یزد

معاون استاندار یزد: با متخلفین سلامت عمومی برخورد قضایی می‌شود/کمبودی برای دز سوم واکسن نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، مشاهده اولیه مورد سویه جدید ویروس کرونا با عنوان امیکرون ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد را به برگزاری جلسه فوق العاده وا داشت و در این نشست، مسئولان استان به بررسی دقیق و موشکافانه شرایط پرداختند و برای پیشگیری از شیوع هر نوع بیماری همفکری کردند.

علی اکبر عزیزی در این خصوص به خبرنگار فارس، با بیان این‌که مقابله با شیوع گسترده هرگونه بیماری به مشارکت همگانی نیاز دارد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای دستورالعمل ۰۷ که از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس استان ابلاغ شده، اطلاع رسانی عمومی برای افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مناسبت شب یلدا ضروری است.

وی افزود: در جلسه فوق العاده ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد، مقرر شد تا با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی، نظارتی و خدماتی بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش برنامه‌ریزی و انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تشدید نظارت به ویژه در اماکن عمومی را حائز اهمیت دانست و گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با کسانی که به هر شکل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و سلامت عمومی جامعه را به خطر بیاندازند برخورد قضائی می‌شود.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مقرر شده سازمان حج و زیارت نیز اطلاعات فردی و زمان و نحوه سفر زائران یزدی که از استان خارج شدند را در اختیار مرکز بهداشت استان قرار دهد، تصریح کرد: به مراکز درمانی و بهداشتی استان هم تکلیف شده تا تمام مسافرانی که از استان خارج شدند برابر قانون و مسئولیت معاینات لازم انجام شود.

وی بر آمادگی مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای ارائه خدمات واکسیناسیون بویژه دز سوم، تأکید و بیان کرد: تقویت اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در مکان‌های تجمعی و تعیین تکلیف افرادی که در اردوگاه اتباع حاضر به انجام واکسیناسیون نیستند نیز از جمله موارد حائز اهمیت است که باید سریعاً انجام شود.

معاون استاندار یزد همکاری و مشارکت شهروندان را مهمترین عامل در کنترل شیوع ویروس دانست و خاطرنشان کرد: رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده از ماسک باید در اولویت رفتار اجتماعی افراد قرار گیرد.

دکتر مسعود شریفی، معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد نیز در این خصوص به خبرنگار فارس، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در نظر دارد بحث تزریق دز سوم واکسن کرونا را در مراکز خدمات جامع سلامت هم تعمیم دهد.

وی افزود: افزایش دسترسی شهروندان به مراکز تزریق نوبت سوم واکسن کرونا از جمله برنامه‌های جدی دانشگاه علوم پزشکی یزد است.

شریفی در پایان با بیان این‌که مراحل تأمین واکسن نوبت سوم در استان یزد انجام شده است، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده هیچ محدودیتی برای تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان یزد وجود ندارد.

انتهای پیام/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا