اخبار ورزشی

مینو رایولا، مدیر برنامه کدام فوتبالیست‌های معروف بود؟

مینو رایولا، مدیر برنامه کدام فوتبالیست‌های معروف بود؟

به گزارش خبرگزاری recive؛ ابتدا روز ۲۸ آوریل، یعنی دو روز پیش بود که خبر فوت مینو رایولا، ایجنت سرشناس دنیای فوتبال منتشر شد و ساعتی بعد هم تکذیب. با این وجود روز گذشته، خانواده رایولا به صورت رسمی خبر فوت او را تایید کردند تا یکی از پرنفوذترین افراد حوزه فوتبال، با دنیا وداع کند.
او مدیربرنامه بازیکنانی مانند زلاتان ابراهموویچ، پوگبا یا هالند، ژانویه گذشته بود که در بیمارستان سن رافائل میلان تحت عمل جراحی قرار گرفت و گاتزتا دلو اسپورت در آن زمان گزارش داد که او باید تحت نظر مداوم پزشکان باشد.
مینو رایولا که در سال ۱۹۶۷ در ایتالیا به دنیا آمد، یکی از مهم‌ترین ایجنت‌های فوتبالی دنیا بود و از اواخر دهه ۱۹۸۰ وارد این حرفه شد. در میان ستاره‌های دنیای فوتبال، نام‌هایی مانند دنیس برگ‌کمپ، روبینیو، بالوتلی، دی لیخت، دوناروما و مویزه کین را هم می‌توان اشاره کرد که مدیریت برنامه‌هایشان بر عهده رایولا بود.
اما مینو رایولا که بود؟
ایجنت مدیر برنامه مشهور دنیای فوتبال؛ کسی که در بازار نقل و انتقالات بیش از یک میلیارد پوند سرمایه داشت. مرد ۵۴ ساله‌ای که در ایتالیا متولد شده و در یک سالگی به هلند رفت. او در هلند بزرگ شد و در رستوران خانوادگی‌شان که نام آن «ناپولی» بود کار می‌کرد.
او دوران کودکی و نوجوانی‌اش را با کار کردن در رستوران خانوادگی سپری کرد و پیش‌خدمت بی‌نقصی بود. از لحظه‌ای که او را در سوییت‌اش که زیر آپارتمان والدینش در خیابانی تاریک در شهر هارلم هلند واقع بود، ملاقات کردم، او در پی برآورده کردن تک‌تک نیازها و احتیاجات من بوده است. دوست داری دقیقاً کجا بنشینی؟ می‌خوای برات یه نوشابه انرژی‌زا بیارم؟ با ژاکت گرمت نیست؟ این مرد عینکی چاق هلندی – ایتالیایی احتمالاً پرنفوذترین ایجنت دنیای فوتبال بود.
رایولا می‌توانست به ۷ زبان صحبت کند و درک بسیار خوبی از زبان هلندی دارد زیرا به‌خاطر کارش در دوران جوانی مذاکرات فراوانی داشته است. رایولا ۲ سال در مدرسه حقوق درس خوانده و البته سابقه بازی در تیم محلی هارلم را هم داشت. او از همان زمان در یک آژانس که به دنبال ستاره‌های هلندی بود شغلی پیدا کرد و به دلیل توانایی‌هایی که در زمینه زبان خارجه داشت در جریان بسیاری از نقل و انتقالات مهم قرار گرفت. مانند انتقال برگ‌کمپ از آژاکس به اینتر.
رایولا پس از مدتی تصمیم گرفت تا شرکت را ترک کند و کار خودش را داشته باشد. اولین معامله بزرگی که خودش انجام داد یک انتقال بزرگ بود. پاول ندود از اسپارتاپراگ به لاتزیو، پس از نمایش درخشان او در یورو ۹۶. رایولا کار خود را با تملک بازیکنان آژاکسی آغاز کرد. ملاقات با یک بازیکن جوان سوئدی در تیم آژاکس باعث شد امروز او از جابه‌جایی‌های آن بازیکن ۱۳۰ میلیون یورو درآمد داشته باشد و آن بازیکن کسی نبود جز زلاتان ابراهیموویچ.
رایولا می‌توانست هم محافظه‌کار و هم تهاجمی باشد، و او می‌دانست کدام روش مورد احترام و توجه زلاتان قرار می‌گیرد. آنطور که زلاتان گفت، رایولا غذاهای ژاپنی را نادیده گرفت، به سرعت پاستایی که برای ۶ نفر کافی بود؛ خورد و او را به‌خاطر عملکرد کم‌تر از حد انتظارش سرزنش کرد. او سوال همیشگی خود در مورد بازیکنان را از ابراهیموویچ هم پرسید: ” آیا تو می‌خواهی بهترین بازیکن جهان شوی؟ یا بازیکنی که بیش‌ترین درآمد را کسب کرده و دارایی‌هایش را به‌نمایش بگذارد؟ ” البته ابراهیموویچ پاسخ داد که می‌خواهد بهترین باشد.
بازیکن سوئدی تحت تأثیر قرار گرفت. او بعد از آن مکالمه با رایولا دوباره تماس گرفته و از او خواست که مدیر برنامه‌اش باشد.
مینو رایولا رایولا مدیریت برنامه‌های نزدیک به ۸۰ بازیکن در سرتا سر دنیا داشت که ابراهیموویچ، پوگبا، هالند، دلیخت، بالوتلی و مخیتاریان بخشی از آن‌ها هستند. روملو لوکاکو هم تحت مالکیت او بود اما در سال ۲۰۱۸ از رایولا جدا شد.
طبق گزارش سال ۲۰۲۰ محله فوربس، او با درآمدی ۸۵ میلیون دلاری در میان ۱۰۰ چهره ثروتمند سال قرار گرفته بود. درگذشت او بی شک شوک بزرگی به دنیای فوتبال است و باید دید سرنوشت موکلان سرشناس او چه خواهد شد.
دارایی خالص مینو رایولا چقدر است؟
رایولا به عنوان ایجنت ایتالیایی فوتبال، دارایی خالص ۶۸ میلیون پوندی (حدود ۸۵ میلیون دلار) دارد. منبع اصلی درآمد او شرکت ورزشی است که در آن تعدادی ورزشکار حرفه‌ای را مدیریت می‌کند.
بیشتر بخوانید:

یک آمریکایی مالک جدید آبی‌ها شد

قاب مشترک ابراهیم رئیسی با حسن یزدانی/ عکس

طغیان قلعه‌نویی علیه پرسپولیس/عکس
۲۵۷ ۲۵۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا