سمنان

نمایشگاه گروهی تصویرسازی و رونمایی از کتاب رویای من در حصار افتتاح شد

نمایشگاه گروهی تصویرسازی و رونمایی از کتاب رویای من در حصار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز سه‌شنبه 29 آذرماه 1401 با اعلام این خبر در مراسم رونمایی از کتاب رویای من در حصار بیان کرد: نقش و نگارهای کودکان دامغانی از تپه حصار دامغان، در کتابی با عنوان “رویای من در حصار” توسط رویا شیدا گردآوری‌شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به قدمت هفت‌هزارساله تپه حصار دامغان، افزود: هم‌زمان با رونمایی از این کتاب، نمایشگاه گروهی تصویرسازی رویای من در حصار به همت آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برپاشده.

اکبرپور گفت: در تصاویر خلق‌شده، کودکان سعی در پیوند رازهای نهفته از گذشتگان در تپه حصار با دنیای کودکی و بی‌آلایش خود داشته‌اند.

مدیر و مؤسس آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا نیز در این مراسم با بیان اینکه سال‌ها است تپه حصار دامغان به‌عنوان میراثی ارزشمند، آدمیان را مجذوب خودکرده است، گفت: سفالینه‌های تپه تاریخی حصار و نقوش آن‌ها، منبعی قابل‌ دسترس برای شناخت احوال، آداب و نگرش مردمان آن روزگار بوده است.

رویا شیدا با اشاره به اینکه کودکان برای آنکه هویت‌یابی کنند باید بدانند که گذشتگان برای آن‌ها چه میراثی به‌جا نهاده‌اند، بیان کرد: در این پروژه کودکان ضمن آشنایی با تپه حصار به‌عنوان میراث کهن شهر خود، با بهره‌جویی از نقوش سفالینه‌ها، سعی در ماجراجویی و خلق آثاری برگرفته از این نقوش داشته‌اند.

مدیر و مؤسس آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا گفت: کودکان با آگاهی از تاریخ خود می‌توانند مناسبات دنیای کنونی را درک کرده و بدانند که چگونه از امروز برای ساختن آینده درس بگیرند.

نمایشگاه رویای من در حصار برای بازدید علاقه‌مندان تا پنج‌شنبه اول دی‌ماه دایر خواهد بود.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا