سلامت

میزان واکسیناسیون کرونا در کشور به بیش از ۷۵ میلیون دز رسید

به گزارش گروه آموزش ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی در مراسم اولین سالگرد درگذشت شهید مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی در بیمارستان لبافی نژاد با بیان اینکه هفته گذشته بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن در کشور تزریق شده است، گفت: این آمار به اندازه جمعیت مردم امارات است و چنین توفیقی تنها با حمایت مردم ممکن شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: هرگاه به مردم متکی شویم و آنان را روی صحنه بیاوریم، موفق خواهیم شد. در بسیاری از مراکز واکسیناسیون شاهد تلاش شبانه روزی دانشجویان بدون هیچ چشم‌داشتی بودیم که مشتاقانه خدمت می کردند و امیدواریم که واکسیناسیون هرچه سریعتر دردها و مرگ و میر مردم را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا همچنان در کشورها وجود خواهد داشت، گفت: ما باید عادت کنیم که با این ویروس زندگی کنیم؛ واکسیناسیون راه پیشگیری از بیماری است اما کرونا را به طور کامل از بین نمی برد و تنها دفاع بدن را تقویت می کند.

عین اللهی همچنین از برگزاری نماز جمعه در این هفته خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر این مراسمات را برگزار کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ایثارگری های شهید مدافع سلامت، دکتر محمد زارع، گفت: وی در زمان شیوع کرونا به رغم بیماری برای رضای خداوند به مردم خدمت کرد و خدمات شبانه روزی ایشان باید برای نسل جوان الگو باشد.

وی اظهار داشت: با شیوع کرونا و ۱۲۳ هزار فوت ناشی از آن شاهد یک فاجعه انسانی در کشور بودیم. این در حالی است که در طول هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم شدند اما کرونا در طول یک سال و نیم ۱۲۳ هزار خانواده را داغدار کرد.

عین اللهی گفت: شیوع کرونا نقاط ضعف و قوت کشور را مشخص کرد اما آنچه مسلم است، تلاش بی وقفه کادر سلامت در این فاجعه است.

وی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته بسیاری از بیماران کرونایی از خدمات سلامت محروم ماندند اما کادر سلامت ما حداکثر تلاش خود را به کار گرفتند و همچنین از ظرفیت های خارج از کادر سلامت نیز برای خدمت به مردم استفاده شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه خدمات و ایثارگری های کادر پزشکی برای مبارزه با کرونا مانند دفاع مقدس در تاریخ ماندگار خواهد شد، از زحمات دکتر زالی و تمام کسانی که در عرصه های مدیریتی و غیرمدیریتی نظام سلامت برای مبارزه با این بیماری تلاش کردند، قدردانی کرد.

عین اللهی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر کشور در حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: امروز به جایی رسیده ایم که بیماران بسیاری از کشورهای دیگر در کشور ما درمان می شوند.

دکتر عین الهی افزود: دکتر زارع شخصیت بی نظیری داشتند و فقدان ایشان امروز که مملکت ما به وی نیاز دارد، بیش از هر زمان احساس می شود.

وی همچنین با تقدیر از ایثارگری های مردم کاشان، زادگاه دکتر زارع، علاقه مندی شهید زارع به خدمت به مردم فداکار و مومن این شهر را یادآور شد.

علیرضا زالی نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به ویژگی های شخصیت برجسته دکتر زارع اظهار داشت: وی متصف به فضایل بسیار برجسته ای بود و مهمترین وجه بارز وی فروتنی و تواضع نسبت به همنوعان بود که مصاحبت با او را لذت بخش می کرد.

وی با بیان اینکه اعتقاد و دین باوری دکتر زارع در افکار و رفتارشان زبانزد بود، یادآور شد: نگاه مهرورزانه وی به همه به ویژه به بیماران از دیگر خصایص ویژه ایشان بود که الگویی از اخلاق عملی پزشکی است. وی در دوران کرونا خوش درخشید، این بیمارستان در روزهای آغازین به سبب ماهیت فوق تخصصی می توانست درگیر کرونا نشود، اما داوطلبانه در این وادی قدم گذاشت.

دکتر زالی با اشاره به ایثارگری های دکتر زارع در طول دوران شیوع کرونا در بیمارستان لبافی نژاد یادآور شد: دکتر زارع یا در بخش های بالینی بود و یا در حال انجام کارهای لجستیک بود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه نشان “سرو سپید” برای ثبوت یاد شهید مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی طراحی شده است، گفت: دکتر زارع به رغم تواضع و ایثارگری ره توشه ای از تجارب گران‌سنگ داشت و با مصوبه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نظر گرفتیم تا نشان سرو سپید را در جشنواره آموزشی که هرساله اردیبهشت ماه برگزار می شود، به پیشتازان علم، فناوری و خدمت تقدیم کنیم.

دکتر محمد حسین سلطانی رییس بیمارستان دکتر لبافی نژاد نیز در بخش دیگری از این مراسم، اظهار داشت: ۲۷ مهر ماه یادآور خاطره سختی برای بیمارستان ماست، یادآور مردی که سال های زیادی در کسوت های گوناگون در این بیمارستان زحمت کشیدند. از زمان شیوع پاندمی لحظه به لحظه شاهد زحمات بی دریغ ایشان بودیم و ایشان از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی دریغ نکردند، مطمئنا اقدامات ایشان همیشه جاویدان خواهد بود.

دکتر ناصر سیم فروش استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از دوستان نزدیک دکتر زارع، با اشاره به جان فشانی های دکتر زارع در طول دوران خدمت و به ویژه در مسیر مبارزه با کرونا اظهار کرد: مردم کشور ما در دوران دفاع مقدس آزمون های سختی را پشت سر گذاشتند و نسل جدید نیز چیزی از آن نسل کم ندارد.

وی با بیان اینکه پاندمی کرونا بار دیگر همدلی مردم را نشان داد، گفت: در کشور ما به‌رغم مشکلات فداکاری ها و جان فشانی های چشمگیری وجود دارد.

دکتر سیم فروش تاکید کرد: این بیمارستان نهادی انقلابی است و خدمات درخشانی را ارایه داده است، شهید زارع چهره ای خندان داشت که متاسفانه شروع ریاست ایشان با کرونای منحوس همزمان شد. ایشان با عشق به خدمت برای همه ما الگو هستند و تا جایی که جان در بدن داشتند خدمت کردند و به مقام شهادت رسیدند.

وی با یادآوری نام شهید مدافع سلامت مهناز صالحی نکو از پرستاران بیمارستان شهید لبافی نژاد، گفت: شهید صالحی نکو پیشتر راه شهادت را برای شهید زارع باز کردند.

در بخش دیگری از این برنامه از نشان “سرو سپید” که به پاس فداکاری های دکتر محمد زارع جوشقانی به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طراحی شده است، با حضور وزیر بهداشت، دکتر زالی و خانواده شهید دکتر زارع رونمایی شد.

از این پس “نشان سرو سپید” در جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که هر ساله اردیبهشت ماه برگزار می شود. به دانشجویان، اساتید، پزشکان و شخصیت های علمی که در مسیر علم و خدمت با فداکاری افتخاراتی را کسب کرده اند، اهدا می شود.

دکتر محمد زارع جوشقانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه و رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهید دکتر لبافی نژاد، پس از روزها نبرد سخت با بیماری کرونا، سرانجام یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹ درگذشت.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا