اجتماعی

واکنش سردار طلایی به فیلمی که از ورزش او در کانادا منتشر شد: سفر رفته‌ام؛ چه ایرادی دارد؟/ شماره موبایل می‌دهم هر کس سوال داشت زنگ بزند

واکنش سردار طلایی به فیلمی که از ورزش او در کانادا منتشر شد: سفر رفته‌ام؛ چه ایرادی دارد؟/ شماره موبایل می‌دهم هر کس سوال داشت زنگ بزند

بخشهای مهم سخنان سردار مرتضی طلایی نایب رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران و رئیس پلیس اسبق تهران بزرگ:

 -هنوز قضاوت در مورد شورای ششم زود است ولی تا اینجای کار بین وعده هایی که داده اند و انتظاراتی که ایجاد کرده اند و توقعاتی که از آن ها می رود فاصله وجود دارد. دوستان شورای ششم نیروهای ارزشی هستند لازم است به خودشان بیایند و از این وضع انفعالی که در شورای ششم وجود دارد، خارج شوند.

-زاکانی به جهت پتانسیل، انگیزه و… مدیر توانمندی است و شناخت خوبی از مسائل تهران دارد و مسائل اجتماعی تهران را درک می کند و از سرمایه های انقلاب و کشور است ولی آقای زاکانی نیاز به مشاورانی دارد که در تصمیم گیری هایش به او کمک کنند تا تصمیماتش جامع، پخته و اجرایی باشد. فرصت هایی که در اختیار دارد نباید از دست برود. فرصت خوبی در مدیریت شهری وجود دارد و این است که به طور کلی رابطه شورا و شهرداری، مدیریت شهری و مجلس بسیار خوب است. با قوه قضائیه و دولت هم رابطه خوبی دارند و فرصتی ایجاد کرده تا بخشی از چالش ها و مشکلاتی که در ادوار گذشته به واسطه تفاوت نگرش ها در شورا و شهرداری و… از دست رفته است به خوبی استفاده کنند.

-بزرگترین اشتباه اصلاح طلبان که به صورت مکرر به آن ها پیغام داده ام این است که خود را با مسائل سیاسی و سیاست زدگی و گذشته درگیر کردند. می توانستند با آرامش ورود کنند اما پر سر و صدا به گذشته ورود کردند در صورتی که باید مستندات را به مراجع گزارش می دادند. درگیر شدن با چالش های سیاسی از نقاط ضعفشان بود. در مورد طرح شفافیت، مقابله با رانت خواری و عدم تراکم فروشی شعارهایی می دادند اما این گونه نبود. شعارها جذاب و دهن پر کن بود. کارنامه دوره پنجم شورای شهر تهران هیچ نقطه قابل دفاعی ندارد و فرصت های خوبی از دست دادند.

-محسن هاشمی وقتی در کسوت رئیس شورای شهر تهران عملا بخش قابل توجهی از ایرادات وارده بر عهده هیات رئیسه بود. شوراها باید صریح و شفاف موضع گیری کند و قضیه را جمع می کرد اما با شوخی و تعارف نمی توان اقدامی انجام دهند. در سطح شهرداری هم این اتفاق می افتد. نجفی برای شهردار شدن ساخته نشده بود. ایشان فرد با اخلاق، با شخصیت، باسواد و خوش فکری بود. آقای نجفی بیشتر حوزه ستادی، برنامه ریزی و فکر و اندیشه می توانست نیروی موفقی باشند اما در اجرا شرایط سنی و جسمی شان اقتضا نمی کرد. کاری را پذیرفتند که به موقعیت اجتماعیشان ضربه زد.

-تخلف متناسب با حجم کار است.وقتی بودجه 3 هزار میلیاردی سال 86 به بالای 20 هزار میلیارد افزایش پیدا می کند به همین نسبت تخلفاتی ایجاد می شود. پروژه ها و فعالیت ها گسترده شده و افراد بیشتری ورود پیدا می کنند. باید بگوییم زمینه های تخلفات به همین نسبت بیشتر می شود. اگر حجم فعالیت های مالی شورای چهارم به حجم شورای سوم برسانیم تخلفات به همان نسبت کوچک می شود. نکته دیگر این است که برخی تخلفات را سیاسی کردند. شهردار تهران تفاهم نامه ای با نهادی منعقد می کند که کار 20 هزار میلیاردی انجام دهد. تبدیل به مسائل دیگر می شود و تسویه حساب سیاسی به کار ورود پیدا می کند که حواشی دارد. بزرگنمایی کردن تخلفات از دیگر موارد است.در دوره آقای کرباسچی که با ایشان برخورد کردند در جامعه هیاهو ایجاد شد و تصور می کردیم که در شهرداری فساد است ولی در بررسی ها به عدد ناچیزی رسیدند. جامعه ما متاسفانه بستر ها و زمینه های بزرگ نمایی مسائل کوچک را دارند که بحث اجتماعی است. بنده هرگز در شهرداری منکر وجود تخلف نبودم ولی بزرگنمایی و سیاسی کردن این ها مشکلی را حل نمی کند. منکر تخلف نخواهیم بود. در واگذاری املاک چه سر و صدایی به پا شد که سرانجام قوه قضائیه ورود پیدا کرد و سیاسیون باز برچسبی زدند. اینها جامعه را اذیت می کند و آثار سویی دارد.

 -پرونده ای برای من درست نکردند. آقای حناچی اظهار نظری کرد که همان زمان جواب تندی دادم. همین روزها هم به مناسبتی همین پیام را گفتم. من که اینجا نشسته ام. قوه قضائیه در برخورد با آقا و آقا زاده نشان داده است که اهل مماشات نیست. همان زمان با آقای حناچی صحبت کردم. کاری به گذشته ندارم اما گفتم آبی که ریخته شده جمع نمی شود.

-مساجدی در دوره سوم و چهارم برای استان های مختلف با همکاری شهرداری و به صورت امنایی ساخته شد تا پایگاهی برای اجتماع شهروندان تهرانی باشد بدین ترتیب انسجام و همبستگی حفظ شود. خیلی جاها این اماکن ساخته شد و یکی از این جاها مجموعه ائمه اطهار است و تنها مجموعه ای است که یک وجب فضای تجاری ندارد. امنایی هم است و شهرداری یک ریال بودجه تخصیص نداد و با کمک مردم اداره می شود. همین الان اعلام می کنم شهرداری هر زمان که می خواهد حسینیه را تحویل بگیرد. گفته شد ملکی را در بزرگراه همت دراختیار گرفته ام. آن ملک حسینیه است و سند و مالکیتش برای شهرداری است و شهرداری منطقه از آن استفاده می کند. انصاف نیست در تسویه حساب سیاسی، به رقیب خود برچسب بزنید.

-بنده در هیات نظارت اجرایی، استان و شهرستان تائید شدم ولی برای اولین بار هیات نظارت عالی که مرجع رسیدگی به ردصلاحیت شدگان به رد صلاحیت ورود پیدا کرد و بدعت در قانون ایجاد کرد.

-من رد صلاحیت نشدم و به خودم هم حرفی در این خصوص نزدند تنها به بنده کد انتخاباتی ندادند. من در توئیتی اعلام کردم که به رئیس مجلس نامه می زنم و می گویم در کجای قانون چنین برخوردهایی وجود دارد. منظور و نیت من از آن توئیت اعتراض به عملکرد هیات عالی نظارت بود که بر حسب قانون می خواستند اقدام هیات نظارت را که در جایگاه دفاع از حقوق موکلین خود نشسته اند را به چالش بکشند.

-من ده سال در شورا و شهرداری بوده ام و به نوعی جز نفرات مطرح و اول هستم. اگر کسی در طول این ده سال سندی ارائه کرد که طلایی رانت خورد، سو استفاده کرد، امتیاز گرفت، استخدام کرد و… من ممنون میشم آن ها را ارائه کند. به صراحت می گویم که تماس تلفنی بگیرید و ببینید. از سه داماد من دو نفر بیکار هستند. دخترم با دکترای پژوهش هنر بیکار است و در شهرداری آن ها را به کار نگرفته ام. داماد دیگرم شرکت تبلیغاتی دارد. اگر یک بیلبورد برای دامادم که شرکت تبلیغاتی دارد از شهرداری گرفته باشم هر چه می خواهید بگویید. احتیاط کردم به اموال عمومی تعرض نکنم. از اختیاراتی که دارم سو استفاده نشود. به صراحت می گویم اگر کسی غیر از این از بنده سراغ دارد بگوید. اینکه در مجادلات سیاسی و کشمکش و تسویه حساب ها افراد پیدا شوند و حرفی بزنند درست نیست. سند ارائه دهید. مگر نمی گوئید من رفیق در بانک سرمایه فرستاده ام. خب من اگر نفوذ داشته ام بگویید. تبلیغات بانک را مثلا برای دامادم گرفته ام؟ چه کرده ام؟ اگر کاری میکنم باید سندی موجود باشد که من سو استفاده کردم. برخی در حسادت و حب و بغض سیاسی گردش هایی که به طور طبیعی اتفاق می افتد را بولد میکنند. دادگاه باید قضاوت کند و درباره آن حرف بزند. سند و مدرک ارائه دهد.

 -شهروندان تهرانی می دانند که نام پلیس مهربان را به بنده دادند. عدم برخورد با اعتراضات و تجمعات سیاسی و صنفی در دوره های مختلف در دوره بنده بود. ما هر روز بحران داشتیم. حضور و ارتباط با مردم در دوره بنده رخ داد. به اعتراف دوست و دشمن طلایی ترین دوره پلیس تهران زمان فعالیت بنده بوده و سابقه من روشن است. اگر تصویری از من داشتند که جایی با کسی برخورد کرده ام ارائه دهید. چه کسانی به مسائل حاشیه ای می پردازد؟ بی بی سی و اینترنشنال. تکلیف این ها که روشن است. من فکر می کنم مشکلشان با من و امثال من نیست بلکه مشکلشان با نظام است.چرا که می خواهند ناامیدی به مردم القا کنند. برخی گفتند اقامت گرفته ام. من اینجا ایستاده ام و جایی نرفته ام. حالا اینکه سفر رفته ام چه ایرادی دارد؟ افکار عمومی ممکن است در فضای التهاب واکنشی داشته باشند ولی بعدا که فضا آرام شد قضاوت خواهند کرد.

-در دوره بنده پلیس با مردم به قدری نزدیک شد که شاید برای اولین بار درتاریخ رئیس پلیس پایتخت خود را درمعرض افکار عمومی قرار داد و در انتخابات یک میلیون وششصد هزار رای آورد ونفر دوم شد. چگونه است کسی به گفته مدعیان دفاع از حقوق بشر که فاقد حداقل اطلاعات هستند و بیانیه می دهند و اورا متهم می کنند، بلافاصله بعداز بازنشستگی درانتخابات پارلمان شهری شرکت می کند و این میزان رای می آورد. درواقع تاکید می کنم مشکل این جماعت با بنده نیست.با سپاه است با انقلاب است با نظام است و با این روش ها بدنبال ناامید کردن مردم هستند.

-من مانند هزاران فرد دیگر بر حسب کاری که داشتم (به کانادا-تاکید از مصاحبه کننده است) رفته ام و قبلا هم سفرهای دیگری انجام داده ام و برگشته ام. متاسفانه دوستان ما به جای اینکه توجه کنند وقتی بی بی سی و منوتو و اینترنشنال به این مسائل می پردازند مشخص است پشت آن قصد و غرضی است. ما در کشورمان قانون و ضابطه داریم و همه چیز سر جای خودش است.

-دختر من دکتری پژوهش هنر دانشگاه الزهرا است. نمی توانستم با ارتباطاتم او را عضو هیات علمی کنم یا در شهرداری استخدام کنم؟ همسر او هم در خانه بیکار است. من اگر از فرصت در اختیارم برای فرزندانم بگذارم ظلم در حق دیگران است.او باید مانند بقیه ثبت نام کند و با آزمون وارد پروسه استخدامی شود

-هرگز به شورا بر نمی گردم. گاهی کاری الزام می شود حتما انجام می دهم اما باید در توانم باشد ولی برای کار و پست این طرف و آن طرف راه نمی افتم. در طول زندگی ام انجام نداده ام و انجام نمی دهم.

-توصیه به مردم و شهروندان و جوانان می کنم که قبل از بازنشر و انتشار کلیپ هایی که در گوشی ها وجود دارد به صحت و سقم و پیامدها آن توجه کنید. دشمن یک کلام چهل میلیون کلام می کند تا مردم را نا امید کند و بین مردم اختلاف ایجاد کند. باید هوشمندانه برخورد کنیم.  ما مخالف با رانت خواری و فساد هستیم. پاسخگویی را وظیفه مسئولین می دانیم و معتقدیم شفافیت ضرورت دارد. قانون تعارض منافع برای کشورمان نیاز است. قانون شفافیت مسائل اداری و مالی برای کشورمان ضرورت است. این ها است که می تواند جامعه ملتهب را آرام کند. باید فهرست اموال باید در سامانه باشد بنابراین راهکار بخش قابل توجه آسیب ها در قانون تعارض منافع و شفافیت است.

-در پایان هم گلایه وانتظاری که از نیروهای متدین، انقلابی، مسجدی، هیئتی، حزب الهی دارم این است قبل از بازنشر دادن و قضاوت کردن درمورد این اخبار حداقل تحقیق کنند. سوال کنند. سوابق فرد را ببینند وبعد وارد فضایی شوند که خواست دشمنان است.بنده قبلا شماره تماس خودرا داده ام بازهم می دهم ۰۹۱۲۱۱۲۳۶۹۰هر شهروندی حق دارد از دوره مسئولیت بنده در پلیس وشورای شهر درحدود وظایف واختیاراتم سوال کند .وبنده مکلف به پاسخ دادن هستم.

بیشتر بخوانید:

بدنه رأی اصلاح‌طلبان قابل انکار نیست / طرح صیانت مجلس را با نقد جدی روبرو کرد

طلایی:نسبت به وضع موجود احساس نگرانی دارم

47231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا