خراسان رضوی

نظارت بر خودروهای فاقد معاینه فنی تشدید می شود

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، «مهدی یعقوبی» گفت: در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران امام رئوف (ع) و با شروع فصل سرما و کاهش کیفیت هوا، مدیریت شهری با همراهی معاونت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در کلانشهر مشهد جلوگیری می کند.

وی افزود: در همین راستا روزانه ۸ اکیپ گشت ساماندهی و مدیریت آلاینده های زیست محیطی با عنوان “سمام” در سطح شهر به صورت فعال حضور دارند تا از تردد خودروهای دودزا ممانعت کنند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۷۵۰۰ خودروی دودزا در این کلانشهر شناسایی شده است که آمارها نشان می دهد، بالغ بر ۵۲ درصد آنها، خودروهایی است که فاقد معاینه فنی بوده اند که پس از رفع نقص مشکل دودزایی آنها نیز برطرف شده است.

معاون شهردار مشهد تصریح کرد: به منظور تأمین سلامت عمومی جامعه، از تمامی شهروندان تقاضا می شود همکاری لازم را به‌عمل آورده و در صورت مشاهده هر نوع خودروی دودزا با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و موارد را اعلام کنند.

یعقوبی خاطر نشان کرد: با هدف افزایش فعالیت های مراقبتی، تدابیری برای فعالیت پروژه های عمرانی نیز اتخاذ شده است و طی روزهای اخیر دستورالعمل کاهش یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا توسط اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد تدوین و به کارفرمایان پروژه های مذکور ابلاغ شده است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا