اردبیل

وزیر راه: سالانه 360 میلیارد تومان تسهیلات جهش تولید مسکن پرداخت می‌شود/ بازپرداخت تسهیلات مسکن 20 ساله خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رستم قاسمی امشب در جلسه شورای هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل استان اردبیل تلاش می‌کنیم وضعیت بهبود یابد که در همین راستا روش‌های تامین منابع مالی باید تغییر کند.

وی افزود: نباید فقط به اعتبارات دولتی تکیه کنیم، چرا که نمی‌توان پروژه‌های بزرگ را با اعتبارات دولتی پیش برد. از این‌رو شرایط را برای حضور بخش خصوصی در انجام پروژه ها مهیا می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: لازم است تلاش جدی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام انجام شود که در همین راستا ۲ هزار میلیارد تومان برای مصوبات این سفر در نظر گرفته شده است.

به گفته قاسمی هر سال بانک‌ها موظف به پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه جهش تولید مسکن هستند که نرخ سود و مابقی کم و کیف آن طبق قانون مشخص شده است.

وی تاکید کرد: بانک‌ها تسهیلات را با سود ۱۸ درصد اعطا می‌کنند، اما وزارت راه و شهرسازی ما به التفاوت این سود را جهت بهبود شرایط برای دهک‌های پایین متحمل می‌شود و باز پرداخت تسهیلات مسکن نیز ۲۰ ساله خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع برای ۴ سال پیش رو ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی برای اردبیل پیش‌بینی شده که این میزان بر اساس نیاز می‌تواند در ادامه افزایش نیز یابد.

کلنگ زنی ساخت ۴ هزار واحد مسکونی با حضور وزیر راه انجام می‌شود

مسعود حیدری در این جلسه اظهار کرد: برای سال اول ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در تعهد استان قرار دارد که کلنگ زنی ساخت ۴ هزار واحد با هزینه کرد ۲ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان فردا انجام می‌شود.

وی افزود: در چارچوب قانون جهش تولید مسکن، ساخت ۷۹ هزار و ۴۱۲ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۳۷ هکتار برای استان اردبیل پیشبینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص حوزه راه عنوان کرد: در مجموع ۶۳۶ کیلومتر بزرگراه نیاز استان اردبیل است که ۲۹۷ کیلومتر آن در حال ساخت بوده و برای تکمیل کامل آن ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/3463/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا