اجتماعی

هجوم گرد و خاک به ایران؛ از استان‌های شمال غربی تا مناطق جنوب شرقی

هجوم گرد و خاک به ایران؛ از استان‌های شمال غربی تا مناطق جنوب شرقی

«فریبا گودرزی» امروز (شنبه) درباره وضعیت آب‌و هوا گفت: سامانه باد و گرد و خاک از امروز تا فردا (یکشنبه) فعال است که موجب وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس امروز در خوزستان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان و فردا در خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد، شرق سمنان، بوشهر و شمال سیستان و بلوچستان با کاهش کیفیت هوا مواجه هستیم.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا برای این مناطق پیش بینی می‌شود.

گودرزی بیان‌داشت: احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی نیز وجود دارد.

وی به احتیاط در تردد به‌ویژه در جاده‌های بیابانی، استحکام سازه‌های موقت و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز توصیه کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از رشد ابرهای همرفتی از روز یکشنبه و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خبر داد.

وی گفت: بر این اساس فردا در سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال اردبیل، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان بارش موقت و همزمان خیزش خاک وجود دارد.

به گفته گودرزی، احتمال صاعقه، آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محدود و محلی، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده نیز وجود دارد.

وی همچنین درباره کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره نیز هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

چرا جنگل‌های زاگرسی رو به زوال می‌روند؟

نماینده مجلس : وظیفه مجلس است مقابله با ریزگردها را با جدیت دنبال کند

۲۳۳۲۳۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا