سمنان

نخستین مسابقه ملی طراحی و دوخت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار می شود

نخستین مسابقه ملی طراحی و دوخت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، دکتر مهدی منصوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، از برگزاری اولین دوره مسابقات ملی طراحی و دوخت با محوریت لباس فرم مدارس ابتدائی دخترانه و پسرانه در دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان (کارستان) در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: در طول تاریخ همیشه لباس بیانگر فرهنگ، قومیت، سنت، شخصیت و موقعیت اجتماعی افراد بوده و به همین دلیل ارزش و اهمیت بسیاری داشته و امروزه طراحی لباس، یک صنعت جهانی است و در بسیاری ازکشورهای بزرگ و پیشرفته به عنوان یک تخصص برجسته شناخته می‌شود.

منصوری اهداف برگزاری این مسابقه را جهت دهی فعالیتهای پژوهشی و دانشگاهی در راستای اهداف صنعت کشور، بکارگیری آموخته‌های تئوری دانشجویان رشته طراحی لباس در تولید، یکسان سازی لباس مقطع ابتدایی در سراسر کشور و ایجاد زمینه‌های همکاری و بسترسازی برای نمایش توانمندی‌های طراحان برای ورود به صنعت و تولید انبوه اعلام کرد و ادامه داد: تشویق، ترغیب و حمایت از طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های ایرانی، فراهم آوردن زمینه مناسب برای کشف و بروز استعدادهای خلاق در زمینه پوشاک، دوخت، نساجی، بافت پارچه و معرفی صنایع فرهنگی و ایرانی حوزه مد و لباس برای مخاطبان و جامعه و ارائه الگوهای ملی، اسلامی و زیبا به خانواده ها را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه دانست.

منصوری تصریح کرد: این مسابقه با همکاری معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل صنعت، معدن وتجارت(صمت) ، انجمن نساجی استان سمنان، شرکت نساجی‌کویرسمنان و شهرداری مهدیشهر برگزار میشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه شرکت در این مسابقات برای عموم رایگان و آزاد می باشد اظهارکرد: دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی مسابقات ملی صنعت پوشاک در بخش طراحی و تولید لباس، با محوریت لباس فرم مدارس در مقطع ابتدایی را در دو بخش تحصیلی و آزاد، برگزارمیکند.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این مسابقات و انتخاب طرح‌های برتر و معرفی افراد مستعد به بخش صنعت پوشاک کشور، گامی مهم در هدایت استعدادهای بالقوه جوانان ایران برداشته شود و صنعت پوشاک کشور با علم، مهارت و هنر به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد.

بر این اساس زمانبندی مهلت ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه ۱۰ الی ۱۸ اردیبهشت ماه می باشد و نمایشگاه آثار منتخب از ۵ الی ۶ خرداد ماه۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. دبیرخانه این مسابقه در دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان مستقر است و علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی مسابقه (semnan.iau.ir) مراجعه نمایند.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا