کرمان

هیأت رئیسه شورای اسلامی استان کرمان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند امروز در مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی استان کرمان و انتخاب اعضای هیأت رئیسه ابراز امیدواری کرد: اعضای این شورا، نمایندگان شورای عالی استان‌ها و هیات رئیسه، با انسجام و برنامه در راستای منافع استان نقش آفرینی کنند.

وی به اعضای شورای اسلامی استان توصیه کرد تا قوانین را جدی بگیرند و گفت: تصمیمات غیرقانونی موجب سلب اعتماد مردم می‌شود، لذا باید بر قوانین مسلط باشید.

استاندار کرمان، نظارت دقیق شورا‌ها بر شهرداری‌ها را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: این مسئله به معنای دخالت در امور نیست، بلکه نظارت‌ها، کار شهرداری را روان‌تر و سالم‌سازی را به همراه می‌آورد.

زینی‌وند تصریح کرد: بدنه شهرداری‌ها از تراکم نیرو رنج می‌برد و این مسئله موجب ناکارآمدی شهرداری‌ها می شود؛ چابک‌سازی نیروها و به کارگیری افراد متخصصان باید مورد تاکید باشد.

وی اظهار داشت: استان کرمان در انتخاب شهرداران از استان‌های کم مسئله بوده است، انتخاب شهرداران باید سریع‌تر انجام و در چارچوب قانون معرفی شود تا کار مردم معطل نماند.

استاندار کرمان ادامه داد: مردم از مسئولان و خادمان خود کار می‌خواهند و به جناح‌بندی توجه ندارند، همه باید نوکری مردم را بکنیم.

زینی‌وند توجه به زیباسازی و فضای نشاط و شادابی شهری را مورد تاکید قرار داد و با انتقاد از تخلیه نخاله‌های ساختمان در ورودی شهرها گفت: چنین مواردی نشان دهنده ناکارآمدی مسئولان شهری است.

وی ابراز داشت: شهرها باید برای مردم نشاط‌آور باشند وئدر کنار مسایل عمران شهری باید به ابعاد فرهنگی و نشاط آفرینی نیز توجه کرد.

احکام ۶۱ شهردار استاندار کرمان امضا شده است 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: ۴۱ درصد جمعیت استان روستایی است و ۱۱ هزار و ۷۶۳ پارچه آبادی داریم که ۴۸ درصد آنها دارای جمعیت هستند.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۴۷۱ دهیاری داریم که ۲۳۰۰ دهیار در مرحله گزینش و صدور حکم قرار دارند. 

موسوی گفت: ۳ هزار و ۱۵۲ روستای استان فاقد شورا دهیاری هستند. 

علی شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان عنوان کرد: از مجموع ۸۴ شهر و شهرداری در استان، احکام ۶۱ شهردار توسط استاندار کرمان به امضا رسیده و منصوب شده و ۷ شهرداری استان هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند. 

وی از برگزاری چهار دوره آموزشی ویژه شوراهای اسلامی ششم تاکنون خبر داد و گفت: کتابچه قوانین و مقررات شوراهای اسلامی نیز چاپ شده و در اختیار شوراها قرار می‌گیرد.

با برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی استان کرمان در استانداری کرمان، اعضای هیات رئیس شورای اسلامی استان انتخاب شدند.

بر این اساس منصور عزیزآبادی با ۱۲ رای به عنوان رئیس، یعقوب الله‌بخشی با ۱۲ رای به عنوان نایب رئیس، ثریا نیک‌نفس با ۲۳ رای و مرتضی دهقانیان با ۱۲ رای به عنوان منشی، محمد مداومی با ۱۲ رای به عنوان سخنگوی شورای اسلامی استان کرمان انتخاب شدند.

همچنین عباس ابراهیمی با ۱۲ رای به عنوان نماینده شورا در هیات حل اختلاف استان و آقایان خداداد خارایی، علیرضا عباس‌زاده و غلامرضا پوربلوچ با ۱۲ رای به عنوان نمایندگان استان در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا