خوزستان

ناگفته هایی از نفت‌ مسجدسلیمان؛ حتی آب برای دوش گرفتن بازیکنان نیست!

ناگفته هایی از نفت‌ مسجدسلیمان؛ حتی آب برای دوش گرفتن بازیکنان نیست!

هدایت یزدی با ابراز ناراحتی از وضعیت باشگاه نفت مسجدسلیمان در خصوص استعفایش از مدیرعاملی این باشگاه، اظهار کرد: به نظر من برای یک بار هم که شده است باید مشکل باشگاه نفت مسجدسلیمان حل شود. نمی‌شود این باشگاه مثل بچه سرراهی باشد. مگر می‌شود هر سال فقط به این باشگاه گفت که برو و کار خود را در لیگ برتر شروع کن و پولی نباشد؟

شان باشگاه نفت مسجدسلیمان این است که کاسه گدایی به دست بگیریم؟

وی ادامه داد: به ما می‌گویند که پول نیست و مثلا با ۳۰ میلیارد تومان کار خود را شروع کنید و اگر هم ما بپذیریم مگر می‌شود که همین مقدار پول هم در دست‌مان نباشد؟ مگر چقدر می‌توان کادر فنی، بازیکن و عواملی که با ما قرارداد دارند و نان برای زن و بچه خود می‌برند، متقاعد کرد که در شرایط بد امکاناتی که داریم، بدون پول کار کنند؟ واقعاً سخت است. چقدر می‌توانیم به هر دفتر مسئولی برویم و برای هزار تومان تلاش و صحبت کنیم. آیا شأن باشگاه نفت مسجدسلیمان است که کاسه گدایی به دست بگیریم؟

پولی نیست و باید به همه نیز پاسخگو باشیم

این مدیر ورزشی خاطر نشان کرد: نفت با چنین شرایطی در لیگ برتر ماند و حدود ۱۲ روز است که مسابقات تمام شده است اما یک نفر هم به ما نگفت خسته نباشید یا این‌که اصلاً می‌خواهید برای فصل آینده چکار کنید یا کلاً آینده تیم به چه صورتی است. من احساس می‌کنم اصلا کسی دغدغه‌ای برای تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان ندارد. جالب است ما هیچ پولی نداریم و باید به همه نیز پاسخگو باشیم.

خدا قرار است چند بار کمک کند؟

وی بیان کرد: یک بار خدا کمک می‌کند و مثل بازی ایران و استرالیا نتیجه برمی‌گردد و یک بار خدا مثل دو، سه فصل گذشته به نفت مسجدسلیمان کمک می‌کند که در لیگ برتر بماند. اما تا کی قرار است خدا کمک کند و خودمان برنامه نداشته باشیم. واقعاً با این شرایط نمی‌توان کار کرد.

در مسجدسلیمان آب نیست که بازیکن بعد از بازی دوش بگیرد!

یزدی ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم در بالاترین سطح فوتبال ایران هستیم اما از نظر سخت‌افزاری و منابع مالی در پایین‌ترین رده فوتبال ایران قرار داریم. دوازده سال است که تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در لیگ‌های یک و دو فعالیت دارد. می‌خواهم بدانم کدام امکاناتی برای این باشگاه فراهم شده است؛ دوازده سال پیش خوابگاه گلف مسجدسلیمان برای تیم نفت بود و اکنون هم همان امکانات است. ضمن این‌که زمین تمرین هم نداریم. در مسجدسلیمان هتل و فرودگاه وجود ندارد. وقتی تیم‌های لیگ برتری برای فوتبال به مسجدسلیمان می‌آیند، بازیکنانشان بعد از بازی می‌خواهند دوش بگیرند اما آبی وجود ندارد و این حداقل چیزی است که یک ورزشگاه بعد از بازی برای ریکاوری به آن نیاز دارد.

نفت انتخاب بیست و پنجم یک فوتبالیست است!

وی عنوان کرد: دائماً می‌گوییم ما اولین‌ها هستیم اما دیگر نیستیم و باید ببینیم الان کجای کار هستیم. مگر می‌شود برای پرواز به فلان استان معطل پول بود و بعد هم با چک شخصی پرواز را فراهم کنیم. چند بار می‌توان با چنین شرایطی برای بازی به استان‌های دیگر رفت. به طور مثال اگر قرار است برای فصل آینده شروع کنیم با چه پولی قرار است با مربی و بازیکن صحبت کنیم. آن هم در بازاری که بازیکنان رقم‌های نجومی دارند و تیم نفت مسجدسلیمان را به عنوان تیم بیست و پنجم خود انتخاب می‌کنند نه حتی تیم شانزدهم لیگ برتر. یعنی ما حتی جزو هشت تیم اول لیگ یک برای انتخاب بازیکنان قرار نمی‌گیریم. بازیکن حاضر است در هشت تیم اول لیگ یکی هم بازی کند و بعد تیم نهم‌اش نفت مسجدسلیمان باشد.

بزرگ‌ترین مدیران هم نمی‌توانند چهار روز در باشگاه نفت دوام بیاورند

یزدی گفت: هزینه سی تا چهل میلیارد برای شهر محرومی مثل نفت مسجدسلیمان پول زیادی نیست. جالب است هر وقت هم پولی به تیم‌های نفتی تعلق می‌گیرد اگر هزار تومان باشد در نهایت دویست تومان آن دست ما را می‌گیرد و بعد هم وزیر نفت می‌گوید به شما پول دادم اما ارگان‌های دیگر هم از آن استفاده کرده‌اند. بزرگ‌ترین مدیران هم نمی‌توانند چهار روز در باشگاه نفت مسجدسلیمان دوام بیاورند. به هر حال من بر اساس علائق، دلسوزی و این‌که بچه شهر مسجدسلیمان هستم، تمام تلاشم را کردم که نفت‌مسجدسلیمان پابرجا بماند ولی ما از تمام فرصت‌های طلایی برای بهتر شدن وضعیت این تیم فوتبالی استفاده نمی‌کنیم و ممکن است روزی برسد که حسرت آن را بخوریم.

همان‌طور که به استقلال و پرسپولیس پول می‌دهند به نفت هم بدهند

وی خاطرنشان کرد: در شهر مسجدسلیمان شغل و امکانات رفاهی نیست و یک فوتبال است و آیا درست است که با آن به این صورت رفتار می‌شود؟ تا کی قرار است به شهرهای نفتی برای فوتبال‌هایشان بی‌امکاناتی بدهند. از جمله موارد توسعه‌یافتگی کشورها، ورزش‌شان است و ما برای این فوتبال در شهر محرومی مثل مسجدسلیمان چکار کردیم؟ ما بارها گفته‌ایم همان‌طور که به استقلال و پرسپولیس از منابع دولتی پول می‌دهید به ما هم بدهید. همین مدتی پیش بود که با نامه رئیس فدراسیون فوتبال ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس پول داده شد. پس چرا ما نمی‌توانیم از این منابع استفاده کنیم، آن هم در حالی که اقتصاد این مملکت از استان خوزستان است. پس با توجه به این همه محرومیت درصدهایی هم به استان خوزستان و فوتبال آن بدهند.

روزی ۳۰ تماس از طلب‌کارهای باشگاه داشتم!

یزدی عنوان کرد: به هر حال چقدر می‌توانیم آبرویمان را بگذاریم. شاید باورتان نشود روزی ۳۰ تلفن از طرف طلبکاران باشگاه نفت مسجدسلیمان به من می‌شود. آن‌ها هم پولشان را می‌خواهند و مگر من چقدر توان دارم که با چنین مواردی روبه‌رو شوم. من حتی داشتم دوست‌های خوبم را از خودم دور می‌کردم. من در خیلی از موارد چک شخصی می‌دادم و این خیلی دردآور است که یک تیم دولتی باشد و بعد باید این گونه رفتار کنیم. اگر می‌دانستم با فروش یخچال و ماشین این تیم جمع می‌شود حتماً این کار را انجام می‌دادم اما مشکل اینجا است که نفت مسجدسلیمان با فروش یخچال و ماشین من هم جمع نمی‌شود. اما باز هم همه کاری را من و دوستانم به خاطر عرق به شهر مسجدسلیمان انجام دادیم اما با این نحو کارکردن تیم‌داری انجام نمی‌شود و بالاخره زمین می‌خوریم.

دیگر مسئولیتی در باشگاه نفت مسجدسلیمان ندارم

وی در پایان گفت: من روز گذشته از سمت مدیرعاملی باشگاه نفت مسجدسلیمان استعفا دادم و اگر قصور و کوتاهی در این مدت از سمت من صورت گرفت از هواداران خوب نفت مسجدسلیمان عذرخواهی می‌کنم. من به عنوان یک هوادار علاقه‌مند به این تیم هستم و از این پس به عنوان یک علاقه‌مند بازی‌های نفت مسجدسلیمان را دنبال می‌کنم. من این تیم را دوست دارم و مثل فرزندم می‌ماند. البته از این تیم جدا نیستم اما دیگر مسئولیتی در باشگاه نفت مسجدسلیمان ندارم و برای آن آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم مسیر خود را به درستی طی کند و شاهد به وجود آمدن زیرساخت‌های مناسب برای این تیم خوب مردمی و زاگرس‌نشین داشته باشیم.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا