سمنان

نخستین دوره مسابقات سوزن‌دوزی در شهمیرزاد برگزار شد

نخستین دوره مسابقات سوزن‌دوزی در شهمیرزاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، شهناز خلدی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مهدیشهر با اشاره به ثبت ملی سوزن‌دزی سنتی مهدیشهر و دریافت عنوان شهر ملی سوزن‌دوزی گفت: در این راستا و با هدف شناسایی استعداها و فعالان این رشته در سطح کشور و برگزاریرقابت سالم میان آنان این مسابقات برنامه‌ریزی و با مشارکت و حمایت مالی شرکت صنایع دستی و گردشگری اطلس سنگسر، پارک علم و فناوری استان و مؤسسه خیریه امیرالمؤمنین شهمیرزاد به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام این مسابقات از تاریخ 10 تا 21 مهرماه صورت پذیرفت خاطرنشان ساخت: 21 نفر از استان‌های سمنان، مازندران، گلستان و تهران در این مسابقات شرکت کرده بودند گفت:10 موتیف (شکل) به همراه 7 رنگ نخ در اختیار رقابت کنندگان داده شد تا طی هشت بر اساس خلاقیت خود، نقشه‌ای را ترسیم و پیاده‌سازی کنند و در پایان ساعت مقرر با حضور داورانی منتخب، پروژهها ارزیابی و به نفرات برتر هدایایی تقدیم شد.

مهدی شیردل سرپرست فرمانداری مهدیشهر در آیین افتتاح این مسابقات با تاکید بر تقویت ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان با اقداماتی نظیر همین مسابقات گفت: در عین اینکه دانش تخصصی و مهارت را در حوزه تولید آثار فاخر ملی داریم باید به فکر تامین بازار محصولات نیز بود.

سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان سمنان نیز در آیین افتتاح و اختتامیه این مسابقات، هدف اصلی از برگزاری این رویدادها را احیای هنرهای بومی مناطق مختلف استان، معرفی سرمایه انسانی توانمند، ایجاد ارتباط بین مهارتآموختگان و بازار فروش و همچنین ترویج فرهنگ مهارتآموزی در سطح جامعه عنوان و تصریح کرد: باید با مشارکت بخش دولتی و خصوصی، برای برندسازی مسابقات آزاد سوزن‌دوزی در سال‌های آتی، تلاش نمائیم.

محمد ادب معاون عمرانی فرماندار مهریشهر نیز در ۀیین اختتامیه این مسابقات گفت: در شهرستان مهدیشهر، ظرفیت‌های صنایع دستی با ارزشی وجود دارد برای گسترش آن نیاز به ترویج مهارت‌آموزی در این زمینه داریم.

شایان ذکر است اختتامیه این مسابقات در روز پنج‌شنبه 28 مهرماه در محل فرمانداری شهرستان مهدیشهر برگزار و فاطمه لطفی، الهه متولیان و محبوبه سلمانی به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی و از آنان تقدیر به عمل آمد.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا