اخبار ورزشی

همه بزرگان فوتبال که دست رد به سینه رئال مادرید زدند

همه بزرگان فوتبال که دست رد به سینه رئال مادرید زدند

ایمان گودرزی؛ وقتی شماره تماس رئال مادرید روی گوشی شما ظاهر می‌شود، خیلی سخت است که به این تماس جواب رد بدهید. بازیکنان زیادی نبودند که دست رد به سینه‌ی غول پر افتخار اروپا و اسپانیا زده باشند. از دیوید بکهام گرفته تا لوئیز فیگو کاپیتان بارسلونا، سفید پوشان مادرید همیشه غیر ممکن های دنیای فوتبال را ممکن کرده بودند. در دنیای فوتبال تعداد محدودی از بازیکنان می‌توانند به آرزوی خود در مستطیل سبز دست پیدا کنند. چه بسا بازیکنانی که بعد از رسیدن به تیم رویایی خود نتوانتسه‌اند انتظارات را برآورده کنند و در نهایت به ناچار مجبور به ترک تیم شده‌اند. با همه این داستان ها در طول تاریخ بازیکنان بزرگی هم بوده‌اند که به رئال مادرید نه گفتند. کیلیان امباپه شنبه شب برای دومین بار پیشنهاد مادریدی ها را پس از سال ۲۰۱۷ رد کرد، به همین مناسبت به بررسی بازیکنان بزرگی که دست رد به سینه قوهای سفید مادرید زده‌اند می پردازیم:

استیون جرارد
استیون جراردیکی از بازیکنانی بود که در دو مقطع مورد توجه مادریدی ها قرار گرفت. اسطوره لیورپول در مورد این پیشنهاد: ” در طول دوران حرفه‎ایم دو بار فرصت رفتن به رئال مادرید را داشتم، اما به خاطر ارتباط عمیقی که با باشگاه زادگاهم داشتم در مقابل این وسوسه مقاومت کردم. می‌توانستم چالش جذابی در باشگاه جدید و کشور جدیدی داشته باشم. اما مطمئن بودم از ترک لیورپول پشیمان خواهم شد. من یکی از طرفداران بزرگ رئال مادرید هستم، رئال همیشه باشگاه خاصی است اما لیورپول همیشه باشگاه شماره یک من خواهد ماند.

نیمار
برزیلی در ۱۳ سالگی فرصت این را داشت که به جمع مادریدی‌ها بپوندد، اما پیشنهاد رئال را رد کرد. مادرید در سال ۲۰۱۳ نیز برای به خدمت گرفتن نیمار با بارسلونا به رقابت پرداخت که در نهایت نیمار بارسلونا را انتخاب کرد. مهاجم برزیلی بعد ها در مصاحبه با مجله لکیپ فرانسه گفت: در ۱۳ سالگی فرصت پیوستن به رئال مادرید را داشتم اما در آن زمان احساس خوشحالی نمی‌کردم. برای مهاجرت از برزیل به یک کشور اروپایی در آن سن بسیار زود بود.

فرانچسکو توتی
رئال مادرید در سه مقطع به دنبال کاپیتان وفادار رم بود. توتی در این مورد تعریف کرده بود:” وقتی پیشنهاد مادرید به دستم رسید یک پایم در رم و یک پایم در مادرید بود، همیشه صادقانه گفته‌ام ماندنم در رم از صمیم قلب بوده است. رئال مادرید تنها تیمی بود که بعد از رم حاضر بودم در آن بازی کنم. تجربه در تیم، کشور و شهری متفاوت می‌توانست برای من و خانواده‌ام جذاب باشد، اما این اتفاق هرگز رخ نداد.”

روی کین
کین در گرگ و میش دوران حرفه‌ایش قرارداد ۱۸ ماهه مادرید را رد کرد. کین در این مورد گفت: “رئال مادرید قراردادی ۱.۵ ساله برای من آماده کرده بود. مایکل کندی ایجنتم برای مذاکره با رئال به مادرید سفر کرده بود، مایکل به من هشدار داده بود حواسم به گوشی همراهم باشد، بوتراگوئنو قرار است با تو تماس بگیرد، به همین خاطر گوشی را با خودم همه جا می‌بردم، تا اینکه وقتی در دستشویی بودم بوتراگوئنو با من تماس گرفت، او به من گفت خوشحال می‌شوند که برای آنها بازی کنم. هیئت مدیره آمادست تا با من قرارداد امضا کند. مردد بودم، مایکل به من زنگ زد و گفت: روی! تصمیمت چیست؟ این جذاب ترین چالش زندگیم بود! اما ردش کردم ”
روی در قسمتی از زندگینامه‌اش نوشته است: با نگاهی به گذشته به خودم می‌گویم ای کاش یک سال و نیم به اسپانیا می‌رفتم، یک زندگی جدید شروع می‌کردم، یک زبان دیگر یاد می‌گرفتم و شاید عاشق آنجا می‌شدم و تا آخر عمرم آنجا می‌ماندم.

پوگبا
پل پوگبا سال ۲۰۱۶ به انتقال به مادرید بسیار نزدیک بود، اما در نهایت باشگاه سابقش منچستر یونایتد را انتخاب کرد و بعد از یوونتوس به آنجا پیوست.
او در پادکستی در این مورد می‌گوید: به رئال مادرید و رفتن به آنجا فکر می‌کردم، منچستر هم در ذهنم بود. اما این منچستر بود که همیشه در قلبم بود و یک صدا به من می‌گفت که به آنجا برگرد. نمی‌دانستم چه اتفاقی خواهد افتاد اما من منچستر را انتخاب کردم و از انتخابم پشیمان نیستم

جانلوئیجی بوفون
زمانی که یوونتوس در سال ۲۰۰۶ به دنبال رسوایی کالچوپولی به سری B سقوط کرد، رئال مادرید به دنبال به خدمت گرفتن بوفون بود. یوونتوس به این بازیکن اجازه داد تا تصمیم نهایی را خودش بگیرد و بوفون ترجیح داد بماند.
بوفون به کوریره دلو اسپورت گفت: «حقیقت همین است و باز هم می‌گویم، من یک قرارداد بلند مدت با بیانکونری تا سال ۲۰۰۸ دارم و در ایتالیا احساس خوبی دارم و به نظرم کمترین مشکل رئال ( با وجود ایکر کاسیاس ) دروازه بانی است.

پاتریک ویرا
پس از اینکه آرسنال در سال ۲۰۰۴ با کاپیتانی ویرا به قهرمانی رسید، او به شدت به رئال مادرید نزدیک بود.
پاتریک در این مورد گفت: “سال قبل از ترک آرسنال واقعاً به رئال مادرید نزدیک بودم.قرارداد بین دو باشگاه تنظیم شده بود، وقتی زمان جدایی رسید، نظرم تغییر کرد گفتم می خواهم در آرسنال بمانم و دوران حرفه‌ام را در آرسنال به پایان برسانم. هیچ دلیلی برای رفتن ندیدم، نمی‌دانم این تصمیم از روی نداشتن شجاعت بود یا نه. اما اگر می دانستم سال بعد آرسنال را ترک خواهم کرد، به مادرید می رفتم.”

لوئیز سوارز
لوئیز سوارز در سال ۲۰۱۴ زمانی که برای لیورپول بازی می کرد در اوج قدرت بود. او در آن زمان یکی از بهترین مهاجمان دنیا و اروپا بود. بدیهی است که رئال مادرید در خانه شما را خواهد زد. اما سوارز پیشنهاد مادرید را به خاطر بارسلونا رد کرد.
او در برنامه‌ی تلوزیونی گفت: “رئال مادرید علاقه زیادی به من داشت، اما رویای همیشگی من بازی در بارسلونا بود. وقتی نام بارسلونا را شنیدم، یک لحظه شک نکردم.

کیلیان امباپه
در تابستان ۲۰۱۷، مادرید برای به خدمت گرفتن امباپه به سراغ موناکو رفت. نوجوان فرانسوی که فصل پر شوری را در لیگ ۱ با ۱۵ گل زده و ۸ پاس گل پشت سر گذاشته بود در یک قدمی پیوستن به رئال مادرید بود، قراردادی به ارزش ۱۶۰ میلیون یورو، به اضافه ۲۰ میلیون یورو پاداش، که همه چیز تمام شده به نظر می‌رسید. با این حال او این پیشنهاد را رد کرد و به پی اس جی پیوست. امباپه در جریان معارفه خود به عنوان بازیکن پی اس جی گفت: “احساس می‌کردم که در پاریس فرصت‌های بیشتری برای بازی در مقایسه با رئال مادرید خواهم داشت. او همچنین فاش کرد که پیشنهاد منچسترسیتی را رد کرده است.”

حال پس از رد پیشنهاد سال ۲۰۱۷، بار دیگر کیلیان امباپه در یک قدمی انتقال، مادریدی ها را تشنه از لب چشمه برگرداند و بر خلاف توافقی که با مادریدی ها صورت گرفته بود، رویای کودکی خودش را با دلارهای نفتی قطر عوض کرد و با قرارداد سنگین و وعده های بزرگ با پاریس تا ۲۰۲۵ تمدید کرد. او خیلی خوب می‌داند که این تمدید درهای مادرید را برای همیشه روی این بازیکن خواهد بست و بازی در رئال مادرید برای او به یک رویای همیشگی تبدیل خواهد شد. فرصتی که برای افراد معدودی در دنیا پیش می آید!

بیشتر بخوانید:

وقتی سنگ‌های تبریز پیشانی مجیدی را زخمی کرد!/عکس

تکلیف طارمی مشخص شد

حرکت جالب و ارزشمند سرمربی تراکتور برای نجات گل‌محمدی

254 251

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا