هرمزگان

هرکیلو مرغ در بندرعباس با قیمت ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان عرضه می‌شود

هرکیلو مرغ در بندرعباس با قیمت ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان عرضه می‌شود

به گزارش صبح ساحل، علی رحیمی رییس اتحادیه مرغ و پروتئین بندرعباس اظهار کرد: بازار مرغ در بندرعباس روان گزارش شده و کمبودی در عرضه نداریم.

وی افزود: قیمت عرضه نیز ۵۵ تا ۵۶هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است که از نرخ مصوب تعیین شده پایین است و اگر عرضه بیشتری به بازار صورت گیرد، قطعا نرخ پایین‌تری نیز خواهد یافت.

وی علاوه بر این گفت: مرغ یخی برزیلی نیز با قیمت ۴۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گفته رحیمی، قیمت مرغ به تدریج رو به کاهش است ولی چون بخشی از مرغ استان از خارج از استان تامین می‌شود لذا قیمت بالاتر است چون مریضی در مرغداری های بستک در چند هفته پیش بروز کرد و لذا تامین بخشی از مرغ از خارج از استان صورت می‌گیرد ولی با افزایش تولید مرغداری‌های بستک قطعا قیمت پایین‌تر نیز خواهد شد.

رییس اتحادیه مرغ و پروتین بندرعباس همچنین بیان کرد: اگر بر اساس برنامه ریزی مدون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری انجام شود، قطعا قیمت ها رو به کاهش خواهد رفت.

طی امروز با فراوانی مرغ و کاهش تقاضا در برخی از شهرهای کشور، قیمت مرغ تا کمتر از ۴۵ هزار تومان نیز عرضه شده است که نشانه به تعادل رسیدن نرخ این محصول در بازار با توجه به اصلاح نرخ ارز ترجیحی است.

گفتنی است که بر اساس نرخ‌نامه جدید ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ در عمده فروشی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.

چندی پیش قیمت جدید چهار گروه کالای اساسی اعلام شد؛ برطبق این قانون قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۶۰ هزار تومان، هر کیلو تخم‌مرغ به ۴۰ هزار تومان (شانه ۱.۹ کیلوگرمی حدود ۷۶ هزار تومان)، هر بطری ۸۰۰ گرمی روغن خوراکی به ۶۰ هزار تومان، پنیر بسته‌ای به ۳۸ هزار تومان و شیر نایلونی به ۱۵هزار تومان رسید.

در همین اساس یارانه‌های نقدی از بیستم اردیبهشت ۱۴۰۱ بر مبنای دهک‌بندی‌ها برای هر نفر به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا