اقتصادی

مناطق آزاد می‌توانند به پایلوت فعالیت‌های فرهنگی در کشور تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران (فرینا)، اولین نشست معاونت فرهنگی ـ اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با حضور سعید محمد،‌ دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و عضو هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی، برگزار شد.

در این نشست که با هدف معرفی ظرفیت های مناطق آزاد کشور با عنوان «فصل تحول» برگزار شد، «مهدی جوادی» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، فعالان صنعت سینما، تهیه کنندگان، کارگردانان و تنی چند از بازیگران برجسته عرصه سینمای کشور حضور داشتند. 

مشاور رییس جمهور و  دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: همه ما باید نسبت به آینده فرهنگی فرزندان این سرزمین نگران باشیم و برای بهبود آن برنامه ریزی کنیم.

محمد افزود: مناطق آزاد می‌توانند پایلوت فعالیت‌های فرهنگی در کشور باشند زیرا در این مناطق دسترسی ها بیشتر و تردد آسانتر است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست گفت: حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی با هدف کمک به جهانی سازی سینما و ایجاد کریدور بین الملل است، زیرا در مناطق آزاد شرایطی مثل معافیت‌های مالیاتی، تسهیل ورود فناوری های نوین و تسهیل تردد اتباع خارجی را داریم.

مهدی جوادی با بیان اینکه از شرایط خاص مناطق آزاد برای بین المللی کردن سینمای ایران استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: باید از ظرفیت های موجود در مناطق آزاد کشور نهایت بهره را برد، رگولاتوری های سنگین مناطق عمومی جلوی نتیجه دادن ایده های جدید را خواهند گرفت. می توانیم با ایجاد سند باکس، فضای رشد ایده های سینمایی و رشد فناوری های حوزه سینما را در مناطق آزاد پیگیری کنیم.

در ادامه این نشست نیز معاون فرهنگی ـ اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر تداوم این نشست های فرهنگی اجتماعی و تشکیل کارگروه های تخصصی تاکید کرد.

مهدی حسین زاده افزود: به عنوان یک معلم دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران معتقدم تفکرات نئولیبرال و پول می تواند نه تنها فرهنگ و سینما بلکه مسیر علم و مقالات ISI را نیز تغییر دهد، ما با جهانی شدن مشکلی نداریم، ولی می خواهیم با ارزش های خودمان جهانی بشویم.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا