کهگیلویه و بویراحمد

ورودی‌های یاسوج صدای مسئولان را درآورد/ جریمه سنگین در انتظار تخلیه کنندگان زباله

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یاسوج پایتخت طبیعت در ایران به شمار می‌رود اما متاسفانه با کم‌کاری مسئولان، انبوهی از زباله ورودی‌های یاسوج را احاطه کرده است و چهره پایتخت طبیعت را زشت کرده است.

اما علت رهاسازی زباله‌ها در ورودی شهرها چیست؟ مردم علت رها سازی زباله‌ها را در این می‌دانند که دهیاری‌ها برای اینکه زباله‌های مردم را جمع‌آوری می‌کنند از آنها می‌خواهند هزینه‌ پرداخت به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند به جای اینکه پول بدهند خودشان زباله‌ را با خودروی شخصی حمل کنند و در ورودی‌ها رها کنند.

فرماندار بویراحمد در همین خصوص گفت: رهاسازی زباله در ورودی شهر یاسوج زیبنده نیست مردم و مسافران از این وضع گلایه داشتند نماینده ولی‌فقیه و استاندار چندین بار تماس گرفتند و به این وضعیت پایتخت طبیعت ایران معترض شدند.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: جلسه‌ای امروز در فرمانداری بویراحمد با حضور دهیاران برگزار و موضوع رهاسازی زباله در ورودی شهر یاسوج به طور جدی و صریح پیگیری و برای رفع آن تلاش می‌شود.

وی بیان کرد: پلیس ۲۴ ساعته در ورودی شهر یاسوج مستقر و دوربین نصب شده است هر ماشینی در هر نقطه از شهر یاسوج که زباله‌ها را رها کند از۵۰۰ هزار تومان به بالا جریمه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال فارس که در برخورد با کسانی که زباله‌های خود را در ورودی یاسوج رها می‌کنند مصمم هستید؟،گفت: مدت‌های طولانی با کسانی که این کار را انجام می‌دادند مماشات کردیم بلکه رعایت کنند اما متاسفانه این کار را انجام ندادند.

احمدی با بیان اینکه عده قلیلی چنین کار زشتی را انجام می‌دهند افزود: این افراد باید شناسایی و جریمه و برخورد قانونی با آنها صورت گیرد حتی درخواست کردیم پلیس این ماشین‌ها را توقیف کند.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: دهیاری‌ها موظف هستند برای مناطق تحت حوزه استحفاظی امکانات ماشین حمل زباله یا سطل زباله پبش‌بینی کنند تا این مشکلات رفع شود.

همچنین رئیس اداره فنی و عمرانی فرمانداری بویراحمد گفت: یکی از مشکلات جدی در بخش مرکزی بویراحمد همین ورودی‌های شهر است که زباله و نخاله‌های ساختمانی در مبادی ورودی رها شده است.

ملکی بیان کرد: برنامه‌ریزی کوتاه مدت برای ساماندهی این وضعیت این است که دهیاران در اسرع وقت ظرف ۴۸ ساعت و حداکثر دو سه روز آینده زباله‌ها را جمع‌آوری کنند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی بلند مدت برای بهبود شرایط این است که فرهنگ‌سازی صورت گیرد و دهیاران زباله‌های اطراف روستاها و حومه شهر را از مبدا جمع‌آوری کنند تا مردم مجبور نشوند زباله‌ها را در ماشین شخصی حمل کرده و کنار خیابان رها کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا