سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
سایت خبری

سرتیتر خبرها

انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی

5 ماه پیش

دیدار با تهیه‌کننده پیشکسوت در خانه سینما با ذکر چند خاطره

5 ماه پیش

گرافیست مشهور ایرانی به دنیای بازیگری قدم گذاشت

6 ماه پیش

جایزه‌ای تخصصی برای پاسداری از زبان فارسی در رسانه ملی

6 ماه پیش

رادیو مقاومت افتتاح شد/ رادیو مقاومت؛ روایت استقامت در دفاع مقدس ۱۲ روزه 

6 ماه پیش

وقتی اندیشه روی صحنه می‌آید/ ۵۱ چکیده مقاله به مرحله نهایی داوری جشنواره تئاتر فجر راه یافت

6 ماه پیش

کارگردان مشهور علیه بازیگر مشهور: نقش تو بی‌اثر بود!

6 ماه پیش

اگر می‌خواهید کلیشه‌ای نشوید، جنسیت‌تان را عوض کنید/ راز کارگردان مردی که فیلم‌هایش تم زنانه دارند

6 ماه پیش

زنی در آستانه فروپاشی روانی/ نگاهی به «کلسیم»

7 ماه پیش

کرملین: طرح صلح ۱۹ ماده‌ای درباره اوکراین را دریافت نکرده‌ایم

7 ماه پیش

هشدار انجمن قلب آمریکا درباره مصرف یک مکمل محبوب و توصیه شده برای زنان

زمان انتشار: 1 ژوئن 2024 ساعت 17:39

دسته بندی: اجتماعی

شناسه خبر: 822029

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هشدار انجمن قلب آمریکا درباره مصرف یک مکمل محبوب و توصیه شده برای زنان

هشدار انجمن قلب آمریکا درباره مصرف یک مکمل محبوب و توصیه شده برای زنان

به گزارش recive، اکثر مردم با بهترین چیزهایی که برای داشتن قلب سالم باید بخورند آشنا هستند: سبزیجات، لبنیات کم چرب و پروتئین های بدون چربی مانند ماهی. برخی از ماهی‌ها مانند سالمون دارای مزیت اسیدهای چرب امگا 3 هستند که چربی سالمی است که موجب کاهش کلسترول خون بدن می‌شود.

مطالعات در مورد فواید روغن ماهی ثابت شده است ولی بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که مکمل‌های مصنوعی ساخته شده از این مکمل‌ها نمی‌تواند برای قلب مفید باشد. در آخرین نمونه از این مطالعات که در مجله BMJ منتشر شده است، محققان گزارش می‌دهند که افرادی که سابقه مشکلات قلبی ندارند و به طور منظم مکملهای روغن ماهی مصرف می‌کنند، در واقع با خطر فیبریلاسیون دهلیزهای قلب مواجه هستند.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از تایم، مطالعات قبلی نشان داده است، مکمل روغن ماهی به طور منظم با 15درصد مشکلات قلبی مرتبط است.

دکتر آلیس لیختنشتاین، مدیر و دانشمند ارشد در آزمایشگاه تغذیه قلب و عروق در دانشگاه تافتس و داوطلب متخصص انجمن قلب آمریکا می‌گوید که خطر فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط با مکمل‌های روغن ماهی – به ویژه در موارد بالا دوز – جدید نیست. و خطر ذکر شده در مطالعه کنونی می تواند منعکس کننده این واقعیت باشد که برخی از افراد دوزهای بالاتری مصرف می کردند، زیرا محققان فقط از افراد می خواستند مصرف مکمل را گزارش کنند و نمی توانستند مصرف واقعی یا دوز مصرفی آنها را تأیید کنند.

در مطالعات بالینی مشخص شده است که مکمل‌های روغن ماهی با 28 درصد کاهش خطر حملات قلبی و 17 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است.

دکتر جوآن منسون، رئیس بخش پزشکی پیشگیرانه در دانشکده پزشکی هاروارد و پزشک بیمارستان بریگهام می‌گوید که این نتایج احتمالاً بیشتر نشان‌دهنده تاثیر روغن ماهی بر قلب است.

منسون می‌گوید: دوز 1 گرم در روز و کمتر با افزایش معنی داری در فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط نیست. اما دوزهای بیش از 1 گرم در روز خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را نزدیک به 50 درصد افزایش می‌دهد.

دلیل خطر می تواند به اثرات فیزیولوژیکی روغن ماهی مربوط باشد. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی می توانند بر ریتم الکتریکی قلب، به ویژه ضربان اتاق های فوقانی یا دهلیزی تاثیر بگذارند.

به دلیل این خطر است که انجمن قلب آمریکا مکمل های روغن ماهی را برای جلوگیری از بیماری قلبی توصیه نمی‌کند.

لیختنشتاین می گوید: خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی افزایش می یابد. او می‌گوید در عوض، افرادی که علاقه‌مند به محافظت از خود در برابر مشکلات قلبی هستند، باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند که شامل خوردن ماهی در حدود یک تا دو بار در هفته، ورزش منظم، به حداقل رساندن استرس و خواب کافی است.

حتما بخوانید : هیچ نیاز مالی نداشتم و فقط برای انتقام از زن سابقم اموالش را دزدیدم/ با دلارهای سرقتی برای کارتن خوابها لباس خریدم

مجله خبری recive.ir

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • آتش‌سوزی در خیابان انقلاب تهران 8 ماه پیش
  • دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: قانون منع فعالیت ایرانیان دو تابعیتی تحمیل انگلیس است! 8 ماه پیش
  • تمام مدارس این شهر فردا (۲۶ مهر) تعطیل شد 8 ماه پیش
  • عذرخواهی این زن برای تجاوز و قتل دختر ۱۲ ساله 8 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 257
  • آذربایجان غربی 189
  • اجتماعی 8698
  • اخبار 24777
  • اخبار استانها 2901
  • اردبیل 354
  • اصفهان 506
  • اقتصادی 8298
  • البرز 475
  • بین المللی 8411
  • تکنولوژی 1046
  • تهران 22
  • چهارمحال و بختیاری 1216
  • خراسان رضوی 563
  • خوزستان 1688
  • زنجان 226
  • سبک زندگی 117
  • سلامت 76
  • سمنان 3016
  • سیاسی 10664
  • سیستان و بلوچستان 10
  • علمی فناوری 5086
  • فارس 338
  • فرهنگ و هنر 9376
  • فیلم 12771
  • قزوین 910
  • قم 63
  • کردستان 744
  • کرمان 1344
  • کرمانشاه 620
  • کهگیلویه و بویراحمد 85
  • گلستان 33
  • گیلان 698
  • لرستان 214
  • مازندران 207
  • مرکزی 5
  • موبایل 403
  • میزبانی وب 11
  • هرمزگان 264
  • همدان 459
  • ورزشی 20144
  • یزد 171

جدیدترین مقالات

  • ادارات، مدارس و دانشگاه‌های مشهد و خراسان رضوی فردا (چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۴) تعطیل شد 4 ماه پیش
  • انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی 5 ماه پیش
  • روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز
    روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز 5 ماه پیش
  • کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد
    کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد 5 ماه پیش
  • از اول دی‌ اعتبار مالیاتی فقط با فاکتور الکترونیکی محاسبه می‌شود 5 ماه پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  هاست ویندوز | هاست لاراول | دانلود رایگان نرم افزار

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور