اخبار استانها

نقش موثر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در فناوری و دانش بنیان

نقش موثر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در فناوری و دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری recive از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در دیدار با ‌هیات رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ضمن اشاره به شعار سال و تاکید رهبری بر اقتصاد دانش بنیان، گفت: در این راستا احداث شهرک فناوری استان را در برنامه داریم تا با فراهم آوردن بستری مناسب برای استقرار کسب و کارهای فناور و واحدهای تحقیق و توسعه به سمت حمایت از اشتغال‌زایی و اقتصاد دانش‌بنیان برویم و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به عنوان دانشگاه معین استان، می‌تواند نقش محوری در تحقق این هدف داشته باشد تا زمینه انتقال و توسعه فناوری در صنعت استان مهیا شود.

اعلایی در این نشست صمیمی ضمن تشکر از اقدامات اخیر صورت گرفته در دانشگاه بیان کرد: کارهایی که انجام شده نویدبخش آینده خوبی برای دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) خواهد بود و حتماً در جایی که کارها با اخلاص و صداقت صورت گیرد با رحمت، محبت و توفیقات الهی همراه می‌شود.

اعلایی، فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) آبروی نظام است” را یک سرمایه‌ ارزشمند برای استان و دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: برای تحقق دانشگاهی که در تراز نام امام‌خمینی(ره) و آبروی نظام باشد همه باید تلاش کنیم و ما هم از دانشگاه برای رسیدن به اهداف عالی خود، پشتیبانی می‌کنیم.

استاندار قزوین از برنامه دانشگاه در افزایش جذب دانشجویان بین المللی حمایت کرد و گفت: این دانشجویان می‌توانند هم سفیران فرهنگ ایرانی اسلامی باشند و هم برای شناساندن ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و اقتصادی تاثیرگذار باشند.

او در بخش دیگری از سخنان خود؛ حل مشکل آب استان را یکی از اولویت‌های استان دانست و از مسئولان دانشگاه خواست با استفاده از ظرفیت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و ترسیم نقشه راه و ایجاد هسته‌های پژوهشی و گروه‌های علمی، برای حل مشکل آب استان اقدام کنند.

استاندار قزوین بر ارتباط گسترده و همکاری هم‌جانبه بدنه اجرایی و مدیران استانی با دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و بهره‌گیری از دانش و توانمندی جوانان خوشفکر و متدین دانشگاهی، در مسیر رسیدن به اهداف و اولویت‌های استان اثرگذار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه بر استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری و همچنین جاده‌ها و راه‌های ارتباطی استان و نیز به کارگیری هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف تاکید کرده و افزود: همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با دانشگاهیان در یک ارتباط دوسویه می‌تواند توسعه و تعالی استان را به دنبال داشته باشد.

در ادامه سید علی قاسم‌زاده، سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه دانشگاه با تمام توان و ظرفیت خود در تحقق شعار سال حرکت خواهد کرد، افزود: به همین منظور قرارگاه استانی فناوری و تولید دانش بنیان در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به منظور شناخت ظرفیت دانشگاه‌ها و رصد نیازها و مسائل استان تشکیل می‌شود و در این راه به حمایت‌ها و پشتیبانی استانداری و مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان نیاز داریم.

قاسم‌زاده در ادامه به ظرفیت‌های کم نظیر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در بخش‌های مختلف اشاره کرده و گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان دانشگاه جامع معین استان با دارا بودن آزمایشگاه‌های مجهز و استاندارد، مرکز رشد و فناوری و کارآفرینی، پژوهشکده آینده پژوهی و همچنین نیروی انسانی توانمند و خلاق می تواند محور رفع مشکلات و نیازهای اصلی استان باشد.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا