اجتماعی

نصب دوربین های نظارتی برای کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز حریم تهران در 14 نقطه

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، یکی از مشکلات در تهران ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم است. البته در بخش حریم فقط  مسوولیت با شهرداری تهران نیست و نهادهای دیگری هم در این زمینه مسئولیت‌ دارند.

کاهش تخلفات در حریم/نصب دوربین های نظارتی 

میزان تخلفات در حریم کاهش چشمگیری پیدا کرده است. امیر فتاحیان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: میزان کاهش تخلفات را در حریم شهر تهران داشته‌ایم. در حوزه شهرسازی هم از  تخلفات  جلوگیری شده و ما به دنبال هوشمندسازی هستیم. 

وی ادامه داد: قرار است که در چهارده نقطه شهر تهران دوربین‌های نظارتی برای کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم نصب کنیم. این دوربین‌ها به صورت هوشمند وزن ماشین‌ها را درنظر می‌گیرند که کدام ماشین مصالح جابجا می‌کند. در حال حاضر کار نصب دوربین ها  آغاز شده و تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود. 

فتاحیان افزود: این کار با همکاری فاوای شهرداری تهران انجام شده است و با این کار به صورت هوشمند نظارت را انجام می‌دهیم. 

کاهش 60 درصدی دستفروشان/از شناسایی تا ساماندهی دستفروشان

وی همچنین به موضوع سدمعبر هم در تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی باید میزان دستفروشان افزایش پیدا کند چرا که میزان دستفروش با تورم نسبت مستقیم دارد. با وجود افزایش تورم، ما با کاهش 60 درصدی دستفروشان روبه‌رو بوده‌ایم چرا که در زمینه ساماندهی دستفروشان برنامه داشته‌ایم. طرح‌های زیادی در این زمینه اجرا شده که حقوق کسی ضایع نشود.

وی همچنین در ادامه گفت:‌ ما قانون را اجرا می‌کنیم. 10 هزار دستفروش را شناسایی و ساماندهی کرده‌ایم. 

فتاحیان در خصوص بحث کاهش تخلفات در حریم هم گفت: میزان  کاهش تخلفات چشمگیر بوده است و در این زمینه گزارشاتی ارائه شده است.

چند منطقه تهران دارای حریم هستند، یکی از آنها منطقه 20 است. افشار شهردار منطقه 20 در این باره می‌گوید: حاشیه‌نشینی در ری یک مسئله جدی است که با توجه به محدودیت منابع آب در کشور، موجب افزایش حاشیه‌نشینی در تهران و خصوصاً در ری شده است. 

در شهر ری با چالش‌هایی مواجه هستیم که مربوط به حریم است

شهر ری با چالش‌های جدی مواجه است که این چالش‌ها مربوط به حریم است. مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در این باره می‌گوید: در بازدید هوایی و زمینی از حریم منطقه 20 با مشکلاتی مواجه شدیم. در شهر ری با چالش‌هایی مواجه هستیم که مربوط به حریم است. از روستای فیروزآباد تا نجم‌آباد و سایر روستاها بگیرید، این روستاها دارای طرح هادی هستند. 

وی ادامه داد: شهرداری برای تداخل مرزی و مدیریتی با فرمانداری ری و حمایت دستگاه قضایی، از بخشداری‌های تابع فرمانداری ری با توجه به نامه شورای عالی شهرسازی و معماری که در این راستا ساخت و سازهای غیرمجاز عدیده‌ای در حریم منطقه 15 و 20 صورت گرفته است. 

این عضو شورا  تأکید کرد: ساخت و ساز گسترده در مجاورت روستاهای منطقه با توجه به تداخلات موجود وجود دارد. در حال حاضر فرمانداری ری حضور عوامل شهرداری مناطق 15 و 20 در حریم قانونی تهران را غیرقانونی دانسته است و ضمن جلوگیری از حضور عوامل شهرداری اقدام به صدور مجوز در حریم این مناطق می‌کند. 

ساخت ویلاهای لاکچری در حریم تهران/امیدواریم در دولت جدید به این مسئله توجه شود 

همچنین اقراریان در خصوص ساخت ویلاهای لاکچری در حریم تهران تذکری داد و گفت: شاهد تخلفات در حوزه حریم هستیم و ما بازدید هوایی جهت این موضوع داشته‌ایم. ساخت ویلاهای لاکچری فاجعه زیست محیطی در حریم تهران ایجاد کرده که امیدواریم در دولت جدید به این مسئله توجه شود و مشخص شود که این تخلفات چه بلایی بر سر تهران آورده است. 

به گفته اقراریان، برخی از افراد حتی اجازه نمی‌دهند شهرداری برای بازرسی شرایط این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد و امیدواریم این مشکل برطرف شود. 

صیانت از حریم شهر تهران برعهده شهر تهران است/تداخل مدیریتی با فرمانداری ری و استانداری داریم

برای رفع مشکلات در حریم پیگیری‌های صورت گرفته و نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه انجام گرفته است. محمدی شهردار منطقه 15 در این باره می‌گوید: صیانت از حریم شهر تهران برعهده شهر تهران است اما تداخل مدیریتی با فرمانداری ری و استانداری داریم که این معضل را ایجاد کرده است. 

یکی از دغدغه‌های شورای جدید بحث حریم است

وی ادامه داد: در چند سال گذشته مکاتبات زیادی داشته‌ایم اما نتیجه نگرفته‌ایم. یکی از دغدغه‌های شورای جدید بحث حریم است که این دغدغه به حق است.

شهردار منطقه 15 گفت: هر چند که ما تلاش می‌کنیم که تخلفی رخ ندهد و به بهترین شکل از حریم صیانت می‌کنیم. حریم‌بانانی در محل قرار داده‌ایم که مکلف به صیانت هستند اما شاید در برخی نواحی به دلیل تداخل‌های مدیریتی مشکلاتی ایجاد شود و لازم است این تداخل‌های مدیریتی برطرف و یک تصمیم واحد برای حریم صورت گیرد. 

مدیران بارها به اهمیت صیانت از اراضی واقع در حریم شهر تهران تأکید داشته‌اند. عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این باره می‌گوید: همواره شهرداری تهران در صیانت از حریم به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی و پیشرو بوده است تا ضمن حفظ ریه‌های تنفسی شهر، از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در آن جلوگیری کند. 

راه برون‌رفت از مسائل و مشکلات شهر هم‌افزایی و مشارکت فعال نهادهای مسئول در حرایم است

به گفته گلپایگانی در سالهای اخیر حریم تهران به دلیل تعارضات مدیریتی و سرزمینی موجب دست‌اندازهای زیادی از سوی فرصت‌طلبان شده است. همچنین با توجه به حساسیت‌های موجود در اطراف تهران این موضوع توجه ویژه‌ای را می‌طلبد. 

وی تأکید کرد که راه برون‌رفت از مسائل و مشکلات شهر هم‌افزایی و مشارکت فعال نهادهای مسئول در حرایم است و اجرای قوانین و ضوابط قانونی می‌تواند صیانت از حریم شهر را تضمین کند. 

براساس این گزارش، موضوع صیانت از حریم بسیار مهم است و چندین بار اعضای شورا به ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده حریم هشدار دادند و خواستار رسیدگی مسئولین ذیربط در این زمینه شدند. بازدیدهایی صورت گرفت و برخی اعلام کردند ویلاهای لاکچری در برخی نقاط ساخته شده است و باید با آنها برخورد شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا