کهگیلویه و بویراحمد

وجود 160 حلقه چاه غیر مجاز در گچساران/ ذخیره سالانه ۵ میلیون ‌متر مکعب آب در دشت امام زاده جعفر

سید معصوم افضلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گچساران اظهار کرد: در راستای حفاظت از منابع آب زیر زمینی و ایجاد تعادل بخشی در این بخش در این شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: در گچساران 723 حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری در محدودهای مطالعاتی امام زاده جعفر، لیشتر، خیرآباد، دیل و آرو( سر پری) و چهار بیشه وجود دارد.

رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: از این تعداد 582 حلقه چاه حفرشده و 141 حلقه هنوز اقدامی انجام نداده اند که پروانه آنها ابطال شده است.

 

افضلی عنوان کرد: افزون بر 160 حلقه چاه بدون پروانه در محدوده های مطالعاتی گچساران وجود دارد که حدود 55 حلقه از این چاه ها متعلق به ادارات اعم از شرکت نفت و گاز، امور آبفا، شهرداری و دیگر ادارات در این شهرستان است.

 

وی گفت: از اسفند ماه سال گذشته 21 حلقه چاه غیر مجاز در گچساران پرو مسلوب المنفعه شد که از این تعداد 8 مورد آن در سالجاری صورت گرفته است.

رئیس اداره امور آب گچساران با اشاره به اینکه با پر شدن حلقه چاه های غیر مجاز افزون بر 462 هزار متر مکعب صرفه جویی آب صورت گرفته، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 9 حلقه چاه دیگر نیز باید تا پایان سالجاری پر شود.

افضلی بیان کرد: احداث طرح های تغذیه های مصنوعی آب در دشت امام زاده جعفر( ناصر آباد، گرگدا، شیخ خواجه) اجراشده است.

وی افزود: با اجرای این طرح سالانه به طور متوسط بر اثر بارش افزون بر 5.5 میلیون متر مکعب ذخیره آب انجام می شود که این میزان آب به دشت امام زاده جعفر تزریق می گردد.

رئیس اداره امور آب گچساران ادامه داد: این اقدام در راستای تزریق روان آب به دشت امام زاده جعفر، جلوگیری از افت سطح ایستابی آب چاه ها و هرگونه تخریب و خسارت به اراضی کشاورزی و روستاهای مجاور در کنار آبراه های فصلی انجام شده است.

افضلی اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در حفظ منابع آب های زیر زمینی بسیار موثر می باشد.

انتهای پیام/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا