سمنان

همدلی بزرگ شهرستان های استان سمنان در مسیر راه ابریشم

همدلی بزرگ شهرستان های استان سمنان در مسیر راه ابریشم

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،در این نشست حسین موسوی رئیس شورای مرکز استان گزارشی از سفر به ازبکستان و حضور در نمایشگاه گردشگری راه ابریشم تاشکند ارائه داد و سپس تمامی روسای شورای شهرستان های استان سمنان با استقبال از این موضوع و خرسندی بابت کسب این عنوان بر همدلی و اتحاد شهرستان های استان با یکدیگر در این موضوع بین المللی در راستای پویایی اقتصاد گردشگری تاکید کردند.همچنین ادامه این جلسات به میزبانی شهرستان های دیگر ذیل دبیرخانه این نمایندگی پیشنهاد شد.

رئیس شورای شهرستان سمنان: دبیرخانه اتحادیه راه ابریشم برای پیشرفت استان قدم بر می دارد

حسین موسوی رئیس شورای شهرستان سمنان گفت: در راستای عضویت سمنان به عنوان نماینده اتحادیه شهرهای راه ابریشم حواشی را کنار بگذاریم زیرا پیشرفت استان مد نظر است و دیگر به حاشیه ها نپردازیم زیرا همانطور که تمامی اعضا اشاره کردند؛ حاشیه ها استان ما را از هدف اصلی دور کرده است و هدف این دبیرخانه نیز پیشرفت استانی است.

وی بیان کرد: استان ما مسیری خطی دارد و در راستای گردشگری همه شهرها در مسیر راه ابریشم قرار می گیرند . شهرداری سمنان نیز علاوه بر اینکه در بودجه سال آینده به آن توجه داشته است ؛ برای ورودی غربی سمنان مجتمع ایستگاهی را در پانزده هکتار در نظر گرفته که شهرداری های دیگر نیز در بودجه های خود چنین اهدافی را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: از جمله اهداف دیگر شهرداری ها نشاط و احیای کاروانسراها است و زمانی که از استان سمنان در مجمع های جهانی نام می بریم باید در حد آن عمل کنیم.

موسوی ادامه داد: امروز در استان همه به این نتیجه رسیده ایم که رمز موفقیت اتحادی استانی است و اگر در این ظرفیت نمایندگی سمنان در این اتحادیه بهره نبریم , استان ما هزار سال به عقب بر می گردد و دیگر نمی تواند در این رقابت گردشگری موفق عمل کند.

شهردار سمنان : بودجه پیشنهادی شهرداری سمنان در موضوع راه ابریشم ۸ میلیارد تومان است

شهردار سمنان گفت: جاده ابریشم موضوع بسیار مهمی است و شهرداری سمنان با تمام توان در این موضوع عمل خواهد کرد و امیدواریم اساسنامه دبیرخانه راه ابریشم نیز هر چه سریع تر مصوب شود تا از نظر ساختار قانونی نیز با توان پیش رود.

سید علی مرتضی نژاد گفت: در این موضوع مدیریت امور گردشگری شهرداری سمنان نیز فعال تر از پیش با حضور مهندس محمود دارایی و دکتر علی اکبر بندی اسدی که دانشجوی دکترای گردشگری است همکاری خواهد کرد.

رئیس شورای شهر سمنان گفت: شهرداری ها با بخش های خصوصی گردشگری نهایت همکاری را داشته باشند

علی همتی رئیس شورای شهر سمنان گفت: شهرداری ها در بودجه خود با موضوع راه ابریشم برنامه ریزی داشته باشند و با بخش خصوصی مانند راهنمایان گردشگری و موزه داران همفکری کنند.

وی تاکید کرد: قطاری که سوار هستیم ممکن است ایراداتی داشته باشد و سرزنش هایی شویم ولی اگر ترس بر این حرکت تاثیر بگذارد موفق نخواهیم شد و مشکلات را باید در مسیر حل کنیم تا عقب ماندگی هایی که در حوزه گردشگری در استان وجود دارد حل شود.

وی اضافه کرد: به زودی نشستی را با شهرداری و روسای شوراهای شهر استان نیز برگزار می کنیم و همچنین از تمام شهرداری ها می خواهیم که در نمایشگاه گردشگری که در بهمن ماه در تهران برگزار می شود حضور فعال داشته باشند؛ همچنین در بودجه های سال آینده مشوق های بسیاری را برای فعالان گردشگری در نظر بگیریم که بتوانند با توان بیشتر عمل کنند.

رضا صباغیان عضو شورای شهر و عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان نیز گفت: این نشست ظرفیت های بالای استان را نشان می دهد و هر صدای جدایی که از هر جا در مورد شهرستان های این استان به گوش برسد همان صدای شیطان است.

وی تاکید کرد: بسیاری از شخصیت های سیاسی استان های دیگر با هر نوع فکر و اندیشه ای دور یک میز و در کنار هم به هدف اتحاد استان خود می نشینند و این نوع نشست ها و اتحادیه راه ابریشم می تواند این اتحاد را در استان ما نیز بیش از پیش تقویت کند.

همکاری درون استان با دبیرخانه راه ابریشم می تواند تقویت شود

رئیس شورای شهرستان شاهرود با اشاره به جایگاه فرهنگی راه ابریشم و همچنین ظرفیت اقتصادی که تا به امروز نتایج آن در کشور چین مشاهده می شود گفت: کشور ایران از جمله استان سمنان در زمان گذشته تا به حال آنطور که باید از این ظرفیت بهره نبرده است و حتی امروز درون استان نیز ارتباطات اقتصادی کمرنگ است و نیاز به تقویت دارد که دبیرخانه راه ابریشم می تواند محرکی برای این ارتباطات نیز باشد..

حمید قنبریان افزود: امروز از گردشگری به عنوان گسترده ترین فعالیت اقتصادی نام می برند و ارائه گزارش سفر رئیس شورای شهرستان سمنان به ازبکستان نشان از این ظرفیت داد و باید با همدلی استانی در ابتدا استان و سپس کشور را با بهره بردن از نمایندگی در اتحادیه شهرهای راه ابریشم معرفی کنیم.

جاده ابریشم یک فرصت طلایی است که باید از آن بهره برد راه ابریشیم است که باید از آن بهره ببریم

مرتضی نادعلی زاده نیز بر همدلی در استان تاکید کرد و گفت: زمانی که چین اعلام می کند ۶۲ میلیارد دلار در زمینه اتحادیه شهرهای راه ابریشم می خواهد هزینه کند نشان از این دارد که قدم گذاشتن در این مسیر حرکت درستی است و حال که ما به عنوان نماینده ایران در اتحادیه شهرهای ابریشم هستیم باید بیشترین بهره برداری را انجام دهیم.

وی افزود: امروز اگر از راه ابریشم بهره نبریم؛ کشورهای دیگر از وجود تکنولوژی های امروز طور دیگری بهره خواهند برد.

همدلی بزرگ شهرستان های استان سمنان در مسیر راه ابریشم

یکی از مکان های تاریخی در هر شهرستان در راستای راه ابریشم هدف گذاری شود

روح الله مطهری زاده رئیس شورای شهرستان گرمسار گفت: ساختار دبیرخانه راه ابریشم مشخص شود و نسبت به زیست بوم هر شهرستان برای آن برنامه ریزی شود.

وی در ادامه از ظرفیت هایی که در شهرستان گرمسار مانند جاده سنگفرش ابریشم؛ کاروانسرای قصر بهرام و معادن وجود دارد گفت.

رئیس شورای شهرستان مهدیشهر با خرسندی از همدلی گفت: عبور و ساخت جاده حرم تا حرم باید برای استان اهمیت داشته باشد و با احیای کاروانسرا می توانیم بخش مهمی از اهداف راه ابریشم را تقویت کنیم.

سید مرتضی متولیان رئیس شورای شهرستان مهدیشهر گفت: در این دوره ارتباطات خوبی با شورای سمنان داشتیم و در راستای راه ابریشم هر کمکی بتوانیم انجام خواهیم داد.

رئیس شورای شهرستان میامی با اشاره به منطقه تاریخی این شهرستان به نام پل ابریشم گفت: میامی که استاندار عنوان باب الرضا(ع) استان را برای آن عنوان کرد دارای ظرفیت های زیادی از جمله کاروانسراها است و طرحی نیز از گذشته به این عنوان راه ابریشم داشتیم که امروز می تواند کمک خوبی را در این مسیر ایفا کند.

هادی خوشنود رئیس شورای شهرستان آرادان گفت: نمایندگی راه ابرشیم بسیار موقعیت مناسبی است و شهرستان ارادان با تمام توان در این راستا در استان همراه خواهد شد.

حسنی نماینده میراث فرهنگی گفت: جذابیت های سمنان با ۹۰۰ اثر بر کسی پوشیده نیست و این تلاش و اتحادی که به وجود آمده است واقعی است .

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا