سیاسی

واکنش خبرگزاری دولت به ادعای «پیوستگی» میان «انفجار در البرز» و «آتش سوزی در آذرشهر» با «حمله پهپادی در اصفهان»

واکنش خبرگزاری دولت به ادعای «پیوستگی» میان «انفجار در البرز» و «آتش سوزی در آذرشهر» با «حمله پهپادی در اصفهان»

شامگاه شنبه یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اصفهان هدف حمله ناموفق ریزپرنده‌ها قرار گرفت و به دنبال آن هجمه رسانه‌ای برای گسترده نشان دادن و پیوستگی این حمله در سایر مراکز استانی شکل گرفت.

همزمانی این حمله ناموفق با حادثه ای در آذرشهر آذربایجان شرقی، بنای خط تبلیغی رسانه های معاند را بر این نهاد که نوعی پیوستگی میان این رویدادها ایجاد کنند و با انعکاس شایعات متعدد برای بزرگنمایی و ناامن جلوه دادن شرایط در استانها اقدام کنند.

البته با اقدام به موقع و سریع در اطلاع رسانی از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و انعکاس تصاویر رسانه های داخلی از محل وقوع حمله ناموفق ریزپرنده ها به یکی از صنایع دفاعی اصفهان، پروژه بزرگنمایی و گره زدن حادثه در کارخانه روغن موتور در آذرشهر تبریز و خبرسازی های کذب درباره وقوع انفجار در برخی استانهای دیگر مانند البرز و همدان در همان ساعات اولیه با شکست روبرو شد.

حساب‌های کاربری صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر که فضای پس از حادثه اصفهان و آذرشهر را مناسب دیده بودند، بهترین فرصت را برای پیگیری عملیات روانی خود به دست آورده بودند و در همین راستا تا ساعت‌ها پس از اطلاع‌رسانی دقیق درباره حوادث اصفهان و آذرشهر نیز اقدام به انتشار شایعات مختلف کردند.

مدیرکل بحران آذربایجان شرقی گفت : عامل آتش سوزی واحد تولید کارخانه روغن موتور شهرک سلیمی آذرشهر فرسودگی لوله روغن مشعل به مخزن بوده که نشتی اتفاق افتاده در نتیجه موجب شعله ور شدن آتش شده است. محمد هنر بر اظهار کرد: این حریق ساعت ۹:۳۵ دقیقه شب گذشته آغاز و حدود یک و پانزده دقیقه بامداد امروز به طور کامل مهار شد که در ساعات بعدی لکه زدایی آتش نیز انجام شد. او خاطر نشان کرد: شهرک صنعتی شهید سلیمی یک شهرک صنعتی بوده که واحدهای مختلف صنعتی، معدنی و شیمیایی در آن مستقر بوده و در گذشته نیز چند مورد آتش سوزی به دلیل سهل انگاری در این منطقه اتفاق افتاده است. او تاکید کرد که این آتش‌سوزی به طور کامل مهار شده و تلفات جانی نداشته و با اطمینان ارز میشود که آتش سوزی یاد شده ارتباطی به موضوعات دیگر ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان هرگونه شایعه و دروغ پراکنی در خصوص وقوع انفجار و ایجاد شرایط ناامن در استان همدان را رد کرد و گفت: امنیت کامل در همه نقاط استان برقرار است. حسن رضا نیا اظهار داشت: هیچ گونه حادثه امنیتی و یا انفجاری در همدان رخ نداده و مردم استان مشغول گذران زندگی عادی خود هستند.

بیشتر بخوانید:

نماینده مجلس: ظاهرا ، حمله دیشب در اصفهان کار «چند پهپاد اسرائیل» بوده

ادعای عجیب مشاور زلنسکی درباره حمله ناموفق در اصفهان

اطلاعیه وزارت دفاع درباره «حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده» به مرکز مهمات‌سازی در اصفهان

روایت «خبرگزاری دولت» از جزئیات حمله به «مرکز مهمات‌سازی» صنایع دفاع در اصفهان

«صدای مهیب سه انفجار» نیمه‌شبانگاهی اصفهان در «یک مرکز مهمات‌سازی صنایع دفاع» / مردم به خیابان‌ها آمدند + عکس

۲۱۲۲۰

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا