اجتماعی

هر۶ ثانیه یک عملیات فوریتی پلیسی!/ کشف۳۵۳ قبضه سلاح در پایتخت

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در سومین روز از هفته ناجا با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف، هوشمند سازی پلیس شروع شده است، تصریح کرد: همه تلاش ما جلب و ارتقا رضایت مردم است و هوشمندسازی نیز در راستای حل سریع تر مشکلات مردم صورت گرفته است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان این مطلب که با مجاهدت و ایثار شبانه‌روزی همکارانم در حوزه های مختلف پلیس پایتخت، امنیت پایدار و با ثبات و مطلوبی را در پایتخت شاهد هستیم با اشاره به اینکه برابر شاخص ها و مولفه های موجود، امنیت پایتخت خوب و مطلوب است، اظهار داشت: هر 3 ثانیه یک تماس و هر 6 ثانیه یک عملیات فوریتی پلیسی توسط 110 انجام می‌شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه روزانه بیش از 10 هزار اقدام عملیاتی توسط یگان های 110 انجام شده و تلاش کرده ایم که زمان حضور در صحنه را تا حد امکان کاهش دهیم به افزایش رضایت مندی مردم از یگان 110 پرداخت و گفت: در نظرسنجی ها و بررسی های صورت گرفته مشخص شد که بیش از 92 درصد کسانی‌که با این سامانه تماس گرفته اند از عملکرد این سامانه رضایت داشته اند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 72 درصد جرایم در پایتخت را کشف کرده ایم، افزود: با نگاه کشف جرم و دستگیری مجرمان، اقدامات شاخص و ارزنده ای داشته ایم؛ چرا که معتقدیم براساس این دو محور، بهتر می توان به نتایج مطلوب رسید.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: 20 درصد سرقت‌های کشور در تهران کشف می شود و در 6 ماهه اول سال جاری با اقدامات آفندی موفق شده ایم که سهم وقوع سرقت را در پایتخت کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخورد با جرائم جنایی و خشن جزو اولویت های پلیس پایتخت است، گفت: از کوچکترین جرائم خشن هم نمی گذریم؛ از این رو با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه جرائم خشن و مهمه، 10 درصد این جرائم در 6 ماهه سال جاری کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در جرائم جنایی 5 درصد کاهش داشته ایم، بیان داشت: برخورد با حاملان سلاح سرد و گرم از اولویت های دیگر پلیس بوده که در 6 ماهه سال جاری، 353 قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شده است.

سردار رحیمی به اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس هشدار جدی داد که منتظر برخورد قاطع پلیس و دستگاه قضا باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح برخورد با محکومان فراری در 6 ماهه اول امسال، گفت: در این مدت یک هزار و 23 نفر محکوم فراری دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی به رسیدگی به پرونده های مهم فساد اقتصادی اشاره و بیان داشت: امروز پلیس با قاطعیت با مخلان و اخلال گران نظم و امنیت اقتصادی، اجتماعی و… برخورد خواهد کرد و اجازه نمی دهد امنیت روانی مردم مختل شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پلیس در فضای سایبری با قاطعیت، اقتدار و تسلط و اشرافیت کامل حضور دارد، اظهار داشت: به 8 هزار و 573 پرونده در 6 ماهه سال جاری رسیدگی شد که 100 درصد جرائم این حوزه کشف شده است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس منحوس کرونا پلیس پایتخت همراه و همگام با حافظان سلامت در این حوزه نقش آفرینی کرد گفت: در این مدت نه تنها از ماموریت های ما کاسته نشده است، بلکه در بسیار اوقات با آماده باش 100 درصدی اجرای ماموریت می کردیم.

وی در خاتمه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس، شورای شهر و خبرگان رهبری به صورت همزمان در پایتخت، اشاره و خاطرنشان کرد: تامین امنیت 4 هزار و 600 شعبه در انتخابات بر عهده‌ پلیس تهران بود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا