فرهنگ و هنر

هادی محقق: سینمای مستقل یعنی مخاطب را در نظر نگیرید / نشست خبری فیلم «درب»

هادی محقق: سینمای مستقل یعنی مخاطب را در نظر نگیرید / نشست خبری فیلم «درب»

به گزارش خبرگزاری recive، هادی محقق در نشست خبری فیلم «درب» در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره استفاده از بازیگران کمتر شناخته شده در این فیلم گفت: استفاده از بازیگر باعث می‌شود حس همزات‌پنداری را کاهش بدهد. سینما باعث می‌شود که به سراغ نابازیگر برویم. استفاده نکردن از بازیگر ارتباطی با مناسبات مالی نداشت. استفاده از بازیگر آن حس باورپذیری را کاهش می‌دهد. رسیدن به یک نقش سختی های فراوانی دارد و شاید به همین دلیل است که خیلی از بازیگران در یک تیپ باقی می‌مانند.

او درباره استفاده از بدل در فیلم سینمایی «درب» بیان کرد: در فیلم بدل نداشتیم و در نقش مامور اداره برق به میزان ترس هایم غلبه کردم. اگر از بدل استفاده می‌کردم حس باور پذیری را کاهش می‌داد. این شخصیت یک شباهت هایی به یکی از دوستانم داشت اما ما به ازای کاملی برای آن وجود نداشت.

محقق درباره ادامه دادن راه آثار مرحوم عباس کیارستمی عنوان کرد: اهمیت عباس کیارستمی در سینمای ما بسیار زیاد است. کاش ترجمه درستی از کیارستمی در سینما وجود داشت و به او دقیق تر نگاه می‌کردیم. اولین سفیر تصویر بازیگر است و کیارستمی در بازی گرفتن از بازیگران بی نظیر بود و نمونه آن بازی همایون ارشادی است.

هادی محقق درباره پلان‌های طولانی در این فیلم بیان کرد: ما قصه کار نمی‌کنیم و اهمیت روایت در پلان های طولانی است. این مسئله وجود دارد که شاید فیلم «درب» باب میل برخی ها نباشد اما این ضرورت این جنس از سینما است. اگر پلان‌ها را کوتاه بگیریم حس را نمی‌توان از آن انتقال داد. روایت این را از ما می‌خواهد باید به واسطه پلان‌های طولانی زمان دهیم تا احساسات بیان شود.

کارگردان فیلم سینمایی «درب» در پاسخ به این سوال که آیا قرار است سبک فیلم‌های هنر و تجربه را ادامه دهد، بیان کرد: من سینما را به همین روند ادامه خواهم داد و اگر تغییر مسیر دهم یعنی به گذشته خودم باور نداشتم.

او  درباره اکران فیلم سینمایی «درب» در جشنواره امسال فیلم فجر بیان کرد: اکران فیلم با حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر فرق می‌کند. جشنواره اکران عمومی نیست و یک فرآیند محفلی است. من از هیات انتخاب که اجازه دادند در جشنواره امسال این نوع سینما هم حضور داشته باشد، سپاسگزارم. اکران این فیلم باید مثل خود فیلم خلوت باشد.

محقق درباره سینمای مستقل اظهار کرد: این سینما صفر و صد است یا مخاطب آن را دوست دارد یا از آن متنفر است. سینمای مستقل یعنی این که مخاطب را در نظر نگیرید. این سینما مخاطب خاص خودش را دارد.

۵۸۵۸

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا