سیل آسا  بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش ها و زیرساخت های زیربنایی و منازل وارد کرده است.

اسماعیل محبی پور علت برخی  از این خسارت را اقدام های غبرمجاز دانست و بیان کرد: برخی از خسارات سیل اخیر مربوط به  اقدام های غیرمجاز، تعرض به حریم رودخانه ها، منابع طبیعی و زیست محیطی از سوی مردم است.

درخواست نماینده لارستان برای حضور وزیر کشور در بیرم

حسین‌زاده نماینده مردم  لارستان، خنج، گراش و اوز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های جنوبی استان فارس که به ریاست وزیر کشور برگزار شد گفت: در بیرم  که به غیزانیه فارس مشهور است فاجعه رخ داده است.

وی افزود: از حضور شما در استان سپاسگزاریم، اما انتظار این بود که مردم این استان بهتر دیده شوند. مردم جنوب فارس چه گناهی کرده‌اند؟ دولت که عوض شده و بر مبنای عدالت‌محوری آمده و دیگر از پشت شیشه مدیریت نمی‌شود، خداوند را شاکریم که مسئولان و وزیران در کف میدان حضور دارند، اما این حضور باید خروجی داشته باشد.

نماینده مردم لارستان خنج گراش و اوز اظهار داشت: در جریان سیل اخیر مردم زندگی‌شان را در سیل از دست داده اند و به نوعی گرفتار شده اند که لازم است به وضعیت آنها رسیدگی شود.

حسین زاده افزود: کیفیت آب آشامیدنی در بیرم وضعیت مناسبی ندارد،  بارها این موضوع را در مجلس بیان کردم، مردم ولی‌نعمتان ما هستند و ما برای آن‌ها خدمت می‌کنیم، چهار روز از وقوع سیل گذشته و من از تلاش‌های سپاه، گروه‌های جهادی، ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و بهزیستی تشکر می‌کنم و اگر حضور محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نبود، وضعیت بدتر از این بود. 

محرومیت زدایی از بیرم امری ضروری است

حسبین زاده با اشاره به فاصله مسافتی بسیار بیرم تا مرکز شهرستان و محرومیت این بخش از امکانات بیان داشت: بیرم حدود ۱۷۰ کیلومتر از مرکز شهرستان فاصله دارد و لازم است نمایندگی هلال‌احمر به این بخش داده و تجهیزات راهداری به بیرم اختصاص داده شود تا هروقت اتفاقی رخ می‌دهد، خودشان به سرعت وارد عمل شوند. همچنین بیرم به امدادگاز نیاز دارد. 

هیأت دولت بودجه لازم برای جبران خسارت در لارستان را اختصاص دهد

نماینده مردم در جنوب فارس اضافه کرد: انتظار داریم در هیات دولت بودجه مناسبی برای جبران خسارت‌ها درنظر گرفته شود، هفتاد هشتاد درصد مردم بیرم و عمادشهر، شغلشان کشاورزی و دامپروری است مردم دام‌هایشان را از دست دادند جبران خسارت به صورت فازبندی شده و خارج از بروکراسی انجام شود و ماجرای زلزله تکرار نگردد.

انتهای پیام/ف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا