سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
سایت خبری

سرتیتر خبرها

انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی

5 ماه پیش

دیدار با تهیه‌کننده پیشکسوت در خانه سینما با ذکر چند خاطره

5 ماه پیش

گرافیست مشهور ایرانی به دنیای بازیگری قدم گذاشت

6 ماه پیش

جایزه‌ای تخصصی برای پاسداری از زبان فارسی در رسانه ملی

6 ماه پیش

رادیو مقاومت افتتاح شد/ رادیو مقاومت؛ روایت استقامت در دفاع مقدس ۱۲ روزه 

6 ماه پیش

وقتی اندیشه روی صحنه می‌آید/ ۵۱ چکیده مقاله به مرحله نهایی داوری جشنواره تئاتر فجر راه یافت

6 ماه پیش

کارگردان مشهور علیه بازیگر مشهور: نقش تو بی‌اثر بود!

6 ماه پیش

اگر می‌خواهید کلیشه‌ای نشوید، جنسیت‌تان را عوض کنید/ راز کارگردان مردی که فیلم‌هایش تم زنانه دارند

6 ماه پیش

زنی در آستانه فروپاشی روانی/ نگاهی به «کلسیم»

7 ماه پیش

کرملین: طرح صلح ۱۹ ماده‌ای درباره اوکراین را دریافت نکرده‌ایم

7 ماه پیش

میوه‌ای که استخوان‌های‌تان را از پوک شدن نجات می‌دهد

زمان انتشار: 12 سپتامبر 2025 ساعت 11:44

دسته بندی: اجتماعی

شناسه خبر: 1043357

زمان مطالعه: 4 دقیقه

میوه‌ای که استخوان‌های‌تان را از پوک شدن نجات می‌دهد

میوه‌ای که استخوان‌های‌تان را از پوک شدن نجات می‌دهد

به گزارش recive، مطالعه‌ای جدید از سوی پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می‌دهد که مصرف روزانه آلو می‌تواند از کاهش تراکم استخوان در زنان یائسه جلوگیری کرده یا روند آن را کند کند. دلیل این اثر محافظتی، احتمالاً توانایی آلو در کاهش التهاب و فشار اکسایشی است؛ دو عاملی که نقش مهمی در تخریب بافت استخوانی دارند.

به گزارش مهر از ساینس دیلی، کانی راجرز، سرپرست تیم تحقیق، توضیح داده که با کاهش سطح استروژن در دوران یائسگی، احتمال بروز التهاب و فشار اکسایشی افزایش می‌یابد که این موضوع می‌تواند منجر به تضعیف استخوان‌ها و شکستگی شود. به گفته او، آلو می‌تواند این روند را معکوس کرده یا کند نماید.

پوکی استخوان، بیماری‌ای است که در آن استخوان‌ها شکننده و ضعیف می‌شوند. این وضعیت در هر سنی ممکن است رخ دهد، اما در زنان بالای ۵۰ سال شیوع بیشتری دارد. بنا بر آمار، بیش از ۲۰۰ میلیون زن در سراسر جهان به پوکی استخوان مبتلا هستند و این بیماری سالانه منجر به حدود ۹ میلیون شکستگی می‌شود.

میوه‌ها و سبزیجاتی که دارای ترکیبات زیست‌فعال مانند اسید فنولیک، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها هستند، نقش مهمی در محافظت از استخوان‌ها دارند. آلو نیز با داشتن ویتامین K، مواد معدنی، فیبر و ترکیبات فنلی، یک گزینه غذایی مفید در این زمینه به شمار می‌آید.

پژوهشگران با بررسی داده‌های ۱۶ مطالعه بر روی حیوانات، ۱۰ مطالعه بالینی مقدماتی و ۲ کارآزمایی بالینی انسانی دریافتند که مصرف آلو باعث کاهش التهاب، کاهش فشار اکسایشی و بهبود سلامت استخوان می‌شود. در یکی از این آزمایش‌ها، مصرف روزانه ۱۰۰ گرم آلو (تقریباً ۱۰ عدد) به مدت یک سال، باعث بهبود تراکم استخوان در ساعد و پایین ستون فقرات و کاهش علائم تخریب استخوان شد.

۲۳۳۲۳۳

حتما بخوانید : آمار وحشتناک مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای در شهریور
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • آتش‌سوزی در خیابان انقلاب تهران 8 ماه پیش
  • دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: قانون منع فعالیت ایرانیان دو تابعیتی تحمیل انگلیس است! 8 ماه پیش
  • تمام مدارس این شهر فردا (۲۶ مهر) تعطیل شد 8 ماه پیش
  • عذرخواهی این زن برای تجاوز و قتل دختر ۱۲ ساله 8 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 257
  • آذربایجان غربی 189
  • اجتماعی 8698
  • اخبار 24777
  • اخبار استانها 2901
  • اردبیل 354
  • اصفهان 506
  • اقتصادی 8298
  • البرز 475
  • بین المللی 8411
  • تکنولوژی 1046
  • تهران 22
  • چهارمحال و بختیاری 1216
  • خراسان رضوی 563
  • خوزستان 1688
  • زنجان 226
  • سبک زندگی 117
  • سلامت 76
  • سمنان 3016
  • سیاسی 10664
  • سیستان و بلوچستان 10
  • علمی فناوری 5086
  • فارس 338
  • فرهنگ و هنر 9376
  • فیلم 12771
  • قزوین 910
  • قم 63
  • کردستان 744
  • کرمان 1344
  • کرمانشاه 620
  • کهگیلویه و بویراحمد 85
  • گلستان 33
  • گیلان 698
  • لرستان 214
  • مازندران 207
  • مرکزی 5
  • موبایل 403
  • میزبانی وب 11
  • هرمزگان 264
  • همدان 459
  • ورزشی 20144
  • یزد 171

جدیدترین مقالات

  • ادارات، مدارس و دانشگاه‌های مشهد و خراسان رضوی فردا (چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۴) تعطیل شد 4 ماه پیش
  • انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی 5 ماه پیش
  • روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز
    روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز 5 ماه پیش
  • کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد
    کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد 5 ماه پیش
  • از اول دی‌ اعتبار مالیاتی فقط با فاکتور الکترونیکی محاسبه می‌شود 5 ماه پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  هاست ویندوز | هاست لاراول | دانلود رایگان نرم افزار

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور