تهران

هاشمی : مسوولان باید صدای دانش آموزان را بشنوند

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، سید مجتبی هاشمی روز چهارشنبه در آئین بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی کشور که به صورت نمادین در شهرستان پیشوا برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه های آموزش و پرورش که در سند تحول بنیادین نیز به آن تاکید شده و نقشه راه کشور است، تربیت متوازن جامعه بر اساس ساحت های شش‌گانه تعیین شده است.

وی گفت: یکی از مهم ترین ساحت های تربیتی آموزش و پرورش، تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است که نمود عینی آن در انتخابات شورای دانش آموزی تبلور پیدا می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: این افتخاری بزرگ برای نظام‌مقدس جمهوری اسلامی است که در بین تمامی کشورهای منطقه، موفق به برگزاری ۲۴ دوره انتخابات شورای دانش آموزی شده است، انتخاباتی که ثمره آن مشارکت آحاد جامعه در انتخابات مختلف کشور است و در سایه آن امنیت کشور تضمین می شود.

هاشمی تصریح کرد: مدرسه از ۵ رکن برخوردار است که یک رکن آن به عنوان‌مدیر انتصابی و چهار رکن دیگر از جمله شورای دانش آموزی انتخابی است و امروز با حضور بیش از ۹۶۰ هزار دانش آموز در ۳ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه دولتی و غیردولتی شهرستان های استان تهران برگزار می شود.

وی تاکید کرد: هر چه در حوزه آموزش و پرورش و مدرسه به دانش آموز بها داده شده و صدای آنها شنیده شود و مسوولان بتوانند خود را به نسل جدید نزدیک تر کنند، در جامعه‌پذیر شدن دانش آموزان کمک شایانی شده و نسلی تربیت می شود که با ارزش ها و هنجارهای جامعه خود را تطبیق می دهند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران بیان کرد: امروز نسل جوان و آینده ساز کشور به امید و خوشبینی به آینده نظام سیاسی نیاز دارند و این مهم در سایه مشارکت آنان در اداره امور مدرسه توسط خود آنان فراهم می شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا