اخبار استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با راهیان نور همسفر شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با راهیان نور همسفر شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حضور و شرکت در چند برنامه فرهنگی و هنری ساعتی دیگر وارد فرودگاه بین المللی شهید سردار سلیمانی اهواز می شود.

عضو کابینه دولت مردمی در این سفر علاوه بر بازدید حضوری از محل اسکان راهیان نور کاروان های اعزامی به مناطق هشت سال دفاع مقدس، از نزدیک مسائل و مشکلات را بررسی و رسیدگی خواهد کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار خوزستان و همچنین خانواده آیت الله علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، از جمله برنامه های دو روزه وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خوزستان است.

راهیان نور نامی است برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی – مذهبی در ایران که به بازدید از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی این کشور می‌پردازند. بیشتر این کاروان‌ها هم‌زمان با تعطیلات نوروزی و نیز تعطیلات تابستانی، برای مناطق غرب کشور، فعال می‌شوند و مناطق مرزی استان خوزستان به ویژه منطقه شلمچه از مقصدهای پرطرفدار این گروه‌هاست. همچنین به سمت یادمان شهدای شوش نیز سفر می‌کنند.

این حرکت نوعی از گردشگری جنگ در ایران محسوب می‌شود. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سازمان دهنده و متولی اصلی اردوهای سراسری «راهیان نور» است که هر ساله گروه‌هایی از مردم مناطق مختلف ایران را برای بازدید از مناطق جنگی غرب و جنوب غربی این کشور، به استان‌های هم‌مرز با عراق می‌برد.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا