یزد

معاون رئیس جمهور: زیر بار زور نمی رویم/آمریکا نمی تواند هر حرفی را به کرسی بنشاند

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، سیدمحمد حسینی در اجتماع مردمی یوم الله ۱۳ آبان یزد در تکیه تاریخی امیرچخماق با گرامیداشت این روز بزرگ اظهار داشت: یزد شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده و همواره از خوبی و نیکی این مردم یاد شده و تعبیر زیبای قنات و قنوت و قناعت که بیانگر ایمان و علم و سخت کوشی یزدیها است و نشان دهنده مروت و مدارا و نخبگی مردم یزد است.

وی با اشره به 27 سال صدرنشینی یزدی ها در کنکور سراسری افزود: این موضوع در کنار علمای بزرگی که در این دیار بودند و موسس و بنیانگذار بسیاری از فعالیت ها، شخصیت های بزرگواری که همه فقها بر این مهم صحه می گذارند نشان دهنده نخبگی و تلاش یزدی ها است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه روز سیزدهم آبان را باید برای نسل جوان و نوجوان تبیین کرد و امروز که روز دانش آموز است را اگر بخواهیم برای این نسل بیان کنیم مصداق آن حادثه نفتکش دیروز است که امریکا در طول تاریخ انجام داده است و روحیه استکباری اش را برای نسل امروز انقلاب هم نمایان داد.

وی با بیان اینکه امروز سال ۱۳۳۲ نیست که در ایران کودتا شود و مردم تماشا کنند و ملت را تحقیر کنند ادامه داد: حرکتی را دیروز نشان دادند و افتضاحی به بار آوردند که در دنیا مثل یک بمب صدا کرد و رزمندگان ما آن ها را با شکستی که همه دیدند به ذلت و خفت رساندند و در بهت و حیرت خود را مانند گذشته باختند.

حسینی با اشاره به آیه کریمه “انا فتحنا لک فتحا مبینا” اظهار داشت: در آسمان و زمین لشکر خدا وجود دارد و جوانان و نوجوانانی که ۴۲ سال قبل نبودند و ماجرای صحرای طبس را ندیدند بدانند که این پیروزی با دست خالی اما با توکل بر خدا و امدادهای الهی در قالب طوفان شن بدست آمد.

وی با بیان اینکه تحلیل درست از آمریکا را نمی توان از ۱۳ ابان آغاز کرد بلکه باید گذشته آن را نیز بررسی و ارائه داد که ۱۳ ابان تنها تجلی خشم فروخورده ملت ایران در سال های سال بود که سیطره آمریکا بعد از کودتای ۳۲ بر کشور را در هم کوبید و تا به امروز اجازه ندادیم دست درازی کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به تبعید امام راحل به ترکیه از سوی آمریکایی ها در دوران رژیم ستمشاهی تصریح کرد: این رویداد تاریخی نیز به خاطر سلطه آمریکا بر کشور بود و کسی نمی توانست از حیثیت خود هم دفاع کند و در قیام های مختلفی که مردم داشتند و در روزی که دانش آموزان به صحنه آمدند از کشتار آن ها نیز دست بر نداشته و حادثه ای خونین رقم زدند.

وی با اشاره به جنایات متعدد آمریکا و حمایت از صدام، حضور داعش و جنایات یمن هم ایجاب می کند که ما در چنین روزی برای گرامیداشت استقلال خود و تقویت استکبار ستیزی جمع شویم و این قدرت پوشالی را در هم بشکنیم.

حسینی با بیان اینکه آن ها فکر می کنند هر اراده ای که داشته باشند باید در دنیا اجرایی و پیاده شود عنوان کرد: بعد از حادثه 11 سپتامبر چنین تفکری داشتند و فکر می کردند که باید همه از آن ها اطاعت کنند در حالی که اندیشمندان آمریکایی هم می دانند که دوران افول آمریکا آغاز شده و قدرت بلامنازع نیستند که یکی از علائم آن هم از دست دادن جایگاه خود در افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه منشاء چنین افولی همان حوادث ۱۳ آبان است اظهار داشت: این حادثه نشان داد که آمریکا دیگر قدرت ندارد و اینکه دم از حقوق بشر می زنند از سوی مقابل به سیاه پوستان ظلم می کنند و حق و حقوق انسان ها را رعایت نمی کنند بیانگر ضعف آمریکا است و نمی توانند دنیا را در تسخیر خود درآورند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به نقض توافقات و اخلال در سیاست های ۷۰ ساله آمریکا افزود: بسیاری از پیمان ها را نقض می کنند و از توافقاتی که با کشورهای هم پیمان و همسوی خود هم دارند نادیده می گیرند که این رفتارها نشانه افول آمریکا به نفع روسیه و چین و ایران است و امروز در بیساری از رقابت ها از جمله اقتصادی، ابربدهکار جهانی است و جایگاه خود را از دست داده است.

وی با اشاره به بحران های متعدد فرهنگی و معنوی در آمریکا تصریح کرد: افولی که آمریکا دارد و بسیاری از کشورها از این رژیم ظالم نفرت پیدا کرده به دلیل تسری استقلال ایران در بین کشورهای همسایه است و در بین آزادیخواهان جهان نیز ایستادگی و استقلال نمود دارد و پایگاه های مردمی نیز بیانگر این موضوع است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز ادامه داد: البته ما اهل مذاکره هم هستیم اما هر چیزی را نمی پذیریم و بدانند که نمی توانند حر حرفی را به کرسی بنشانند و بعد توافق خود را نقض کنند.

وی با بیان اینکه زیر بار زور نمی رویم افزود: نمی شود حرف از توافق زد و در حین حال شخصیت ها و نهادهای کشور را تحریم کرد لذا بدانند ما از منافع خود به شدت دفاع می کنیم و بر اساس ایات الهی که توصیه شده به عهد و پیمان پایبند باشیم، استواریم و تاز مانیکه مشرکین نقض نکنند ۱۰۰ درصد متعهد هستیم و در برجام هم این را نشان دادیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: آنچه که امروز رهبر معظم انقلاب بفرمایند دولت اجرا می کند و همه یکپارچه در خدمت مردم تلاش می کنیم و با عزم و اراده ای که وجود دارد در تلاشیم مشکلات مردم را در زمینه های مختلف از جمله معیشت و اقتصاد حل کنیم و با گره گشایی، مشکلات عدیده ای که داریم را رفع کنیم.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا