اجتماعی

وزیر کشور: احتمال زنده بودن برای پیکرهای زیر آوار متروپل کم است

وزیر کشور: احتمال زنده بودن برای پیکرهای زیر آوار متروپل کم است

احمد وحیدی افزود: تا الآن نزدیک به ۱۹ نفر جان باخته داریم و ۳۷ زخمی که سه نفر آنها در بیمارستان هستند و ۳۴ نفر آنها طول درمانشان طی شده و مشکلی ندارند.
آقای وحیدی گفت: مرحله آواربرداری و رسیدگی به حال این افراد در دو سه روز گذشته به شدت ادامه داشت و استفاده از وسایل سنگین در این مرحله کار دشواری است و نباید استفاده کرد و با روش های دیگری که کمترین خسارت را به پیکرها وارد می کرد یا افرادی که زنده محبوس شده بودند باید با دقت بیشتری عمل می شد.
وی گفت: همچنان به دنبال کشف افراد دیگری هستیم که دچار حادثه شده اند.
آقای وحیدی افزود: با توجه به سازه های ناپایدار باید با دقت بسیار عمل شود و این خود باعث می شود با بررسی دقیق، نقاط آسیب پذیر کاملاً شناسایی و معلوم شود باید از کدام نقطه و جبهه به این سازه نزدیک شد و عملیات کاهش خطر را روی آنها اعمال کرد و این کار الان در حال انجام است و همه نیروها در صحنه هستند و شیفت بندی شده اند و به صورت ۲۴ ساعته در این جا هستند.
وی افزود: اینجا باید از عواطف مردم شریف آبادان بسیار تشکر کرد که با توجه به این حادثه سختی که وارد شده در دسته های عزاداری و حضور منظمشان، حتی پذیرایی از کسانی که در اینجا مشغول خدمت هستند، انس و الفت و همبستگی شان را نشان می دهند.
وزیر کشور گفت: از جان باختگان سه نفر هویتشان قطعی نشده است .
وی درباره ناپایداری جدی و انحراف سازه های ساختمان متروپل گفت: سازه ها ناپایدار و بسیار خطرناک هستند و ما بایستی به خطرزدایی اقدام کنیم.
آقای وحیدی افزود: این خطرزایی شروع شده و بسیار تدریجی دنبال خواهد شد چون هر کدام محاسبات دقیقی می خواهد، مرتب اینها کنترل می شود و میزان فاصله ای که ستون های اصلی و انحرافات اصلی به خودشان می گیرند و با کمال دقت باید این کار دنبال شود و امیدواریم در روز آینده و حداکثر دو روز آینده بتوانیم این مشکل را حل و خطر را دور کنیم و به همین خاطر از مردم خواهش می کنیم و خواهش کردیم در این منطقه حضور پیدا نکنند.
وزیر کشور گفت: محتمل است که ما به پیکرهای جدیدی دست پیدا کنیم اما بسیار احتمال زنده بودن کم است.

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا