اخبار ورزشی

مهدی: دستورالعمل حضور تماشاگران در ورزشگاه ابلاغ نشده/ بین دو نیم فصل حدود 20 روز تعطیل است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سهیل مهدی درباره اعلام برنامه هفته‌های دهم تا شانزدهم لیگ برتر و اینکه یک هفته از دور برگشت لیگ برتر هم قبل از تعطیلات نیم فصل برگزار می‌شود، اظهار داشت: روزهای فیفا بلافاصله پس از هفته شانزدهم لیگ برتر شروع می‌شود و بهترین حالت این بود که از این هفته هم استفاده کنیم. در گذشته نیم فصل را با 15 هفته پیش می‌بردیم اما امسال نیم‌ فصل را در 16 هفته برگزار می‌کنیم. البته فصل نقل و انتقالات به جای خود باقی است اما تعطیلات نیم فصل با روزهای فیفا مصادف شده تا ملی‌پوشان ما با خیال راحت در مسابقات تیم ملی شرکت کنند و تیم‌های لیگ هم استراحت لازم را داشته باشند. اگر این کار را انجام نمی‌دادیم زمان لیگ طولانی می‌شد.

وی ادامه داد: هفته شانزدهم در روزهای دوم و سوم بهمن برگزار می‌شود. سعی داریم حدود 20 روز بین دو نیم فصل تعطیلی داشته باشیم. شاید این زمان یکی دو روز کمتر یا اضافه‌تر باشد و دوستان مشغول بررسی تقویم هستند. اواخر بهمن نیم فصل دوم شروع می‌شود. با لطف و مساعدت باشگاه‌های خوب‌مان تاکنون روی برنامه پیش رفته‌ایم و امیدواریم در ادامه هم همین روال وجود داشته باشد تا با کمک‌ باشگاه‌ها بتوانیم کار اتمام لیگ تا اواخر اردیبهشت را عملیاتی کنیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص اینکه تا قبل از نوروز 1401 چند مرحله از رقابت‌های جام حذفی برگزار می‌شود، گفت: نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم تا قبل از عید مرحله یک هشتم و شاید مرحله یک چهارم را برگزار کنیم و مرحله نیمه نهایی و فینال هم بعد از عید انجام شود. این موضوع به قرعه‌کشی و وضعیت تیم‌های صعودکننده از لحاظ در اختیار داشتن بازیکنان ملی‌‌پوش بستگی دارد.

مهدی در مورد دلیل اعلام نشدن ساعت برخی تیم‌ها مثل سپاهان، پیکان و پرسپولیس توضیح داد: با حکم کمیته انضباطی باید دیدار سپاهان و پرسپولیس در یک ورزشگاه خارج از مرکز استان برگزار شود. درخواست باشگاه سپاهان به سازمان لیگ ارسال شده و امروز آن را بررسی می‌کنیم. برخی تیم‌های دیگر هم تاکنون ورزشگاه‌شان قطعی نشده است. تیم‌هایی مثل نساجی و پیکان باید تا پایان فصل ورزشگاه خود را به ما معرفی کنند تا تاریخ دقیق بازی‌هایشان مشخص شود.

وی درباره اینکه قرار است سپاهان در کدام شهر از پرسپولیس میزبانی کند پاسخ داد: باشگاه سپاهان درخواست میزبانی از پرسپولیس در استان مرکزی را مطرح کرده و ان‌شاءالله در صورت موافقت محل برگزاری بازی را اعلام خواهیم کرد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه آیا راهکارهای لازم برای بدون تنش برگزار شدن این مسابقات در اراک در نظر گرفته شده، گفت: تیم‌های خوب ما در فصل جاری با ما همکاری داشتند و از آنها ممنون هستیم. پیش‌بینی می‌کنم دیدار خیلی خوب و بدون تنشی باشد. اگر اتفاقات گذشته را به امروز تعمیم ندهیم بهتر است. این روزها فوتبال ما نیاز به آرامش دارد. سپاهان و پرسپولیس تیم‌های خوب و فنی هستند و روی نیمکت‌شان افراد باتجربه‌ای دارند. به همین دلیل بازی خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم.

مهدی در خصوص اینکه آیا به تازگی صحبتی با کادر فنی تیم ملی داشته‌اند گفت: سعی می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم با کادر تیم ملی تعامل داشته باشیم. تاکنون درخواست جدیدی برای ما صادر نشده و اگر درخواستی داشته باشیم حتما در خدمت کادر فنی تیم ملی هستیم.

وی در مورد اینکه مربیان برخی باشگاه‌ها به فشردگی مسابقات علاقه ویژه‌ای داشته و اعتقاد دارند این موضوع سبب می‌شود کارشان روی روال پیش برود، توضیح داد: دقیقا همین طور است. فاصله کوتاه بین مسابقات سبب برگزاری منظم لیگ خواهد شد و مانع از منقطع برگزار شدن مسابقات می‌شود. امسال این اتفاق افتاده و به جز روزهای فیفادی که در کل دنیا بازی‌ها تعطیل می‌شود، لیگ ما در این نیم فصل منطقع نشده است. هر چه بتوانیم برنامه مسابقات را مستمر و پیوسته اجرا کنیم، فاصله بین مسابقات کمتر به تیم‌ها ضرر می‌زند. امیدوارم در نیم فصل دوم هم با همین روند جلو برویم. کادر فنی تیم‌ها هم به ما کمک کرده‌اند و از آنها ممنون هستیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ اضافه کرد:کشور ما پهناور است و برخی سفرها در آن سخت است. تیم‌ها برخی مواقع مجبور می‌شوند دو پرواز انجام بدهند. پیدا کردن هتل و اقامتگاه‌ها در برخی شهرها دشوار است و تمام این مسائل سبب تحمیل فشردگی به تیم‌ها می‌شود. این مسائل را متوجه می‌شویم اما کادر فنی تیم ها با درایت خود توانسته‌اند با ما همکاری کنند. امیدوارم با این کمک‌ها بتوانیم فصل را به اتمام برسانیم.

مهدی در ادامه گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران خصوص آخرین وضعیت تماشاگران در ورزشگاه‌ها و اینکه آیا قرار است در هفته دهم لیگ برتر حضور داشته باشند، گفت:‌ تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده، خوشبختانه با وجود صحبت‌های انجام‌شده پالس‌های مثبتی دریافت کرده‌ایم، اما تاکنون دستورالعملی دریافت نکرده‌ایم. تا زمانی که دستورالعملی به ما ابلاغ نشود نمی‌دانیم چه چیزی را باید اجرا کنیم. در این دستورالعمل‌ها برخی مقتضیات و شیوه‌نامه‌ها قید شده و ابتدا باید آن را دریافت و به باشگاه‌ها ابلاغ کنیم. هر زمانی شیوه‌نامه‌ها را دریافت کنیم، آماده خدمت هستیم.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا