بین الملل

نیکی هیلی: باچله را اخراج کنید!

نیکی هیلی: باچله را اخراج کنید!

به گزارش شبکه آمریکایی فاکس نیوز، «میچل باچله» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به عنوان بخشی از تور شش روزه به چین، از منطقه سین‌کیانگ، جایی که ادعا می‌شود دولت پکن در حال آزار و اذیت اقلیت‌هاست بازدید کرد.
فعالان و دیگران، از جمله «نیکی هیلی» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل که با دولت ترامپ همکاری داشت، از باچله خواسته بودند تا آنچه را که ایالات متحده و دیگران به عنوان “نسل‌کشی” مسلمانان اویغور در منطقه خوانده‌اند، محکوم کند. چین می‌گوید که درگیر “ضد رادیکال‌سازی و ضد تروریسم” است، اما فعالان و دولت‌ها در عوض به شواهدی از بازداشت جمعی، عقیم‌سازی اجباری، ممنوعیت اجرای مناسک مذهبی و فرهنگی و شکنجه اشاره کرده‌اند.
اما پس از سفری که از سوی پکن بسیار محدود شد، اظهارات باچله برای چین سنگین بود، اما آنها در انتقاد جانب احتیاط را رعایت کردند.
او از “دستاوردهای فوق‌العاده” در کاهش فقر، مراقبت‌های بهداشتی جهانی و همچنین حمایت “ارزشمند” چین از برنامه‌های چندجانبه ۲۰۳۰ ایالات متحده و اهداف توسعه پایدار حمایت کرد. باچله در مورد نقض حقوق بشر، گفت که “سؤالات و نگرانی‌هایی” را در مورد سین‌کیانگ مطرح کرده و اینطور به نظر می‌رسد او هم موضع چین را می‌پذیرد که این سیاست‌ها برای مقابله با تروریسم و رادیکال‌سازی طراحی شده است.
باچله گفت: من دولت را ترغیب کردم که تمام سیاست‌های ضد تروریسم و رادیکال‌زدایی را بررسی کند تا اطمینان حاصل شود که آنها به طور کامل از استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر پیروی می‌کنند و به ویژه که آنها به روشی دلخواه و تبعیض‌آمیز اعمال نمی‌شوند.
این اظهارات اعتراضات برخی را در پی داشت و نیکی هیلی در واکنش به سفر باچله، تا آنجا پیش رفته که خواستار اخراج او شده و از کشورها خواسته تا بودجه خود را از این سازمان بیرون بکشند.
نیکی هیلی در بیانیه‌ای به فاکس نیوز دیجیتال گفت: سازمان ملل با اجازه دادن به ادامه کار، سران این آژانس را به چین فروخت.
او گفت: ابتدا سازمان بهداشت جهانی از محکوم کردن چین به دلیل کووید خودداری کرد. اکنون هم رئیس شورای حقوق بشر به یک تور تبلیغاتی چینی می‌رود و به عمد از نسل‌کشی غافل می‌شود. یا سازمان ملل باید باچله را اخراج کند، یا کشورها باید اعتبارات مالی به سازمان ملل ندهند.
هیلی مدت‌هاست که منتقد تلاش‌های حقوق بشری سازمان ملل است. زمانی که او سفیر ایالات متحده بود، واشنگتن از شورای حقوق بشر خارج شد و به آنچه “تعصب ضد اسرائیل” خواند و همچنین حضور برخی از کشورها مثل چین که به ظن آن سوابق حقوق بشری ضعیف دارند، اشاره داشت.

311311

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا