سیاسی

نقش فریدون و دری اصفهانی در مذاکرات برجام، موضوع تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری

نقش فریدون و دری اصفهانی در مذاکرات برجام، موضوع تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دوره حسن روحانی اظهار داشت: در هفته آینده و بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به عنوان کمیسیون تخصصی این حوزه، به نمایندگان فراخوان می‌دهد تا افراد داوطلب برای عضویت در هیات تحقیق و تفحص اسامی خود را اعلام کنند.

وی افزود: در نهایت، از بین تقاضاکنندگان تحقیق و تفحص و سایر نمایندگان داوطلب رأی‌گیری می‌شود و اعضای هیات تحقیق و تفحص و هیأت رئیسه آن با رأی‌گیری انتخاب می‌شوند و پس از صدور حکم توسط رئیس مجلس، کار خود را شروع می‌کنند.

نقش فریدون و دری اصفهانی در مذاکرات برجام، موضوع تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری

بیشتر بخوانید:

  • جزئیات تازه از دیدار خاتمی ، ناطق نوری ، روحانی و سید حسن خمینی

  • معنای جلسات اخیر خاتمی با ناطق نوری و روحانی چیست؟ / فعال سیاسی نزدیک به رئیس دولت اصلاحات توضیح داد

سوالات و ابهامات فراوانی درباره دفتر روحانی و نهاد ریاست جمهوری وجود دارد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سؤالات فراوانی در خصوص عملکرد نهاد ریاست جمهوری در دوره مسئولیت آقای روحانی وجود دارد که باید پاسخ داده شود، گفت: داماد آقای روحانی قبلا گفته بود که وی گنجینه اسرار است، به نظر ما اتفاقا بد نیست که این اسرار مگو باز و شفاف شود که از جمله آنها دخالت‌های بی حد و حصر دفتر رئیس جمهور در انتصابات حتی در سطح دهیاری‌ها بوده و برخی دخالت‌های دفتر رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری در برخی شهرستان‌ها نیز واقعا عجیب و غریب بوده است.

سلیمی همچنین افزود: علاوه بر این، نمونه‌هایی از دخالت‌های دفتر رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری در انتصابات شرکت‌های بزرگ و پولساز دولتی و بانک‌ها دیده می‌شود و حتی در صندوق ذخیره فرهنگیان هم که آن مفاسد را به بار آورد، رد پای این مداخله‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین، درخصوص انتقال پرونده مربوط به صندوق بازنشستگی رئیس جمهور در آخرین روزهای مسئولیت وی نیز ابهامات فراوانی وجود دارد که تلاش می‌کنند آن را توجیه کنند، اما باید به ابهامات موجود پاسخ داده شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر موارد یادشده، نقش آقایان حسین فریدون و دری اصفهانی در مذاکرات برجام و نیز دخالت نهاد ریاست جمهوری و دفتر رئیس جمهور در چینش این افراد در جریان مذاکرات محل سؤال است و باید به طور دقیق شفاف و رسیدگی شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: این جریان هر جا توانسته‌اند دخالت کرده‌اند، اما نمی‌خواهند کسی سر از کارشان دربیاورد و امروز طوری وانمود می‌کنند که انگار معصوم بوده‌اند و کسی حق سؤال در مورد آنها را ندارد.

وی تأکید کرد: البته دایره نظارت مجلس وسیع است و با هدف پیشگیری از اتفاقات تلخ گذشته، در دوره فعلی نیز نظارت می‌کنیم، اما مسأله اینجاست که آقایان در دوره قبلی روحیاتی داشته‌اند که نظارت را کلا برنمی‌تابند.

219

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا