زنجان

نخستین پست موزه افتتاح می‌شود

جواد رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دومین مرکز پست موزه مدرسه دنیا در شهرستان دلگان از توابع سیستان وبلوچستان، دو مرکز با عنوان پست موزه در شهرهای سبزوار و زنجان و یک موزه تمبر نیز در چاپارخانه میبد در آستانه روز جهانی پست افتتاح می‌شود.
مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه افتتاح این موزه‌ها به مناسبت روز جهانی پست انجام می‌شود، افزود: در این موزه‌ها گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب و مجموعه‌ای از پاکت‌های تمبر، نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه‌ای از اقلام قدیمی موزه‌ای در حوزه ارتباطات به نمایش گذاشته می‌شود.
رسولی گفت: افتتاح این موزه‌ها فرصتی برای مجموعه‌داران تمبر و فیلاتلیک نیز فراهم  می‌کند تا اقلام قدیمی خود را در این موزه به نمایش بگذارند.
مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه در موزه زنجان تمبرهای پستی از سال ۱۳۴۱ تاکنون به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: علاوه بر این اقلامی چون کارت پستال‌های قدیمی خارجی، لباس قدیمی پستچی‌ها، ترازوهای قدیمی پست، اسناد قدیمی و … به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی همچنین از به نمایش گذاشتن اسناد تاریخی پست در این پست موزه نیز خبر داد و اضافه کرد: همچنین یک ویترین ویژه شهدا در قالب پاکت‌هایی که رزمندگان داشتند، نامه‌های ارسالی رزمندگان به نمایش گذاشته می‌شود.
رسولی ادامه داد: همچنین یک سری تصاویر در قالب کاریکاتور قدیمی با موضوع پست نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه پست موزه مذکور در محل اداره پست دایر خواهد شد، افزود: بازدید عموم از این پست موزه رایگان است.

انتهای پیام/73005


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا