اخبار استانها

هنر انقلابی باید در میدان مبارزه با سبک زندگی آمریکایی و غربی باشد

هنر انقلابی باید در میدان مبارزه با سبک زندگی آمریکایی و غربی باشد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، غلامعلی حیدری در نشست صمیمی با جمعی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برای ماندگار شدن هر ایده و موضوعی باید آن را از زبان هنر بیان کنیم، اظهار کرد: تاثیرگذارترین زبان در جامعه، زبان هنر است و می‌توان از هنر در راستای توسعه همه‌جانبه استان نیز بهره‌مند شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه استان در دستور کار قرار دارد، افزود: برای احصای مشکلات در بخش‌های مختلف دیدار با اقشار مختلف، نخبگان و بازدیدهای میدانی در دستور کار قرار گرفته است، قطعا با نگاه تک بعدی نمی‌توان به اهداف پیش‌بینی شده در توسعه استان رسید.

وی با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های مستمر اعتبارات قابل توجهی به چهارمحال و بختیاری در ماه‌های اخیر اختصاص پیدا کرده است، گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبارات قابل توجهی به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص پیدا خواهد کرد که بخش فرهنگ و هنر نیز از برکات این سفر بهره‌مند خواهد شد.

حیدری در ادامه با بیان اینکه نباید تمامی مشکلات را به اعتبارات و مسائل مالی گره بزنیم، توضیح داد: نقش نیروی انسانی توانمند و متعهد در حل مشکلات بسیار موثر است، در دفاع مقدس شاهد بودیم که تمام معادلات دشمنان به وسیله رزمندگان انقلابی و متعهد برهم خورد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هنر انقلابی باید در راستای مبارزه با فرهنگ اشرافی‌گری به‌کار گرفته شود، بیان کرد: همچنین این هنر باید تصویرگر درد و رنج ملت‌های مظلوم در سراسر دنیا باشد.

وی ادامه داد: هنر انقلابی باید در میدان مبارزه با سبک زندگی آمریکایی و غربی باشد و هنرمند انقلابی باید خود را مجاهد در میدان سبک زندگی ایرانی- اسلامی بداند، این هنر باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را به جامعه منعکس کند.

حیدری با اشاره به اینکه هنرمند انقلابی باید افسر جنگ نرم باشد، تصریح کرد: هنرمند انقلابی باید بصیرت‌افزایی در جامعه را در راس کار قرار دهد، تولید محتوا در بحث جهادتبیین باید در دستور کار هنرمندان متعهد و انقلابی قرار داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در هنرهایی مانند موسیقی، ادبیات، شعر، هنرهای تجسمی و … در کشور سرآمد است، یادآور شد: مسئولان باید برای حل مشکلات با هنرمندان تعامل داشته باشند، تعامل با مسئولان معجزه می‌کند.

وی تاکید کرد: هنرمند انقلابی باید در بین مردم حضور داشته باشد، شهید آوینی یک الگوی کامل برای هنرمندان جامعه محسوب می‌شود، رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی در یک جنگ نابرابر در برابر دشمنان ایستادگی کردند، این ایثارگری‌ها باید با زبان هنر به تصویر کشیده شود.

حیدری با تاکید بر اینکه هنرمندان باید با زبان هنر به جریان‌سازی‌های دشمنان پاسخ دهند، عنوان کرد: رزمندگان، فرماندهان و سلحشوران چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشتند، کار ماندگار این دلاوران باید با ساخت فیلم‌های فاخر و از طریق تاریخ شفاهی بروز و ظهور پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: دشمن به‌دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم کشور است، باید با زبان هنر واقعیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط مسئولان برای مردم بیان شود، انتظار تحولات بزرگی را در استان داریم.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا