اجتماعی

میزان افزایش شهریه مدارس چه زمانی مشخص می‌شود؟

میزان افزایش شهریه مدارس چه زمانی مشخص می‌شود؟

احمد محمودزاده درباره شهریه مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد: الگوی تعیین شهریه مدارس به آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شده است و همچنین دراین‌خصوص در فضای مجازی و به‌صورت حضوری نیز جلساتی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امسال تغییراتی در رویکرد تعیین شهریه ایجاد شده است، افزود: امسال ۳۵ درصد الگوی شهریه به اجرایی کردن اهداف سند تحول بنیادین، رویکردهای تربیتی و فرهنگی مدارس، آموزشی سایر حوزه‌ها و سهم مدارس در جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی است که این موضوعات را می‌توان مطالبه جدی سازمان دانست.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: آماده‌سازی و بسترسازی از پایه برای موضوعات عنوان شده در حال انجام است که اوایل نیمه دوم خردادماه این الگوی شهریه مشخص می‌شود.

محمودزاده یادآور شد: امسال الگوی شهریه به‌صورت درصدی اعلام نمی‌شود، هر مدرسه متناسب با الگوی شهریه و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی شهریه‌ای متفاوت دارد.

وی عنوان کرد: همچنین برای سال‌های آینده هم برنامه‌های خوبی مدنظر است که بحث شهریه سمت‌وسو جهت‌گیری مناسبی پیدا کند.

*کیفیت‌بخشی در الگوی شهریه مدارس گنجانده شد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی همچنین درباره افزایش شهریه مراکز غیردولتی گفت: الگوی شهریه مراکز غیردولتی به استان‌ها تفویض اختیار شده است، البته این الگو امسال نسبت به سال گذشته تغییراتی هم داشته است.

محمودزاده ادامه داد: موارد جدیدی مبنی بر کیفیت‌بخشی در الگو گنجانده شده که بر این اساس قرار نیست فقط با توجه به فضا، معلم، تجهیزات و امکانات بسنده کرد.

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم که آموزش در مراکز آموزشی مانند کلاس‌های کنکور و زبان با آیتم کیفیت‌بخشی دنبال شود. البته زمان افزایش شهریه مراکز غیردولتی بر اساس سال شمسی تعیین می‌شود.

مدارس و مراکز غیردولتی هرسال میزان درصدی مشخصی افزایش شهریه داشتند، این میزان درصد برای همه انواع مدارس و مراکز باتوجه‌به کیفیت و نوع فعالیت افزایش می‌یافت اما امسال سازمان مدارس و مراکز غیردولتی قرار است که افزایش شهریه را به‌صورت درصدی اعلام نکند و برای هر مرکز به طور جداگانه بر اساس استاندارهای موجود، شهریه متفاوتی را در نظر گیرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش شهریه مدارس غیردولتی پس از حضوری شدن کلاس‌ها

۴٧۴٧

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا