اردبیل

واکسیناسیون توانایی کنترل پیک احتمالی ششم کرونا را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام حبیب زاده اظهار کرد: در حال حاضر در استان اردبیل واکسن‌های سینوفارم، برکت و دز دوم آسترازنکا تزریق می‌شود.

وی افزود: از عموم هم استانی‌ها تقاضا دارم در اسرع وقت در مراکز واکسیناسیون سطح استان حاضر شده و اقدام به تزریق واکسن کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: ممکن است در ماه‌های آینده با پیک ششم مواجه شویم ولی با واکسیناسیون می‌توانیم مرگ و میر را کنترل کرده و شرایط مناسبی نسبت به پیک‌های قبلی داشته باشیم.

حبیب زاده ادامه داد: از زمان آغاز پاندمی کرونا شاهد تعطیلی مدارس هستیم که متاسفانه این مساله بر روی جسم و روح دانش آموزان اثرات مخربی داشته است. برای جلوگیری از ادامه این روند مخرب، واکسیناسیون رده سنی ۱۲ الی ۱۸ سال به بازگشایی مدارس در ماه‌های آینده کمک می‌کند.

وی بیان کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که بعداز تزریق واکسن از این طریق به کرونا مبتلا می‌شوند که این نظر از لحاظ علمی غیر ممکن و غلط است. در صورت ابتلا هم به‌طور قطع فرد قبل یا بعد واکسن به کرونا مبتلا شده است.

حبیب زاده گفت: افرادی که داروهای خاص مانند داروهای شیمی درمانی، پیوند کلیه، روماتیسمی مصرف می‌کنند حتما قبل از تزریق واکسن با پزشک متخصص مشورت کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که تب دارند و مشکوک به کرونا هستند حتما به پزشک مراجعه داشته و اقدامات لازم را انجام دهند که در صورت عدم ابتلا به کرونا می‌توانند واکسن تزریق کنند، افرادی که به کرونا مبتلا هستند نیز یک ماه بعد از بهبودی کامل می‌توانند واکسن تزریق کنند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا