فارس

ناامنی و ناهنجاری‌‌ها، اهالی منطقه 7 شیراز را به ستوه آورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، توجه به مطالبات، ارائه راهکار، بررسی و دیدار چهره به چهره با مردم مناطق محروم و کم برخوردار ازجمله مواردی که باید موردتوجه مسئولان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و امنیتی قرار گیرد.

در این راستا اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، به‌ اتفاق معاونان شهرداری، دومین مرحله میز خدمت محله محور را در منطقه 7 شهرداری شیراز بلوار اتحاد آغاز و مشکلاتی که بر براثر بی‌توجهی گریبان این منطقه را گرفته از نزدیک مشاهده و با حضور جمعی از مردم مطالبه گر به سؤالات و خواسته‌های آنان در حسینیه ولیعصر (عج) پاسخ دادند.

در حاشیه این دیدار خبرنگار فارس با چند تن از اهالی منطقه در مورد مشکلات آنان به گفت‌وگو نشسته است.

یکی از اهالی کمبود فضای آموزشی و سگ‌های ولگرد که جان بسیاری را به‌ویژه سالخوردگان و کودکان به خطر انداخته است را بیان کرد.

 

بانویی دیگر نیز گفت: نبود امنیت، حضور معتادان متجاهر که به گونه دسته‌جمعی گرد هم آمده‌اند و در کنار منازل نیمه ساخته اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند، صحنه زشت و نازیبایی برای اهالی به‌ویژه جوانان به وجود آورده است.

ایجاد بستر مناسب، برای فرهنگ سازی بیشتر

جوان 15 ساله‌ای به نام امید راه‌اندازی کتابخانه، فرهنگ‌سرا و نیز مکان‌های ورزشی را از مطالبات مهم جوانان منطقه 7 عنوان کرد و افزود: مسئولان توجهی به زیرساخت‌ فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم نمی‌کنند، در صورتی که بهترین  راه مقابله با ناهنجاری‌ها توجه و افزایش  مسائل فرهنگی است.  

 برای اطلاع بیشتر ابتدا رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در مورد انگیزه و هدف از این‌گونه بازدید‌ها و دیدار چهره به چهره گفت: بازدید از مناطق، قبل از دیدار مسئولان با مردم، احصاء فهرست طرح درخواست مشکلات از سوی ناظر منطقه ازجمله اهداف این حرکت جهادی است.

 مهدی طاهری خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات مناطق را در جریان این بازدیدها جمع‌آوری و سپس با تشکیل میز خدمت از سوی شورا، معاونان شهرداری و دیگر دستگاه‌ها با حضور مردم موردبررسی و کنکاش قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از واگذاری زمین از سوی یکی از خیران این منطقه برای احداث پاسگاه انتظامی خبر داد و بیان داشت: در اجرای طرح آمایش، نیروی انتظامی باید در مورد کمبود پاسگاه انتظامی در منطقه 7 اعلام نظر کند تا  با تمهیدات لازم بتوان گام‌های مؤثری  برداشته شود.

بالا بودن سطح آب در منطقه 7 حشرات موذی را افزایش داده است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این دیدار در مورد خروجی نتایج مصوبات میز خدمت، گفت: برای اثربخشی از نتایج مصوبات، خواسته‌ها و مطالبات مطرح‌شده دسته‌بندی و در اختیار مدیران و مسئولان قرار می‌گیرد.

محمدتقی تذروی اظهارداشت: به علت آغاز عملیاتی پروژه‌های ورزشی، تکمیل بلوار اتحاد به چهارراه شریف‌آباد و کاهش بار ترافیکی برخلاف دیگر مناطق که در حال در جا زدن بوده از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هر منطقه‌ای مشکل ویژه خود را دارد و بالا بودن سطح آب، مشکل آب و فاضلاب را برای این منطقه به وجود آورده است، تصریح کرد: احداث تصفیه‌خانه هیچ تأثیری در رفع مشکل ایجاد نمی‌کند و زهکشی از سوی اداره آب علاوه بر کاهش سطح بالای آب، برای جلوگیری از حشرات موذی شامل پشه سالک، ضروری است.

سیاست اشتباه الحاق روستا‌ها به شهر

رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر شیراز در مورد سامان‌دهی حاشیه‌نشینی، در شیراز اظهارداشت: به علت بی‌عدالتی بسیاری از مناطق، کم برخوردار شده و دچار آسیب‌ها و معضلات عدیده‌ شده است.

 مریم حسینی خاطرنشان کرد: درحاشیه شهر ملاکان بدون مجوز اقدام به تفکیک ملک‌ در ابعاد 35، 40 متری می‌کنند و درنتیجه روستائیان مهاجر و دیگر اقشار کم درآمد، این‌گونه اماکن را خریداری و یا مستأجر می شوند.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت شهری گذشته اشتباهی مبنی بر الحاق روستا‌ها به شهر رخ داد که هیچ مشکلی را برطرف نکرده است، تصریح کرد: با توجه به وجود ستون‌های برق وسط خیابان بلوار اتحاد در مدت 8 سال گذشته تاکنون، شرکت برق مقصر اصلی را شهرداری عنوان می‌کند و این مسئله یکی از پیامد‌های الحاق روستا به شهر‌ها است.

انتهای پیام/ ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا