اجتماعی

نجات معجزه‌ آسای کارگر قشمی از مرگ

نجات معجزه‌ آسای کارگر قشمی از مرگ

مجتبی اسمعیلی بیان کرد: این بیمار که به علت شدت جراحات وارده در حالت نامناسبی قرار داشت، پس از انجام اقدامات اولیه توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان قشم منتقل شد.

وی اظهار داشت: آسیب وارده اعم از شکستگی شدید و خونریزی وسیع در قفسه ی سینه، مهره های کمر و همچنین متوقف شدن کامل عملکرد کلیه بود که با اقدامات مناسب درمانی بیمار پس از هشت روز بستری با حال عمومی رضایت‌بخش ترخیص شد.

متخصص جراحی عمومی و سرپرست تیم جراحی در این باره گفت: در ابتدا بیمار به علت آسیب های وارده و خونریزی وسیع به اتاق عمل و تحت عمل جراحی قفسه سینه قرار گرفت.

مریم جعفری ادامه داد: با توجه به اینکه بیمار دچار سقوط از ارتفاع نیز شده بود تحت عمل جراحی توسط متخصص جراحی مغز و اعصاب از ناحیه مهره های کمر قرار گرفت که عمل صورت گرفته نیز با موفقیت انجام شد.

متخصص جراحی عمومی بیمارستان قشم بیان کرد: یکی از عوارض پس از برق گرفتگی در افراد، از کار افتادن کلیه ها است که خوشبختانه با اقدامات به‌موقع دارویی و درمانی عملکرد کلیه های بیمار پس از چند ساعت بهبود یافت.

وی از دیگر عوارض برق گرفتگی را اختلالات قلبی و عصبی، مختل شدن حس شنوایی و بینایی، مشکلات تنفسی، تشنج و …. برشمرد و افزود: افرادی که در مشاغل و یا صنایع برقی فعالیت دارند حتماً شیوه‌های کاری مرتبط با ایمنی الکتریکی را رعایت کنند تا دچار حوادث برق گرفتگی نشوند.

جعفری از پرسنل اورژانس در احیای اولیه بیمار و همچنین، دکتر گوهردهی متخصص داخلی، دکتر سیف متخصص طب اورژانس و دکتر مشعری متخصص جراحی مغز و اعصاب که در نجات جان و بهبودی این بیمار نقش داشتند، قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

خونریزی از «سر» در حوادث خطر ضربه مغزی را از بین نمی‌برد

۴٧۴٧

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا