همدان

همایش شعر «سرو پایدار» به یاد حاج‌قاسم

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، همزمان با فرارسیدن دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی همایش شعری با عنوان «سرو پایدار» با حضور ادیبان و شاعران برجسته استان در محل تالار اندیشه امام خمینی شهرستان نهاوند برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این همایش گفت: حضور مدعوین و فعالیت ویژه انجمن ادبی شعر استان و شهرستان نهاوند در برگزاری این مراسم بیانگر این است که هریک از ادیبان با حضورشان تلاش کرده‌اند تا سهمی در ادای دین نسبت به سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی داشته باشند که این مساله امری ستودنی است.

احمدرضا احسانی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که به شهیدسلیمانی نباید به چشم یک فرد نگاه کرد و باید به این شهید چشم یک مکتب نگاه کرد گفت: یکی از اتفاقات و حوادث مهم رخ داده کشور اسلامی ما شهادت سردار دلها شهیدحاج قاسم سلیمانی است که هر ساله ابعاد مختلف این حادثه بیشتر نمایان می‌شود.

وی بیان کرد: هر چند این فقدان عظیم تاثیر زیادی بر دلهای ملت ایران و قلوب آنان را جریحه‌دار کرد اما تاثیرات ناشی از زحمات و مجاهدات بی‌شمار و منبعث از ابعاد شخصیت کامل و اصول و اعتقاد الهی شهید سلیمانی همچنان جاری و پابرجاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی یکی از رویکردهای اثرگذار و مهمی که به آن توجه شده برنامه‌ریزی در راستای استفاده از ظرفیت‌ها، قالب‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری و به ویژه زبان شعر و احساس است.

وی سپس به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این همایش بیان ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی سردار شهید  حاج قاسم سلیمانی با زبان شعر است.

احسانی گفت: با فراخوانی این اداره کل ۱۵۰ اثر شعر از سراسر استان به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از بررسی توسط هیات داوران ۱۰ اثر برجسته انتخاب شدند که امروز در این همایش به روح آن شهید تقدیم می‌شود.

 در این همایش شاعران منتخب از شهرهای مختلف استان اشعار حماسی را در وصف سردار دلها قرائت کردند که شور و حس و حال خاصی به مراسم داده شد.

انتهای پیام/ 3140/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا